סינגולדה, "האיש והגיטרה", מי שנחשב לאחד מגדולי הגיטריסטים בארץ, ישתתף ביום שני הקרוב במפגש ייחודי של כיתות אמן פתוחות, תחת הטייטל "חורף מוסיקלי".


מדובר בפרויקט מוזיקלי ראשון מסוגו, המזמין הקהל הרחב "לגלות את הסודות מאחורי הצלילים ולקבל הצצה אישית לעולמם של המוזיקאים הגדולים". בפרויקט יעניק סינגולדה הצצה ראשונה לסיפורו של הרוק הישראלי דרך השירים שהפכו לקלאסיקות ואבני דרך בתרבות הישראלית.

בפרויקט, שמוביל "שער הצפון - מתחם איקאה" כחלק מקמפיין להנגשת התרבות הישראלית, יתקיימו במהלך החודשים ינואר־מרץ כיתות אמן עם נגנים ומוזיקאים מליגת־העל הישראלית, וביניהם ארקדי דוכין, דודו טסה, להקת מופע הארנבות של ד"ר קספר, גבי ברלין ועוד.


סינגולדה, איך התגלגלת להעביר כיתות אמן?
"זה משהו שנולד כשרציתי לספר את הסיפור שלי. מאז ומתמיד הופעתי מול קהל, אבל כיתות האמן מאפשרות לי להכניס את הקהל לעולם שלי".

מי הקהל שמגיע לכיתות האמן האלה?
"כיתות אמן יכולות להיות לילדים מגיל 9 ולמבוגרים עד גיל 70. את הסיפור אני מספר דרך הגיטרות. בכל כיתת אמן משתתפות כמה גיטרות שונות וסגנונות שונים. ככה הקהל לומד גם על סגנונות מוזיקה שונים. מדובר בחוויה מוזיקלית וערכית. סיפור על חלום של ילד מעיירת הפיתוח ירוחם שעשה את כל הדרך לטופ. אני רוצה שילדים מהפריפריות יפנימו שכל אחד יכול לעשות משהו בחיים ולהצליח".

סינגולדה יודע על מה הוא מדבר. הוא נולד ב־1959 בירוחם במשפחה בעלת רקע מוזיקלי (אביו היה נגן חתונות). בגיל 6 החל לנגן במנדולינה, ובגיל 9 בגיטרה. בילדותו האזין למוזיקה והרבה לתרגל טכניקות דוגמת אלו ששמע בלהקות דיפ פרפל, כוורת, ביטלס ועוד.

בתקופת שירותו בלהקה צבאית עבר להתגורר בתל אביב. ב־1989 ניגן בהרכב "חתול שחור" באלבומו של זאב טנא. ב־1991 הצטרף ל"קריזה", להקתו של דוד קריבושי, וניגן עם אריאל זילבר. ב־1992 עבד עם שלמה ארצי על תקליטו "ירח", ומאז הוא איתו לכל אורך הדרך. במהלך השנים עבד עם מספר רב של אמנים ישראלים, וביניהם אייל גולן, ארקדי דוכין, אריק איינשטיין, נורית גלרון, ריטה ועוד.

לא מזמן ראיתי את המופע שלך, "סינגולדה וחברים". לקחת מספר יוצרים צעירים ואנונימים ויצרת מופע מקסים. עושה רושם שהרעיון בא לך אחרי שניגנת בפרויקט של עידן רייכל.
"הרעיון של 'סינגולדה וחברים' התחיל מדב מורן, יזם ואיש עסקים, שהתקשר אלי יום אחד ורצה להזמין מופע עבור אירוע פרטי שלו. בשיחה איתו הוא העלה את הרעיון שאצרף אלי כמה אמנים צעירים, וככה נולד הפרויקט. גם שם אני מופיע עם אמנים צעירים ומארח ילדים, במשהו שהוא מעין סיפור חיי".

בכיתות האמן ייחשף הקהל לסיפורים מאחורי השירים, וייהנה מנגינה משותפת ואף ממתן טיפים מקצועיים מניסיונם האישי. המפגשים מיועדים לקהל הרחב, למוזיקאים ולנגנים מכל הגילים, המוזמנים להביא עמם את כלי הנגינה שלהם. בנוסף לכיתות האמן, יתקיימו בפרויקט הופעה מיוחדת של דניאל יפה, זוכת העונה השנייה של "אקס פקטור", לכבוד הוולנטיינ'ס דיי (14.2) ואירוע שירה בציבור עם הזמר גבי ברלין. 

כיתות אמן עם אבי סינגולדה - 25.1־15.2, 19:30־17:30; עם גבי ברלין, 27.1־9.2, 21:00־19:30; עם ארקדי דוכין - 8.2, 19:30־17:30; עם דודו טסה – 22.2, 19:30־17:30; עם מופע הארנבות של ד"ר קספר – 29.2, 19:30־17:30. קניון שער הצפון, קריית אתא, הכניסה חופשית