החיים לא ניבאו לרמי רם עתיד מזהיר. נהפוך הוא. "בגיל 17 נשפטתי לארבע שנות מאסר על עברות אלימות", הוא משחזר. "אחרי שהשתחררתי נשפטתי לעוד ארבע שנות מאסר, כשכבר הייתי נשוי עם שלושה ילדים".

אבל הוא לא נתן לשנות המאסר הממושכות להפריע לחלום הגדול שלו: להיות שחקן. "לקראת שחרורי מהכלא השתתפתי בתוכנית שיקומית עם השחקן אריה אליאס ז"ל. הייתי השחקן הראשי במחזה. המסר של ההצגה הוא: אוי לאזרחים שלוקחים את החוק לידיהם".
איך היה לעבוד עם אגדה כמו אריה אליאס?

"המפגש איתו בכלא מעשיהו הוביל לשינוי גדול אצלי. הוא בעצם היה האיש ששיקם אותי. דרכו הגעתי לפריחה בתחום הזמר, המשחק, הכתיבה והמוזיקה. לכן הגשתי בקשה לנציבות שב"ס להמשיך את דרכו ולהנציח את שמו של אריה, שמבחינתי פעל כשר החינוך האמיתי. אני מבקש לביים ולהפיק את אותה ההצגה בין כותלי הכלא במסגרת שיקומית ובידורית, למען חברה ישראלית בריאה וטובה יותר".
אף על פי שרם כבר יצא מהכלא, נראה שהכלא לא בדיוק עזב אותו. במשך שנים הוא נלחם למען זכויות ושיקום האסיר ולהצבעתם לבחירות כנסת ישראל. עתירתו לבג"ץ ב־1984 הובילה למהפך ותיקון החוקה המאפשרת לאסירים ועצירים להצביע בבחירות לכנסת. 

רוב האנשים שמשתחררים ממאסר לא רוצים לשמוע יותר על הכלא, ואתה ממשיך להתעסק בזה בלי סוף.
"משנת 1974 עד שנת 1983 חייתי בתנאי מאסר קשים ביותר וסבלתי מאוד. זאת הסיבה שהחלטתי לפעול למען רווחת תנאי האסיר ושיקומו. מיד עם שחרורי, בשנת 1984, הגשתי וזכיתי בבג"ץ למתן זכות הצבעה לאסירים ולעצירים לכנסת, משום שסברתי שאם תהיה זכות הצבעה לאסירים, אוכל להיבחר לכנסת כמייצג האסירים ובני משפחתם. פוליטיקאים ממפלגות שונות החלו לחזר אחרי, כשהם הבינו שיש כאן בין שניים לשלושה מנדטים, בצירוף בני משפחותיהם. בסופו של דבר הופגשתי עם חיים בר לב ורפי סוויסה, ויחד ערכנו מסיבת עיתונאים שבה הודעתי על הצטרפותי למפלגת העבודה. וזאת לאחר כתב הבטחה כי יפעלו לשיפור תנאי המאסר, כמו גם לשיקום האסיר, על פי מצע הבחירות שהוצע על ידי".
ואז, לאחר שהוא פותח מספר עסקים בנתניה (מועדון, סלון כלות) ודווקא כשנראה שהוא מתבסס, קם רם ועזב ללוס אנג'לס. "למרות השיקום שעברתי והכניסה לעולם העסקים והפוליטיקה, המשטרה לא הפסיקה להציק ולהתעמר בי שוב ושוב, על כל מיני עברות שנעשו בנתניה. בגלל העבר שלי, שייכו אותי לכל מיני דברים שלא היה לי חלק בהם. הוטרדתי הרבה פעמים על ידי המשטרה שהגיעה לביתי, אירועים שהטרידו את ילדי ופגעו במשפחתי. זאת הסיבה שבחרתי לעזוב את ישראל עם משפחתי לארצות הברית, על מנת לפתוח דף חדש".
מה עשית בארצות הברית?
"נכנסתי לתחום הפקת האירועים בלוס אנג'לס. האירועים שהפקתי נולדו מרעיונות מקוריים שכתבתי, בעיקר לקהילות האתניות בארצות הברית. אירועי אופנה, יופי ובידור בבתי מלון בלאס וגאס ובאטלנטיק סיטי, שחלקם שודרו בשידור ישיר בטלוויזיה. נהניתי שם, אבל אשתי וילדי רצו לחזור לישראל".
מאז חזרתו ארצה משקיע רמי את מרצו ביצירות מוזיקה מקורית אתנית ובהפקות מקור טלוויזיוניות בינלאומיות שכתב. לאחרונה הוציא שיר חדש, "אני מאוהב", עם ההרכב רמי רם ופירות העונה. שיר עם גרוב אתיופי מגניב, בשיתוף פעולה עם אדי בלטה ובילוסה מרוט.
השיר הפך ללהיט היסטרי ונכון לרגע כתיבת שורות אלו צבר כ־290 אלף צפיות ביוטיוב. "אני מאמין שדרך מיזוג תרבויות, אפשר יהיה להגיע לקירוב לבבות, במיוחד עם בני הקהילה האתיופית. ואכן, רעיון היצירה התברר כמוצלח מאוד, ועל כך יעידו מאות אלפי הצופים