החיים, מטאל וישראל: סולן להקת דיסטרבד בראיון לקראת ההופעות בת"א

דיוויד דריימן מדבר על השינויים בחייו, במוזיקה של הלהקה, על הלחץ המיוחד לפני צמד ההופעות הקרוב בישראל, ועל למה קשה מאוד למצוא מוזיקת רוק בימינו (רמז – יהודי מפורסם אחר אשם בזה)

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
דיוויד דריימן
דיוויד דריימן | צילום: אלון לוין
2
גלריה

סולן להקת דיסטרבד, דיוויד דריימן, מדבר על השינויים בחייו, במוזיקה של הלהקה, על הלחץ המיוחד לפני צמד ההופעות הקרוב בישראל, ועל למה קשה מאוד למצוא מוזיקת רוק בימינו (רמז – יהודי מפורסם אחר אשם בזה).

לפני שנצלול לשיחה עם דיוויד, החדשות הגדולות של היום הן שעקב מכירת כרטיסים מדהימה, דיסטרבד אישרו את קיומה של הופעה נוספת ב-29 ליוני!

עם ההודעה על ההופעה הנוספת, קיבלנו גם אישור לשתי להקות החימום, שתיהן מקומיות, ושתיהן עם עתיד מבטיח – "ספק" ב 28 ליוני, ו"סאבטרניין מאסקרייד" ב 29 ליוני, ובוידאו המצורף הבטיח דיוויד הפתעות נוספות לכולנו.

נדירים הזמנים שלנו כבני אדם יוצא להגשים חלומות, אבל לפני כמה שבועות אני זכיתי לחוות מאורע כזה כאשר ישבתי לשיחה עם אדם ואמן מרתק – דיוויד דריימן, סולן להקת דיסטרבד שתגיע לצמד הופעות בגני התערוכה ב 28 וב 29 ליוני, כאשר ההופעה השניה התאפשרה רק בעקבות הביקוש המדהים.

לאלו שלא היו מודעים לכך - לדריימן חיבור מיוחד מאוד לישראל וליהדות – הוא נולד בניו יורק ב 1973 להורים יהודיים, התחנך בבתי ספר אורתודוקסיים ובילה תקופות ארוכות בארץ כילד. הוא הוכשר להיות חזן, למד לדבר את השפה העברית ולתקופה מסוימת אף שמר שבת ושכנע את משפחתו ללכת בעקבותיו. בגיל 18 הוא גם בילה שנה כתלמיד ישיבה בפאתי ירושלים.

לאחר שסיים את לימודיו באוניברסיטת לויולה בשיקגו, החל בקריירה מנהלתית שהחזיקה מעמד עד שנת 1996, אז הצטרף לדיסטרבד לאחר שהסולן המקורי של הלהקה עזב. והשאר, כפי שאומרים – היסטוריה. ב-2019 הלהקה הופיעה לראשונה בארץ, בלייב פארק ראשל"צ, למופע שרבים מחשיבים כאחת מהופעות הרוק/מטאל הטובות ביותר שנראו בארץ.

ועכשיו, בערך חודשיים לפני שיחזרו אלינו פעם נוספת, יצא לי לדבר עם דריימן על מוזיקה, ההופעה הראשונה בארץ ולמה יכולים המעריצים לצפות מהמופעים הקרובים.

דיסטרבד
דיסטרבד | צילום: אלון לוין

העובדה שהפכתי לאב, היתה אירוע שכזה עבורי. כל הדברים שהייתי רגיל אליהם כבר לא יכלו להיות רק בשביל עצמי, הכל מחובר להכל, לעולם שסביבינו. סדרי העדיפויות שלי השתנו לגמרי, ולמרות שהבן שלי תמיד יהיה ראשון בכל סדר עדיפות, יש לי הרגשה שבתקליט הבא שלנו – ייתכן מאוד שתראו שינוי דראסטי נוסף. אבל לשאלתך – כן, האלבומים שלנו בהחלט נוטים לשקף את מה שמתרחש לנו בחיים, וזה בסדר, כי תמיד אמרתי שהכתיבה והאומנות שלנו היא התרפיה הכי טובה שקיימת עבורנו.

ובצד השני – כשעבדנו על האלבום האחרון, כל כך נהנינו, שלפני ששמנו לב – בום. היו לנו עשרה שירים, וכל אחד מהם "פצצה" שפשוט לא הרגשנו צורך להוסיף משהו שאולי יגרע מהשלם הזה. אולי יש סיכויים יותר טובים שנפתיע את הקהל עם איזה קאבר בהופעה חיה מתישהו. או שאולי נשמור את זה לאלבום הבא. או שבכלל נעשה אלבום שלם של קאברים...אין לי באמת מושג, כי בשבילנו זה פשוט עניין של הכיף שבדבר.

הביקור הקרוב יהיה הביקור הרביעי שלי בישראל בשנתיים האחרונות, ויש סיבות לזה - אני אוהב לראות את המשפחה שלי, לטייל בארץ, ואוי, כמה שאני נהנה מהאוכל, כנראה קצת יותר מדי...תמיד חלמתי להופיע כאן, ואני מאושר שזה קרה, ועומד לקרות שוב.

דיסטרבד מגיעה לישראל, קרדיט: יח"צ | צילום:

בארה"ב למשל, הכוח של אדם אחד – הווארד סטרן (שדרן רדיו מפורסם שהיה הראשון שחתם על חוזה ענק עם חברת רדיו לווייני – סיריוס, והשאיר מאחור את רשתות הרדיו המסורתיות, ר.ש.) – שינה לחלוטין את כל התעשייה. העזיבה שלו, היתה הדומינו הראשון בשינוי הזה – פתאום, תחנות רוק רבות שסמכו על תוכנית הבוקר שלו כדי להכניס כסף במידה שתאפשר להם לשדר בשאר היממה את המוזיקה שרצו לשדר – לא יכלו לעשות זאת, ונאלצו לשנות כיוון או לגווע.

להקות ואמנים איבדו נתח כל כך גדול מיכולות הקידום שלהן כאשר השינוי הזה התרחש. גם MTV היתה חלק ענק מהשינוי הזה. בזכות הרשת הזו, להקות כמו מטאליקה, גאנז אנד רוזס ואחרות הפכו להיות ענקיות. כן, הם היו גדולות, אבל בזכות החשיפה שלהן שם, נהיו שמות שכל אחד מכיר, וכל אחד רוצה לשמוע. הרשת הזו מתה, וכתוצאה – גם האפקט שלה. הכי קרוב שיש לנו כרגע זה יוטיוב, אבל זה לא אותו דבר לצערי.

תגיות:
הופעות בישראל
/
דיסטרבד
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף