הוא סולן להקת ג'ירפות, משורר וסופר. רגע לפני יציאת אלבום סולו שישי - כפול (17.12), גלעד כהנא הגיע לאולפן eco life - מגזין הסביבה והחברה של eco99fm. הכרנו את אפריקה שלו, שמענו על אירוע ההשקה לאלבום, שנמשך שלושה לילות, על הטקסטים, על שיתופי הפעולה, על האלבום החמישי של ג'ירפות ועל ספר חדש שבדרך. 




מדוע דווקא אפריקה?
"הכל התחיל מזה שהלכתי בת"א, ופתאום הרגשתי שאני באפריקה, שאני עולם שלישי. המצב פה קשה שחיתות איומה במקומות הכי מסוכנים, הזנחה אדירה של השכבות החלשות ומדינה שקורסת תחת כל שינוי מזג האוויר. אנחנו מדינת עולם שלישי בהמון מובנים, אבל גם במובן של החום, הטמפרמנט, הייצריות, הסקסיות והבעבוע. זאת אפריקה שלי".

אפשר לומר שמדובר באלבום קונספט?
"הבעייתיות במילה קונספט, היא שזאת תפיסה לפני מעשה. לא היתה כזאת. הגיעה לידי פרפיסה, מקלדת דו קומתית, עתיקה משנות ה- 70. הכלי הזה התחיל לנגן עלי, הרגשתי שאני עף עם הכלי למקומות חדשים לגמרי. ככה נולד אפריקה...אפשר באמת לומר שמה שעובר כחוט השני בין השירים, זה הנושא של עבדות ואדנות וגם ההכרה שאם אתה מגלה שהיית באיזשהו שלב עבד, לא תעז להיות אדון. זה דורש רגישות שהיא בהווה".

האלבום יצא גם על תקליט ויניל במהדורה מוגבלת. "גיליתי שיש משהו בפורמט שהוא כל כך מרגש, גם בסאונד וגם ביחס לעטיפה ומה זה טקסט. רציתי לתת לו את הריספקט כי הוא חוזר לחיים..."

על שיתופי הפעולה הרבים באלבום, אומר כהנא: "אני מגלה שכשאני עובד עם אומנים מדיסציפלינות שונות, זה גורם למצב של השראה תמידית. בלוק כתיבה והעדר מוזה, אלו הם דברים שזרים לי".

מדוע אפריקה שלי לא חלק מהשירים של ג'ירפות?
כשהשיר הזה נכתב, אמרתי שהוא חזק. השמעתי אותו ליאיר (קז), אבל הוא לא אהב, לא התחבר. אמרתי לו לתת צ'אנס...ככה נולד האלבום.

בימים אלה עובדת להקת ג'ירפות על אלבום חמישי. "אני יכול להגיד שיש אלבום, יש שירים ואנחנו מרגישים שהם חזקים. עובדים חזק ובקרוב יהיה אלבום".

אתה אבא חרדתי?
"בדברים מסוימים מאוד. כביש, יהיה לה קר, כשמתקשרים מהגן...שתי הבנות שלי שינו לי את החיים. לפני זה לא פחדתי מכלום. היום אני פוחד מהרבה מאוד דברים בהקשר שלהן, אבל זה שווה. יש פיצוי".

זה נכון מה שאומרים על הזיכרון שלך - שהוא לא קיים?
"הוא קיים, אבל הוא ממש מוזר בהתנהלות שלו. רגעים של שירים אני זוכר נורא חזק, יש לי סיפור על כל שיר. כל השאר מרגיש כמו שמועה. אנשים מספרים שזה היה, אבל זה עדיין לא אומר שזה קרה. אני חי בעולם כזה- הכל שמועות וכל השמועות נכונות".

הופעות קרובות עם ג'ירפות: 26.11 זאפה ת״א, 15.12 החלוץ בבאר שבע, 14.1 הפטריה בקיבוץ דן.