עוד חודשיים ברוס וויליס יהיה בן 60. אותו ברוס וויליס שהמיס לבבות במחצית השנייה של האייטיז בתור הבלש הפרטי הציני, השנון והשרמנטי דיוויד אדיסון בסדרה האהובה ”בלשים בלילה". אותו ברוס וויליס שדובב את התינוק של קירסטי אלי בסדרת סרטי ”תראו מי שמדבר". אותו ברוס וויליס שב"מת לחיות" המציא מחדש את גיבור הפעולה הקלאסי כאנטי–גיבור אנושי בעל חולשות, בניגוד לרובוטיות הפלדה המפורסמת של ארנולד שוורצנגר.



אותו ברוס וויליס שהתארח בשלושה פרקים של ”חברים", שבהם הוא גם היה אבא של אליזבת, הסטודנטית שרוס יצא איתה בניגוד לתקנות, וגם יצא בעצמו עם רייצ'ל. ואותו ברוס וויליס שהשתתף במהלך הקריירה הארוכה שלו בלמעלה מ־80 סרטים, ובהם ”ספרות זולה" של קוונטין טרנטינו, ”12קופים" של טרי גיליאם, ”האלמנט החמישי" של לוק בסון, וכמובן שוברי קופות ענקיים כמו ”ארמגדון" ו"בלתי שביר".



השבוע יגיח אותו ברוס וויליס אל מסכי הקולנוע שלנו במותחן הגנגסטרים ”הנסיך", שבו הוא מככב לצד ג'ייסון פטריק וג'ון קיוזאק. הסרט אומנם זכה לביקורות איומות בארצות הברית, אבל לא נראה שלוויליס זה מפריע. כאמור, הבחור תכף בן 60, ואילו בתו החדשה, החמישית במספר, היא בת 8 חודשים, והוא יודע מהם הדברים החשובים לו בחיים. ביקורות טובות הן לא אחד מהם.

בעיקרון, נראה שמה שמנחה את וויליס בחיים הוא המסע הנצחי להגדלת חשבון הבנק שלו. אף על פי שהוא שחקן ורסטילי, שמחזיק ברזומה סרטי אקשן אלימים לצד קומדיות קלילות ודרמות אנושיות, ומצליח כבר שנים לשלב תדמית מאצ'ואיסטית וקשוחה עם חיוך שובב, שמתחתיו מסתתר לעתים צד חמוד ורגיש (שאותו הוא מאוורר בסרטים כמו ”ממלכת אור הירח" של יקיר קולנוע האינדי ווס אנדרסון), הוא מעולם לא היה שחקן של אוסקרים. ברוס וויליס הוא שחקן של כסף. 


שינה את דמות גיבור הפעולה. וויליס עם סמואל ל.ג'קסון ב"מת לחיות3. צילום: יח"צ


במשך השנים הזרימו סרטיו לכלכלת הוליווד סכום מכובד של כשלושה מיליארד דולר. סרטו הרווחי ביותר, המותחן העל–טבעי של מ. נייט שאמלאן מסוף שנות ה–90, ”החוש השישי", הכניס קרוב ל–700 מיליון דולר. כשהתגרש מאשתו הראשונה, דמי מור, בשנת 2000, הוא רשם לה צ'ק על סך 90 מיליון דולר. וזה לא שהיא רוששה אותו, חלילה. הונו של וויליס מוערך כיום ב–180 מיליון דולר, שזה לא מעט, אבל כמו שהוא יספר לכם בשמחה, מבלי למצמץ או למחוק לרגע את הבעת הגיחוך השחצנית הנצחית שלו מהפנים, הוא תמיד זקוק לעוד. ”חמש בנות זה מאוד מאוד יקר", אמר לאחרונה בראיון לדיוויד לטרמן. ”יש להן המון דברים". 
 
