סלמה



ביוגרפי. אלבמה, 1965. מרטין לותר קינג, כומר וד״ר לתיאולוגיה, מחליט לצאת נגד הנשיא לינדון ג׳ונסון וה-FBI למען זכות הצבעה לשחורים באמריקה. בדרכו הכריזמטית הצליח קינג לסחוף אחריו אלפי אנשים, שחורים ולבנים, לצעדה היסטורית ששינתה את אמריקה, שיצאה מהעיר סלמה. מועמד לאוסקר בקטגוריית הסרט הטוב ביותר.



בימוי: אווה דוורניי. מפיקה: אופרה ווינפרי. שחקנים: דיוויד אויילואו, כרמן אג׳וגו, טום ויל־ קינסון, קובה גודינג ג׳וניור. ארה״ב, 2014. 127 דקות.



אל תוך היער



פנטזיה נוסטלגית. גרסה מודרנית ומוזיקלית לאגדות האחים גרים. מה קורה כשכל המשימות והמשאלות של סינדרלה, כיפה אדומה, ג'ק ואפון הפלא ורפונזל, נשזרות זו בזו בסיפור אחד המתרחש ביער אחד, ובו מעורבים אופה ואשתו והקללה שהטילה עליהם המכשפה התורנית.



בימוי: רוב מרשל. שחקנים: מריל סטריפ, ג׳וני דפ, ג׳יימס קורדין. ארה״ב, 2015. 124 דקות.



קולות



קומי. פועל במפעל לאמבטיות עושה הכל כדי לייצר תחושה שהוא נורמלי. מה שאף אחד לא יודע הוא שכשהוא חוזר הביתה מיום העבודה, הוא מנהל שיחות ארוכות עם הכלב והחתול שלו. האידיליה המוזרה משתנה כשהוא הורג בטעות אישה שעובדת במפעל, ומידרדר בהדרגה לעולם של טירוף ואלימות.



בימוי: מרג׳אן סטראפי. שחקנים: ריאן ריינולדס, ג׳מה ארטרטון, ג׳קי וויבר. ארה״ב־גרמניה, 2014. 103 דקות.



שושבין להשכרה



קומי. חתן לעתיד נאלץ להתמודד עם בעיה חברתית מביכה: אין לו שושבין. פחות משבועיים לנישואיו עם נערת חלומותיו, הוא פונה למנכ״ל חברה המשכירה שושבינים וגורמת לחבר׳ה אקראיים להיראות כשושבינים מבטן מלידה.



בימוי: ג׳רמי גרליק. שחקנים: ג׳וש גאד, קווין הארט, קיילי קווקו סוויטינג. ארה״ב, 2015. 101 דקות.



1001 גרם



פילוסופי. חוקרת נורווגית המבקרת בסמינר ״הקילו״ השנתי שמתקיים בפריז, נאלצת להתמודד עם הקביעה כמה שוקלים חיי אדם, ומתחבטת לפי איזה קריטריונים לשקול את חייה. בימוי: בנט האמר.



שחקנים: אן טרופ, לורן סטוקר, ריס הילדגון, סטיב וינג, כריסטיאן אלפסן, דידיה פלאמאן. נורווגיה־גרמניה־צרפת, 2014. 88 דקות.