יובל שנהר ואביעד סינמנס חברים מהיסודי. אחד הדברים שחיברו ביניהם הייתה האהבה למוזיקה. כשראו שגם החיבור המוזיקלי מצליח, בראו את JOOVE, ראו כי טוב, ותחת הטייטל הנ"ל יוצרים השניים מוזיקה שהיא תמהיל של אלקטרוניקה, הקפדה על מילים, סימפולים וגיטרות. הם פרצו לתודעה ב־2014 בזכות קאבר לשיר Easy של סאן לאקס, שזכה לשבחים אפילו מלאקס עצמו.



איך Easy התגלגל עד לסאן לאקס?
שנהר: "אם להיות כנים, הקאבר לסאן לאקס הוא מזל די גדול. ההפקה והגישה של סאן לאקס היו השראה לכל אחד מאיתנו, במיוחד בזמן יצירת האלבום הראשון. כשראינו שהוא מגיע לארץ, הרגשנו שאנחנו פשוט חייבים להיות מעורבים באיזושהי צורה. פנינו ליונתן ליפיץ, מפיק ומארגן ההופעה, והוא סיפר לנו על פרויקט קאברים שלאקס מתכנן. משם הדרך ליצירת הקאבר והקליפ שלו הייתה קצרה מאוד. בעצם, הקאבר הזה היה הקטע הראשון ששחררנו לאוויר העולם. וכשהוא הגיע לסאן לאקס והוא שיתף אותו בעמוד האמן שלו, ואנחנו לא ידענו מה לעשות עם עצמנו. באופן כללי, זה נתן לנו פוש קטן ומאוד חיובי להמשך".


בקיץ 2014 יצא אלבום הבכורה שלהם, Unlock & Good Luck, שקיבל ביקורות טובות. אחריו הגיע טור ארוך של הצמד ברחבי הארץ, כשבדרך הם מנגנים גם במקומות המזוהים כאנדרגראונד, לצד פסטיבלים כמו אינדינגב ופסטיבל קולנוע דרום. כיום JOOVE עומדים בפני הוצאת אלבום חדש, שלאחריו הם גם צפויים לצאת לטור אירופי ראשון.



איך הפכתם לצמד?
סינמנס: "האמת היא שהכרנו מגיל די צעיר. בבית הספר היסודי, ליתר דיוק. התחלנו לנגן ביחד בסביבות גיל 18, ועל 'ג'וב' התחלנו לעבוד ב־2013, אחרי שיובל הביא לי כמה שירים. משם הכל קרה".



איך אתם מגדירים את המוזיקה שאתם עושים?
"שאלת ההגדרה עולה תמיד, מול כל יוצר שמוצא את עצמו חסר מילים מדויקות. הבסיס הוא באמת אלקטרוני, אבל השירים מכילים טקסט וגיטרות שצפים בתוך אווירה חללית ומינימליסטית".


שנהר: "מה שמושך אותנו הוא ליצור חומר גלם שאיתו אנחנו עובדים, והוא מושך אותנו לכל מיני כיוונים. אנחנו נפגשים, מקליטים כלים שונים ומשונים, כמו צ'ראנגו, שהיא סוג של גיטרה אינדיאנית, לדוגמה, ואז מעבדים, מחפשים ויוצרים גון צליל חדש, שלוקח אותנו איתו קדימה".


סינמנס: "סגנון העבודה שלנו הוא כזה שגם אם נקליט גיטרה עם תפקיד מאוד ברור, יכול מאוד להיות שבסוף היא לא תישמע כמו גיטרה והתפקיד לא יהיה ברור, והסאונד לא יהיה מוכר, ומשם דווקא יתפתח העניין".


שנהר: "אנחנו גם מאוד אוהבים לעבוד בנפרד. מישהו מתחיל משהו, שולח לשני שמוסיף, ואז נפגשים ורואים איך ממשיכים".



יש לכם רקע מוזיקלי?
שנהר: "שנינו גדלנו כגיטריסטים והתפתחנו לכל מיני מקומות. כל אחד מאיתנו נפגש עם מוזיקה אלקטרונית בשלב אחר בחייו. שנינו למדנו הפקת מוזיקה. אני מצאתי את עצמי נמשך לביטים ולהיפ הופ והתחלתי ליצור הרבה מאלה, בעוד יובל המשיך כגיטריסט, גם כנגן של אחרים, וכותב שירים, והתאהב במפיקים אלקטרוניים וכותבי שירים, והחל ליצור כך גם בעצמו".



יש תוכניות לעתיד?
"בעתיד הקרוב אנחנו משחררים את האלבום החדש שלנו, How to Let Things Go, שממנו נשיק סינגל הנושא את אותו השם עוד החודש. האלבום כולו יצא במהלך 2016. אנחנו דואגים להופיע כל הזמן ולהישאר בכושר, אז גם הרבה הופעות יהיו, בכל הארץ. בשלב מתקדם יותר יהיו גם הופעות בחו"ל, שעליהן אנחנו כבר עומלים במקביל".



מדוע JOOVE?
"זה כינוי שמישהו נתן לי פעם, והפרויקט התחיל תחת שם הבמה JOOVE. מאוחר יותר אלעד הצטרף, וככה זה התגלגל". 


JOOVE, 22.12, שלישי (היום), 22:00, אברקסס, תל אביב, הכניסה חופשית