כבר על הסינגל הראשון, ״כמעט שיר אהבה״, סומן איתי לוי כזמר שנחת כאן כדי להישאר פור גוד. התגובות בתחנות הרדיו ובקרב המבקרים היו חמות והשיר הפך למיני להיט. אחרי ששחרר את אלבום הבכורה, "מה עובר עלייך", פותח לוי בסיבוב הופעות ברחבי הארץ, בליווי הרכב של 12 נגנים שינגנו עיבודים מוזיקליים מיוחדים ומקפיצים. במקביל, משחרר לוי סינגל ראשון בדרך לאלבום שני, ״עוד יום״, דואט עם מרגול.



איתי, מאיפה הגעת אלינו?


״גדלתי ברחובות בשכונת שעריים. יש לי שני אחים מבוגרים ממני. אני הצעיר, בן 27. אני שר מגיל צעיר ובמהלך השנים זה הפך למקצועי יותר. עם השחרור מצה״ל התחלתי להופיע באירועים, בטברנות, חפלות של חברים. כל מקום שבו אפשר היה לשיר ולשמח״.



איך הפכת את זה למקצוע?


״כשהעזתי והתחלתי לחפש חומרים, הכרתי את אבי אוחיון ואסף צוריה. בהתחלה בעיקר הקלטתי סקיצות עבור זמרים אחרים. הסקיצה לשיר הראשון שהקלטתי, הייתה 'עוד יום'. התאהבתי בסגנון ובטקסט, והבנתי שזה הכיוון שאליו אני הולך. כשהקלטתי סקיצה ל'כמעט שיר אהבה', היה לי ברור שזה השיר הראשון שלי. הסקיצה הזאת מצאה את הזמר שלה. כעבור שנתיים בדיוק זה קרה: הסינגל הראשון שלי יצא במרץ 2013 ומאז אני עובד במרץ, ועכשיו אני כבר לקראת אלבום שני. זה לא מובן מאליו עבורי״.



לאחרונה מילאת את היכל התרבות ברחובות, העיר שלך. איך ההרגשה?
״עשיתי שם את מופע ההשקה של אלבום הבכורה. זה היה מרגש לחוות את החיבה והאהדה עם כל כרטיס שנרכש. העובדה שרוכשי הכרטיסים שהגיעו ליהנות מהמוזיקה שלי לא היו רק תושבי רחובות, אלא הגיעו מכל הארץ, זה בוסט מטורף. ההחלטה לצאת לסיבוב הופעות בכל הארץ נעשתה בתחושה מאוד מחוזקת בעקבות ההופעה הזאת״.

איך נוצר החיבור עם מרגול?
״עברו למרגול כמה סקיצות ששרתי. יום אחד נפגשנו באירוע, הרעיון לדואט משותף עלה בשיחה והתגלגל. פניתי אליה, הצעתי לה לבצע את השיר יחד, היא נענתה בחיוב וזה שימח אותי מאוד. היא זמרת אדירה. הרמתי טלפון לאבי אוחיון, אמרתי לו שאנחנו לוקחים את 'עוד יום' ומקליטים דואט עם מרגול. זה שיר שהיה גם אצלה. אפשר להגיד ש׳עוד יום' זה שיר שעיצב את הקו המוזיקלי שלי, את השאיפות שלי כזמר. בקו הזה אני ממשיך מהאלבום הראשון אל האלבום הבא״.
איתי לוי. 19.3, חמישי, 22:00, רדיו בר, קיבוץ בית קשת; 23.3, שני, 22:00, זאפה הרצליה, מדינת היהודים 85, הרצליה פיתוח