היא אחת מלהקות הרוק הגדולות שצמחו כאן. בימים אלה חוגגת 35 שנה להיווסדה עם אלבום הופעה חדש ביחד עם הסימפונית של ראשון לציון. דני בסן ויושי שדה, חברי הלהקה, הגיעו לאולפן eco life- מגזין הסביבה והחברה של eco99fm, וסיפרו על הימים הראשונים של הלהקה בתעשייה, בהם הקהל שבר כיסאות בהופעות, על הרפרטואר שמצליח להחזיק כל הרבה שנים ועל תחושת הסיפוק לקראת ההופעה הקרובה בהיכל התרבות בת"א.
להקת תיסלם נולדה בסוף שנות השבעים. באותם ימים, משרתים יאיר ניצני ויזהר אשדות בגלי צה"ל- ניצני טכנאי שידור ואשדות עורך מוזיקה. ביקור של דני בסן בתחנה הצבאית, הוביל לתחילת העבודה המשותפת. בסן: "שניה לפני השחרור שלי, הגעתי לגלי צה"ל עם צוות הווי חייל האוויר כדי  להקליט שירים ל"מצעד המרגנית". עשינו קולות לשלמה ארצי וזה שעממם אותי מאוד. עליתי לתקליטיה לראות מה מעניין שם, ופגשתי את יזהר אשדות. מאז הכל היסטוריה".
 


ב- 1980 יצא "רדיו חזק", האלבום הראשון של הלהקה. סיבוב ההופעות של תיסלם בעקבות האלבום, הפך מהר מאוד להצלחה מטורפת. שדה ובסן: "תיסלם היא אניגמה. היינו פעילים בתור להקה צעירה במשך שלוש שנים. עשינו שניים וחצי אלבומים, ועם הרפרטואר הזה אנחנו מחזיקים תוכנית שלמה של להיט רודף להיט. אני לא יודע אם יש הרבה להקות  שיש להם מקבץ להיטים כזה מכמות כל כך קטנה של הקלטות". 
תיסלם התפרקה בשנת 1983. האיחוד הראשון הגיע בתחילת שנות התשעים ומאז ועד היום, חוזרת הלהקה, מדי פעם, למספר הופעות.    
 מה השתנה בדינמיקה בינכם מאז שנות השמונים?    
על הבמה אנחנו רק משתבחים. מגיעה גם סוג של בגרות ובשלות שמחברת אותנו. אנחנו יוצאים מהשגרה, כל אחד חוזר למקום שלו על הבמה, אלו מפגשים מאוד כיפיים כי המינון הוא מצוין.
 במאי האחרון, חגגה הלהקה 35 שנה להיווסדה בהופעה משותפת עם התזמורת הסימפונית של ראשון לציון. בעקבות ההופעה, יצא האלבום החדש שמאגד בתוכו ארבעה עשר שירים בעיבודי רוק סימפוניים של המנצח אילן מוכיח.



שדה ובסן: "החיבור עם הסימפונית הוא חלום שהתגשם, אבל גם נקמנות קטנה. כשהתחלנו להופיע, כל המוסדות המכובדים לא רצו שנגיע אליהם, כמו היכל התרבות, פחדו מהקהל שלנו שהיה עולה על כיסאות. בתקופה ההיא, היינו מסיימים את ההופעות והולכים לספור את הכיסאות השבורים, כי אנחנו שילמנו עבור הנזק. לא הופענו מעולם בהיכל התרבות ומאוד רצינו. היום,  כשהממסד היותר מעונב וקלאסי קיבל אותנו, נופיע ב- 1.1.2016 בהיכל התרבות! להופיע עם תזמורת גדולה עם עיבודים קלאסיים,  זה חלום גדול. כל להקת רוק שמכבדת את עצמה עשתה סוג כזה של שילוב".

בת שבע לפר, מתוך eco life- מגזין הסביבה והחברה של eco99fm. 
הופעה קרובה: 1.1.2016, הופעת צהריים  (14:00) בהיכל התרבות בת"א. אורח מיוחד: דני סנדרסון.