אז ברוס וויליס צריך לממן את כל הדברים האלה שיש לבנות שלו, ומן הסתם גם לאשתו, ולא אכפת לו לעצבן כמה אנשים בדרך כדי להשיג את המטרה שלו. בשנים האחרונות, לדוגמה, הוא השתתף בשתיים משלוש פגישות המחזור של הגווארדיה הישנה של כוכבי הפעולה, במסגרת סדרת קומדיות הפעולה ”הבלתי נשכחים" של סילבסטר סטאלון. אחרי שני סרטים, שבהם השתעשע בנוסטלגיית אקשן עם כל החבר'ה מפעם (מג'ט לי, דולף לונדגרן ומיקי רורק ועד ארנולד שוורצנגר, ז'אן קלוד ואן דאם וצ'אק נוריס), לא חזר וויליס לקאסט של הסרט השלישי.

דווח שהסיבה היא שסטאלון סירב לתעריף שדרש: מיליון דולר ליום צילומים. אומרים שהסכום שהוצע לוויליס בעבור השתתפות בסרט השלישי הוא שלושה מיליון דולר עבור ארבעה ימי צילום, אלא שוויליס לא הסכים לבוא בשביל פחות מארבעה מיליון. הוא הוחלף חיש מהר על ידי הריסון פורד, ואילו סטאלון יצא במסע הכפשות נגד וויליס. אי אפשר להאשים את סליי על כך שכינה אותו ”רודף בצע ועצלן" בטוויטר, אבל לוויליס לא אכפת. מבחינתו המטרה מקדשת את האמצעים. 
ריח הכסף

בימים אלו הוא מקדם את סדרת הבשמים החדשה שלו (כולל בושם ראשון לנשים בשם ”Lovingly", שארוז בבקבוק מטופש המעוטר בסרט), והדבר המדהים בוויליס הוא שגם כשהוא מסתלבט על המוצרים שעליהם הוא חתום, מלגלג על הסרטים שהוא מככב בהם, ומביע התנשאות וזלזול כלפי איזה מראיין מסכן שיושב מולו, כפי שהוא נוהג לעשות כבר שנים(פעם אחת הוא התנצל והאשים את הג'ט–לג בראיון משעמם במיוחד שהעניק באנגליה  ל–BBC), נראה שהערותיו הסרקסטיות לעולם לא מסיבות למוצריו שום נזק תדמיתי, והם ממשיכים להיות רווחיים כמצופה.

אז חוץ מבשמים חדשים שהשם ברוס וויליס מוטבע עליהם בגדול, יש לו גם שלושה סרטים חדשים בקנה, שאמורים לצאת מתישהו בהמשך השנה: סרט המדע הבדיוני ”Vice" עם תומאס ג'יין, הקומדיה ”Rock Kasbah the" עם קייט הדסון, וסרטו החדש של מ. נייט שאמלאן, ”Love of Labor". כמו כן, וויליס מחויב גם לעוד סרט אחד בסדרת ”מת לחיות" הנצחית, זאת שהפכה אותו לכוכב קולנוע מלכתחילה. ההפקה בפועל של ”מת לחיות  6" טרם החלה, אך דיווחים מוקדמים על הסרט חושפים שהוא ייקרא ”Hardest Die", ועלילתו תיקח את ג'ון מקליין (וויליס) לטוקיו, ושאולי אף יירשם איחוד מרגש בין מקליין לבין זוס קרבר (סמואל ל. ג'קסון), בעל חנות החשמל מהארלם שעזר למקליין ב"מת לחיות 3".

