אלי מגן (66) נחשב לעוף נדיר בשדות המוזיקה שלנו, כאושיית ג'אז וכנגן קונטרבס קלאסי, שבקולו האנין גם יודע לתת בראש כזמר רוק. הערב הוא ישיק חגיגית את "איש העולם הבא", אלבום אוסף כפול ומעולה שהוציא ב"נענע דיסק". לכבוד האירוע, בהשתתפות יצחק קלפטר והילה רוח כאורחים, שייטנו במחוזות הקריירה הארוכה שלו.



"איש העולם הבא". "האוסף הראשון שלי, בעריכת שרון ינאי. הזדמנות להצגת שירים חדשים לצד השירים המוכרים, שיחד נותנים תמונה שלמה לגבי היצירה שלי. שמו כשם השיר הפותח, הראשון שכתבתי לו מילים ומנגינה. אם ארצה או לא ארצה, יש בו אלמנטים ביוגרפיים, עם התייחסות למרוץ החיים של כולנו, בלי שנשאר פנאי להנאה מהחיים עצמם. מבחינה אחרת, אחרי שנים רבות בפילהרמונית, עכשיו אני בעולם הבא, שכולו שירה".

ג'וזי כץ
. "אחת האהבות של החיים שלי. בחורה מדהימה וזמרת מדהימה".


"החלונות הגבוהים". "להקה שבה שר אריק איינשטיין, אחד הזמרים שהערצתי כנער. כשהחלפתי אותו לימים בהרכב הזה, לצד שמוליק קראוס וג'וזי כץ, הגשמתי חלום".

הקונטרבס. "עוד קול שיש לי - לא רק כלי הנגינה שבו אני מנגן - שהפך למעין שלוחה של הגוף שלי. נראה לי שהאופי שלי מתאים לצליל הנמוך שלו, בעוד שהקול שלי גבוה".

התזמורת הפילהרמונית הישראלית. "הבית המוזיקלי שלי במשך 32 שנה, עד פרישתי לגמלאות לפני כמעט שנה, כשאני משתדל לזכור ממנו את הדברים הטובים. מאז עשיתי איזשהו סוויץ'".

חנוך לוין: "מי שכתב ל'אחרית הימים', שבה הייתי חבר. אני רואה בו אחד היוצרים הגדולים שהיו פה. יש בטקסטים שלו אמירה ישירה, אמיתית, בוטה, בלי שום פחד, ובשפה בגובה העיניים".
 
לאונרד ברנשטיין. "מוזיקאי ענק ואישיות יוצאת מהכלל. לנגן בניצוחו היה כמו לראות סרט ולנגן את פס הקול שלו".

להקת "אחרית הימים
". "הרכב שעם שירים כמו 'העץ הוא גבוה' ו'פתחי לי את הדלת' הגשמתי בו את משאת נפשי לשיר, מה שנמנע ממני עד אז. אולי בגלל זה זהר לוי ואני הקמנו אותו בהשתתפות גבי שושן, יצחק קלפטר ומירי אלוני".

להקת הנח"ל. "שם הכל התחיל. להקה שיש לי ממנה זיכרונות מעורבים. אהבתי את חבריה, אבל הייתי מתוסכל שלא נתנו לי לשיר בה. התקבלתי ללהקה הודות לנעמי פולני, שהערצתי מאז שהייתי מציץ לחזרות של 'התרנגולים'. העבודה איתה הייתה חוויה בלתי נשכחת".
 
להקת "כיף התקווה הטובה". להקה שהקמתי עם זהר לוי אחרי 'אחרית הימים'. היו שם חנן יובל, ג'וזי כץ ושלמה מזרחי, ובה שרנו את 'בלדה לעוזב קיבוץ''".

מירון איזקסון. משורר מרגש. התוודעתי לראשונה לשירתו כשוורד קלפטר ביקשה ממני לשיר שיר שלו שהיא הלחינה. האלבום 'אדם', שהוצאתי לפני כמעט עשור, הוקדש כולו לשיריו".

מישה סגל. "חבר קרוב שלי ומוזיקאי נפלא, בעל טעם יוצא מהכלל, מי שהלחין לי, בין השאר, את 'עד סוף הקיץ' ו'יליד הארץ'. נשארנו בקשר גם אחרי שעזב לארצות הברית".

מנחם זילברמן. "חבר מאוד אהוב שלי מאז להקת הנח"ל. היה לי עצוב לפגוש אותו בלוס אנג'לס חודשים לפני מותו, כשכבר נראה חולה".

"שדמתי". חידוש לקלאסיקה מאת יצחק שנהר וידידיה אדמון, בליווי מרתק של פרד ג'והנסון, בכלים אפריקאיים. אם תהיה לי הזדמנות להקליט קלאסיקות זמר נוספות, אשמח".

שירי משוררים. "לצד שירי שנהר ואיזקסון, אני שר באלבום משירי אברהם חלפי, אבות ישורון, מרים ילן־שטקליס, דוד פוגל, אברהם שלונסקי וזאב
ז'בוטינסקי. יש לי משיכה לשירים באיכות גבוהה. טקסטים ברמה נמוכה דוחים אותי".

שלום חנוך. "מאז להקת הנח"ל הוא כמו אח בשבילי. הרגשות שלי כלפי שלום, שגם הביא אותי להיות המלווה והסאונדמן של 'השלושרים', הם מעבר לחברות".
 
שמוליק קראוס. "מוזיקאי רב פנים. הפנים שהוא הראה לי היו מאוד אוהבות. במשך שנים ביליתי איתו המון שעות. גם בימים הסוערים של השיגעון שלו, כשהוא הרביץ לכל מיני. עלי הוא דווקא מאוד הגן". 
 
אלי מגן – השקת אלבום האוסף "איש העולם הבא", 13.12, ראשון (היום), 22:00, "זאפה" תל אביב