רשות הצעירים בעיריית ירושלים מתאמצת לשמור על שפיות, ומציעה אירועי תרבות ופנאי ברחבי העיר. אחד מהם הוא פרויקט "יוצרים בלילה", שבו יתקיים שת"פ בין אמנים מתחומי הבמה והמוזיקה ובתי עסק ברחבי ירושלים, שיארחו את היוצרים במהלך כל החודש. הכניסה לכל האירועים חופשית.



בין האירועים שיככבו ב”יוצרים בלילה" מופע מוזיקלי של דוד לביא, אקס "כוכב נולד", המשלב שירי חזנות בפרשנות אלקטרונית עכשווית. "בתור ירושלמי, אני תמיד שמח לקחת חלק בכל פרויקט שמטרתו להחיות את העיר מבחינה תרבותית ומוזיקלית", מקדים לביא. 

מה אתה מכין למופע שלך?

"הרבה זמן אני מחפש הזדמנות להופיע עם שירים בטעם שגדלתי עליו. שירים שספגתי בבית, אצל סבא וסבתא ובבית הכנסת. אני הולך לשיר ולנגן יחד עם אסא בוקלמן שירים ביידיש, שירים באנגלית מתחילת המאה הקודמת וקטעים שאני אוהב מתוך תפילות שונות".

עד כמה המופע שלך מושפע מסבא שלך, מירושלים שגדלת בה?
"סבא שלי הוא בעצם הזמר האמיתי הראשון שפגשתי בחיי. אני זוכר איך בתור ילד הייתי מקשיב לו שר בשולחן שבת ולא מעז לשיר איתו. רק ניסיתי לראות איך הוא מפיק את הצלילים האלה מהגרון שלו. למדתי הרבה על ווקאליות רק מלהקשיב לו ולהביט בו. אני יכול לראות קשר ברור בין האמנים שאני אוהב היום לבין סגנון השירה של סבא שלי".

יש דבר כזה כרגע תרבות בירושלים, או שמדובר בקומופלז'?
"אין ספק שיש כאן בעיה בשנים האחרונות. אך כיאה לעיר האמונה, אני מאמין שירושלים עוד תשגשג מבחינה תרבותית, והיא מראה סימנים כאלה. כשהייתי צעיר יותר הייתה כאן סצנה מוזיקלית די גדולה, שנזלה  במורד ההר לכיוון תל אביב. אבל יש כאן כל כך הרבה מים חדשים לשאוב, והמאמצים לחזק את התרבות בעיר ניכרים ומבורכים". 

דוד לביא, 12 בדצמבר בגטסבי; 17 בדצמבר בבלו הול; 22 בדצמבר במיטא; 24 בדצמבר בעלמא, 29 בדצמבר בסלואו משה