אורי כנרות לא ידע את נפשו כשישב במרפסת ביתו ביפו, וקול צלול כפעמונים נישא בחלל האוויר והציף אותו בים של שמחה. הוא לא רק התענג על שירתה. המוזיקאי שבו הריח מה גדול הפוטנציאל שמסתתר בקול המופלא ששמע.



כך חלפו כמה שבועות שבהם חיפש נואשות אחר הזמרת המסתורית, עד שבמקרה נתקל בקטע יוטיוב של נטלי פרץ, יוצאת העונה הראשונה של "אייל גולן קורא לך", וקלט שהנה, זאת השכנה המזמרת. כנרות, מנהיג להקת "בום פם", יצר איתה קשר, ותוך זמן קצר שוחררה התוצאה לאוויר: "תמיד לבד", סינגל חדש, קורע לב ומוצלח במיוחד.



להקת "בום פם", הנקראת על שם אחד מלהיטיו של אריס סאן, מנגנת מוזיקה שמחה, בלקנית ויוונית, עם השפעות יהודיות וערביות בשביל הגיוון. ב־2003, זמן קצר אחרי שנוסדו, ברי סחרוף שמע אותם, נדלק והקליט איתם גרסה חדשה ללהיט הנצחי שעל שמו הם נקראים. בהמשך היו הופעות גדולות בארץ ועוד יותר בחו"ל, שיתופי פעולה מסחריים ושלושה אלבומים מוצלחים.



מתברר שהשנה האחרונה הייתה לוהטת במיוחד עבור להקת הסרף רוק המזרח תיכוני החדש. וזה מה שהיה שם: השקת התקליטון "ארקדש" עם טריפונס, שת"פ עם הזמרת הטורקייה סלדה וסינגל והופעה מקפיצה במיוחד עם יהודה קיסר.



"'בום פם' קמה כלהקה שמנגנת בעיקר מוזיקה אינסטרומנטלית, ובמקביל מארחת זמרים שונים", אומר כנרות. "השיר הראשון שלנו שיצא לרדיו היה 'בום פם', עם ברי סחרוף, ונראה לי שזה הכתיב את המשך הדרך. אחרי ברי הגיעו תומר יוסף, בני בשן, דרור רומם, מאור כהן, טריפונס, יהודה קיסר, ועכשיו נטלי פרץ. הרצון לבצע שיתופי פעולה היא סוג של בחירה שמכתיבה את הקצב. מעבר לזה יש משהו מאוד כיפי בעבודה עם אנשים שאנחנו מעריכים את יצירתם, ולפעמים ממש מעריצים. דווקא לי באופן אישי נוח מאוד לקחת צעד אחורה ולהישאר בעמדת הגיטריסט־מפיק מוזיקלי".



מי עוד ברשימה המפוארת שלכם?


"יש בקנה עוד שתי זמרות מטורקיה והזרוע עוד נטויה".



בשנה האחרונה נמצאים חברי "בום פם" בסיבוב הופעות אינטנסיבי, גם בארץ וגם בפסטיבלים בכל העולם. הם הגיעו, למשל, לפוג'י רוק ביפן וללולה פלוזה הנחשק בארגנטינה. אבל ההופעה שהם יזכרו יותר מכל התרחשה השנה באיים המלדיביים. "זאת הייתה מסיבה קטנטנה, באי קטן, לכבוד מאהבת צעירה של איזה מיליונר רוסי", משתף כנרות, בלי לנקוב בשמות. "כל זה קרה בהפתעה, פחות או יותר מעכשיו לעכשיו. בסוף לא הייתה לי ברירה, ותפרתי לעצמי איזו חופשת גלישה קצרה סביב כל העניין הזה".



איפה עוד הייתם רוצים להופיע וטרם יצא לכם?


"הייתי ממש רוצה להופיע עם 'בום פם' בלבנון ובסוריה, אבל בשביל שזה יקרה צריכים להתרחש כמה מהלכים מרחיקי לכת ומבורכים. אינשאללה בימינו".


לפני כשנתיים יצא האלבום "אוזו בזוקה", שכנרות כתב והלחין שלא במסגרת "בום פם" - תחת השם UBK. היה זה שילוב מעולה של רוק קלאסי משנות ה־70' יחד עם השפעות בלקניות וים תיכוניות. האלבום זכה לביקורות טובות, ועכשיו נותר לשאול את כנרות אם צפוי אלבום חדש.



"'אוזו בזוקה' הפכה, אפשר להגיד, ללהקה אחות ל'בום פם'. אלו כמעט אותם אנשים, אבל מוזיקה אחרת", הוא מבהיר. "מנגנים איתי דני ועירא מ'בום פם', ובנוסף חבר־אח ותיק, העונה לשם אדם שפלן. בדיוק סיימנו להפיק אלבום שני, שיראה אור בארץ ובגרמניה לקראת אביב 2016. האלבום הוקלט אצלי באולפן, ואת המיקסים עשיתי בקליפורניה אצל בחור בשם טים גרין. האלבום בהחלט ממשיך את הקו הרוקי־פסיכדלי של האלבום הקודם, אבל מרגיש עוד יותר עמוק ומגובש".