פסטיבל 'ימי זמר' המציין עשרים שנה, יתקיים גם השנה במהלך הפסח בתיאטרון חולון.  במהלך הפסטיבל יוענק פרס מפעל חיים לשתי דמויות מפתח בזמר הישראלי: הפזמונאי, המתרגם ואיש הרדיו והטלוויזיה עמוס אטינגר והמלחין המוזיקאי והזמר שלמה גרוניך. 



נעמי אטיאס, המנהלת האמנותית של הפסטיבל, אומרת שהחשיבות התרבותית של קיום הפסטיבל היא שמירה על המורשת התרבותית המשותפת שלנו: "זה הזיכרון המוזיקלי הקולקטיבי שמאגד בתוכו את פס הקול של חיינו בארץ הזו ומחבר אנשים ביחד. מישהו הגדיר פעם את השירה בציבור כתפילה של החילונים. אבל לדעתי כל שכבות העם מאוחדות סביב זה. בנושא של שירת רבים אין ימין ואין שמאל, אין מפלגות ואין פוליטיקה. כולם אוהבים לשיר. בפסטיבל שלנו אנחנו נותנים מקום לכל הז'אנרים. מבחר המופעים מגוון והם שונים זה מזה, אבל כולם קשורים להיסטוריה, להווה ולעתיד המוזיקלי שלנו."
מה שונה השנה? 

"בחרנו בשנת ה-20 של הפסטיבל להעניק כבוד גדול לנוסטלגיה באמצעות הפקות מקור, בכורות, שילובים של חדש וישן ומפגשים מרתקים הממחישים שוב את הנצחיות והרלוונטיות של נכסי צאן הברזל של המוזיקה הישראלית. כל השנים אנחנו מתלבטים, גיא תלם (מנכ"ל התיאטרון) ואני, מה נכון לעשות בפסטיבל. היו שנים שניסינו להצעיר אותו, אבל עם השנים הבנו שדווקא הנוסטלגיה מדברת אל הקהל".

"לכן השנה החלטנו להקדיש מספר מופעים לותיקים שבחבורה: לעמוס אטינגר, ליאיר רוזנבלום, מחווה ליעקב הולנדר וכן ערב שיוקדש לשירים של תלמה אליגון, שמרית אור, יורם טהר לב, רחל שפירא, חמוטל בן זאב ודודו ברק, בביצוע רביעיית זמרות צעירות ומוכשרות. בנוסף, כמובן שבכל שנה אנחנו מארחים אמן מרכזי, השנה אנחנו מעניקים פרס מפעל חיים לשלמה גרוניך ונקיים מופע בו הוא מופיע ומארח את שלומי שבן, מתי כספי, אסתר ראדה ושלישיית אדלר."
לאן הפסטיבל ממשיך?
"הפסטיבל ימשיך לשמור על רוחו המיוחדת המשלבת עבר והווה בתוך הפקות מקוריות ובלעדיות. בכל שנה אני מגלה שיש עוד ועוד כותבים מדהימים שמגיע להם ערב משלהם. אני מאמינה שהקהל הנאמן שלנו ימשיך למלא את האולמות עוד שנים רבות."
 
עוד בתכנית הפסטיבל ערב שירים שמקורם בדרום אמריקה, בניהולו המוזיקלי של תמיר הרפז ובהנחייתה של עינת שרוף,  'מה אברך', ערב שיוקדש למלחין יאיר רוזנבלום בהנחייתו של נתן דטנר, עם התזמורת הסימפונית חיפה בניצוחו של אלדד שרים ובהשתתפות רבקה זוהר, מירי אלוני, ששי קשת, חנן יובל, לירון לב ועוד, מופע '"שלישיה עם שם טוב' בו יבצעו לוי ושלישית כלי קשת עיבודים חדשים לשיריו.  
 
עבור הילדים תועלה ההפקה המקורית 'שבת בבוקר - שירים גדולים לילדים קטנים', מופע מוזיקלי תיאטרלי בהשתתפות שלושה זמרים ופסנתרן, שחוזר לשירי הילדים האהובים של יוני רכטר, תרצה אתר, יהונתן גפן, אריק איינשטיין ועוד. 
 
גם לרוק הישראלי מקום של כבוד בפסטיבל השנה כאשר שניים מגדולי הרוק הישראלי, מאור כהן וגבע אלון, יעלו על בימת הפסטיבל במופעים אקוסטיים.
ימי זמר, 4-8 באפריל