כולם מדברים ושרים על אהבה. היא מככבת בספרים, בסרטים, בשירים ובמחזות. ואם טרם מיציתם את כל ימי האהבה שמעניק לכם לוח השנה - הוולנטיינ'ס דייז והט"ו באבים - הרי לכם סיבה נוספת למסיבה: "שרים ומספרים אהבה – ליל אהבה בצוותא", שבו ישתתפו ענת לב־אדלר, דרור קרן, בועז כהן, שירי לב־ארי ודן תורן. כולם ביחד וכל אחד לחוד יספרו וישירו על אהבה, תשוקה, סקס, בגידות וכל השאר.

דן תורן (54), שחקן־מוזיקאי־יוצר-מורה דרך ועוד, פרץ לתודעה ב"בחינת בגרות" (1982) של אסי דיין, שמיצב אותו כמאהב התמים האולטימטיבי.

איך אתה רואה היום את בן דמותך ב"בחינת בגרות"?

"'בחינת בגרות' היה סרט של אסי דיין עליו השלום. אני לא חושב שאני, אישית, הייתי עושה סרט כזה, או שיש לי מה לתרום לשיח של דמויות מיתולוגיות. הדמויות בשירים שלי לקוחות מחיי היומיום. אני בדרך כלל בעיר שבה גדלתי, תל אביב, או בעיר שבה אני חי בעשור האחרון, חולון. אם את מסתכלת על הגבר בשיר 'אם את הולכת', הוא גר באזור רוטשילד, בשנים שעוד אפשר היה לגור שם ולא להיות מיליונר. והוא מתגעגע לחברה שלו שגרה בלונדון".

באילו שירים אתה נזכר כשאתה חושב על אהבה?
"מכל סוגי השירים, יש הכי הרבה שירים על אהבה. במיוחד על ציפייה לאהבה או על אכזבה מאהבה. כלומר, יש המון שירים על תחילת האהבה, או על סופה, ומעט מאוד על האמצע, על הרגיל, על הארוחות ערב בבית וטלוויזיה. כשאני חושב על אהבה, אני חושב על זה".

המאה ה־21 רוויית לבבות הכמהים לאהבה. דור שלם דורש זיווג. לאן זה ילך מכאן?
"קשה לדעת. אני רואה בפייסבוק הרבה צילומים של זוגות. הרבה מאוד חיוכים. אני לא יודע אם הם מחייכים באמת, או שהם מחייכים כי הם מצטלמים. אני חושב שמוקדם לחזות איזו השפעה יש לעניין הזה עלינו כחברה. אני מהמר שאנשים עדיין מתרגשים מנשיקה וחיבוק".

יכול להיות שהאהבה הרומנטית-קלאסית עוברת שינוי?
"אני לא יודע מה לענות על זה. גם בעבר האהבה הושפעה מאוד מהפנים שלה באמנות, בשירים, בציורים, בהצגות ובסרטים, ועכשיו היא מושפעת גם מהפנים שלה ברשת".

היום, בדיעבד, מהי אהבת חייך?
"אני אוהב את היותי חלק מהמין האנושי. אני אוהב להיות חלק מבני האדם, אני מאמין גדול באנושיות, ומקווה מאוד שיש לנו עוד מה ללמוד ומה להפתיע את עצמנו כגזע. ייתכן שעם קצת צניעות, נוכל להישאר מספיק זמן על כדור הארץ, עד שנבין מה החיות והעצים אומרים ונפסיק להשמיד אותם בחוסר מודעות".

יש לך כמה ציטטות על אהבה משירים שלך?
בבקשה: "אם את קונה חולצה בסוהו או בצ'לסי/ולרגע נדמה לך שאת שומעת אותי/אולי זה בגלל שאני כאן ברוטשילד/לוחש אלייך תחזרי (מתוך "אם את הולכת"); "יצאתי לבד/ואת לא עוזבת אותי/צוחק בקול/נושם איתך (מתוך "את שרה ברדיו"); "שב איתי על החלון/עזוב עכשיו את השעון/שקט למטה ברחוב/חבק אותי חזק וטוב/ככה היא רוצה/ביום של הפצצה" (מתוך "ביום של הפצצה"); "אז תחבק אותי/תראה אותי/רוצה לצרוח שלא תעז לשכוח/שאני חושבת וחולמת רק אותך" (מתוך "גידי"); "היא אוהבת להיות נאהבת/ולא אכפת לה השכנים/מתרפקת בלחישה/ שואלת איך היה? היה נפלא (מתוך "היא אוהבת"). 

"שרים ומספרים אהבה - ליל אהבה בצוותא". 19.8, רביעי, 21:00, צוותא, תל אביב