הסרט הבא בסדרה, אגב, אמור להיות גם הסרט האחרון בסדרה, או לכל הפחות הסרט האחרון בסדרה כפי שאנחנו מכירים אותה, כלומר בכיכובו של וויליס. ”בשנים הקרובות הם יוכלו בקלות למצוא לי מחליף או להחליף את השם של הדמות", הצהיר וויליס לפני הפקת הסרט הקודם בסדרה, ”מת לחיות 5: מת לחיות ביום טוב", שיצא ב–2013. ”אני רוצה לעשות את ’מת לחיות 5', אחר כך עוד סרט אחד אחרון בסדרה, ’מת לחיות 6', לפני שאני סוף־סוף אתלה את הווסט הלבן לצמיתות. כרגע אני יכול לרוץ ולהילחם על המסך. אבל יגיע הזמן שבו לא ארצה יותר לעשות את זה. אז אפרד מסרטי ’מת לחיות'". 
 
כן, ברוס וויליס מזדקן. אבל אם להודות, הוא מעולם לא היה באמת צעיר, ומעולם לא הכרנו אותו עם ראש מלא שיער. כשהוא פרץ לראשונה, ב"בלשים בלילה", הוא היה כבר בן 30 וכבר אז התחיל להקריח, אבל בצפייה חוזרת בסדרה לא קשה להבין איך ולמה הפך לכוכב. באופן כללי, היינו ממליצים לכם לנצל את ימי המחלה הקרובים שלכם למרתון צפייה חוזרת ב"בלשים בלילה" - התוכנית שהעלתה לדרגת אמנות את קונספט ה"סדרה הבנויה על מתח מיני בלתי ממומש", שהיה כה פופולרי בשנות ה–80 (”חופשי על הבר", ”מי הבוס?").

למרבית סדרות האייטיז יש אפיל קאלטי בלתי מבוטל לצפייה חוזרת, אבל מרביתן לא עוברות את מבחן הזמן ולא באמת מחזיקות מעמד מעבר לפרק או שניים. זה לא הדין לגבי ”בלשים בלילה", ששודרה במקור בין השנים 85' ל–89' והייתה אחראית לקאמבק הראשון של סיביל שפארד, ולפריצה הגדולה של וויליס. 
 
הבדלי הסטטוס ביניהם נשמרו גם בתוך הסדרה עצמה. שפארד גילמה את מאדי הייז, דוגמנית מפורסמת ועשירה בגמלאות, שהחיים גלגלו אותה לעסקי החקירות הפרטיות בניגוד לרצונה, כשמשבר פיננסי פתאומי אילץ אותה לחסל את כל העסקים שבידיה. וויליס שיחק את אדיסון, בלש פרטי עם משקפי שמש, שעמד בראש אחד העסקים הללו, כשקסם הבחור–הפשוט–אך–השרמנטי–בטירוף שלו הצליח למנוע ממנה לסגור את משרד החקירות שלו.

פרק הפיילוט המפורסם של ”בלשים בלילה" הפגיש את הייז ואדיסון לראשונה, ותוך פחות מעשר שניות הם פיתחו את סוג מערכת היחסים שתחזיק על כתפיה את הסדרה כולה. במשך כמעט ארבע שנים היו הייז ואדיסון עתידים לריב, לפלרטט בארסיות, לסנן זה לעבר זו הערות סרקסטיות ושנונות ולהיות מטורפים אחד על השני מבלי להודות בזה (עד שהם כמובן כן הודו בזה, מימשו את תשוקתם והרסו לכולם את כל הכיף). 

אבו אל־בנאת

ואם ב"בלשים בלילה" וויליס היה מאוהב במלכת הבלונדיניות, בחייו האישיים הוא מעדיף אותן ברונטיות. כך היה בפרק א' וכך זה עכשיו, בפרק ב'. חייו האישיים של וויליס נראים בדיוק כמו שהם נראו קודם, רק עם מודל צעיר יותר לצדו. אם פעם הוא היה נשוי לברונטית יפהפייה שילדה לו רק בנות, זה בדיוק המצב גם עכשיו, רק שאשתו הנוכחית צעירה מאשתו הראשונה ב–16 שנה, ובתו הבכורה מבוגרת מבתו הצעירה בלא פחות מאשר 25 שנה.

וויליס ודמי מור התגרשו בשנת 2000 אחרי 13 שנות נישואים. אחרי אירוסים קצרים לשחקנית והדוגמנית בדימוס ברוק ברנס - גם היא יפהפייה ברונטית כמובן - התחיל וויליס רשמית את פרק ב' של חייו ב–2009, כשהתחתן עם הדוגמנית הבריטית אמה המינג בטקס פרטי באיים הקריביים. החתן היה בן 54, הכלה בת 31. בין הנוכחים בחתונה: אשתו לשעבר של וויליס דמי מור, בן זוגה דאז אשטון קוצ'ר, ושלוש בנותיו הבוגרות מנישואיו למור, שעושות לאחרונה לא מעט רעש במדורי הרכילות ובבלוגוספירה ההוליוודית. בתם הבכורה, רומר בת ה–26, היא שחקנית שצוברת תפקידים בקולנוע ובטלוויזיה.



נהנה להיות אבא. וויליס עם דמי מור ובנותיהם. צילום: רויטרס

סקאוט בת ה–23 שיתפה את העולם בשנה האחרונה, דרך חשבון הטוויטר שלה, בשפע של תמונות טופלס שלה עושה פעולות יומיומיות בניו יורק כחלק מקמפיין ”שחרור הפטמה", שנועד למחות על הצנזורה שמופעלת באינסטגרם על תמונות של חזה נשי. ואילו טלולה בת ה–20, שידועה כבליינית פרועה, אשפזה את עצמה בשנה החולפת במוסד גמילה באריזונה עקב בעיות סמים ואלכוהול הולכות וגדלות, ובעקבות הלחץ שהפעילו עליה הוריה, שהציבו לה אולטימטום ואיימו להפסיק לממן אותה אם לא תטפל בבעיה שלה. 
 
אל שלוש הבנות הגדולות הצטרפו לאחרונה שתי בנות נוספות, שאותן ילדה אשתו הנוכחית: מייבל, בת השנתיים וחצי, ואוולין, בת 8 חודשים. ”היא אמא טובה מאוד, היא מאוד חכמה", אמר וויליס לאחרונה על אשתו. ”אמרתי פעמים רבות שהיא יותר חכמה ממני, ואני מסכים עם השיפוט שלה ברוב המקרים". ונראה שהוא מבסוט מהילדות שלו לא פחות מאשר מאמן. ”אני מאוד רגשן בכל הנוגע לילדות שלי, ואני מפנק אותן מאוד", אמר בראיון אחרי הולדתה של מייבל. ”אחד הדברים שמקילים עלי בהיותי אב, זה שאני שומר על כושר ואני יכול לרוץ ולקפוץ ולשחק. 
 
להיות אבא בשלב הזה של חיי זה נהדר. אני אוהב להתעורר מוקדם ולטפל במייבל, זה פשוט מאוד מרגש, וזה עושה אותי מאוד מאושר". וכשהוא מוקף בכל כך הרבה נשים ובנות, מה יש לו להתלונן? ”אני לומד הרבה יותר על נשים מאשר רוב הגברים, כי אני מוקף ב־20 נשים", אמר. ובהזדמנות אחרת הצהיר: ”באופן כללי אני חושב שנשים צריכות להיות אחראיות על הכל. הן היו צריכות לנהל את המדינה. האלי ברי צריכה להיות נשיאת ארצות הברית. נשים הן פשוט הרבה יותר חכמות מגברים. אפילו אם היו לי חמישה בנים, עדיין הייתי מרגיש אותו הדבר". 
 
אף שהודה בראיון לדיוויד לטרמן שהפעם הוא באמת רצה כבר בן, והתאכזב לגלות ששוב מדובר בבת, ובהזדמנות אחרת רמז שהוא ימשיך להוליד ילדים עד שייוולד לו בן, אחרי לידת בתו החמישית הצהיר: ”אני מאושר עכשיו יותר מאי פעם. אני מחליף חיתולים כמו אלוף"