נראה שמשהו טוב קורה לרוני דלומי. אם באלבומה הראשון, "קצת אחרת" מ־2010, הייתה מעורבת בכתיבת רק שניים משיריו, ובשני, "תחזיקו" מ־2013, בחצי מהשירים, הרי באלבומה השלישי, "תסתכל עליי", שהופיע בימים אלה, היא חתומה על כל השירים. "גיליתי שאני מאוד אוהבת לכתוב", חושפת דלומי (24), זוכת העונה השביעית של "כוכב נולד".



עד כמה הכתיבה חשובה לך?
"כשניגשתי ליצור את האלבום הזה, זה לא היה בטקטיקה שלי, אבל הרגשתי צורך לגלות בעצמי דברים חדשים. פתאום הבנתי שאני רוצה וגם יכולה".

בכל הנוגע לכתיבת תמלילי השירים, זכית לוואחד מנטורית - טל גורדון.
 
"בעבודה המשותפת עם טל גורדון היא פתחה בפני עולם חדש ושחררה אותי מחרדת הביצוע בכתיבה. אם בעבר ניגשתי לכתיבת השירים מתוך חרדת קודש, מלווה בהכרה שכל מה שאני כותבת חייב להיות מדויק, טל הפכה אצלי את העניין לפחות מפחיד. 'גם אם תכתבי דברים לא טובים, מתוכם יצאו הדברים הטובים', אמרה לי".
 
לא חששת שהיא תשליט עלייך את סגנונה?
"ממש ממש לא. כל המהות של טל כמורה היא לעזור לתלמידיה למצוא את הקול שלהם. בעזרתה אני לומדת איך למצוא את עצמי".
 
מצאת?
"אני מוצאת. זהו חיפוש שיימשך כל הזמן, תוך כדי גילוי דברים על עצמי שלא ידעתי אותם".
 
כגון?
"לפעמים כשאני כותבת, כשהשיפוטיות שלי לא עובדת, יוצאים לי דברים שלא ידעתי אותם. כך כתבתי את המילים של 'תן לי דקה' בחמש דקות, שיר שבא כתגובה לכך שלאחר תקופה מאוד אינטנסיבית, פתאום היה לי קצת זמן".
 
קשה להאמין לדברייך נוכח ההספק שלך.
"פתאום נהיו לי שבועיים פנויים וזה הכניס אותי לאיזשהו סוג של לחץ, כשהדבר גרם לי להיות קצרה וחסרת סבלנות. נבהלתי מזה, אבל הבנתי שהתחושה הזאת היא חלק מהגילוי שלי לגבי מי שאני".
 
"כמעט שבוע אחרי כל הפייטים, אני חזרתי לבשל מרק של פחדים/ יש לי תשובות קצרות ואין לי סנטימנטים", כתבת.
"בהתחלה כתבתי 'מרק של קישואים', כי זה מה שעשיתי באותו רגע. השתמשתי בדימוי מעולם האוכל, שאצלי מאוד מהותי. אני מה זה אוהבת לבשל".
 
מה?
"בעיקר מתוק".
 
את נדרשת בכתיבה שלך לחשיפה אישית?
"גם. דווקא דברים שחשיפתם גורמת אי נוחות, צריך לכתוב, אם כי אני מרגישה שתמיד יש סנכרון בין מה שאני משדרת לבין מה שאני באמת".
 
לעומת טל גורדון, שהיא כפול מגילך, חברו אלייך שני מוזיקאים צעירים במעשה המרכבה המוזיקלי – אביב קורן, שהלחין איתך את השירים, ואורי אבני, שהפיק מוזיקלית את האלבום. לאן זה לקח אותך?
"החיבור שלי עם שניהם מדהים. אביב הוא אחד החברים הכי טובים שלי עוד מהלהקה הצבאית. אנחנו מאוד מרגישים זה את זה. שיחות הנפש העמוקות בינינו מצאו ביטוין בהלחנה המשותפת, ואורי השתלב במעין משולש מושלם כזה".
 
שמה יצא ממנו?
"יצא משהו שמייצג אותי כבן אדם של גרוב, כמי שאוהבת היפ הופ ומוזיקה שחורה, או במילים אחרות, דברים שגורמים לי לזוז. הרי באתי להכל מהריקוד".
 
איך מלחינים בשותף?
"זה היה הכי כיף. הייתי באה לאביב עם טקסט ואיזשהו קצה של חוט של לחן ומשמיעה לו. הוא, כמו גאון, העביר את זה למלא מבחנות שבאמצעותן נוצר קסם בעזרת הפסנתר. הייתי חוזרת הביתה מאושרת מכל מפגש כזה".
 
האלבום הנוכחי נשמע, בניגוד לשני קודמיו, קליל ומשוחרר יותר.
"אתה צודק. כמי שעובדת על לשחרר, משהו בי אכן השתחרר. זאת, לאחר שגיליתי על עצמי שאני מאוד מוחזקת, מאוד בשליטה, מה שלאו דווקא לטובתי".
זה ה"תחזיקו" מאלבומך הקודם. "וגם השיר 'הכבשה הלבנה' מהאלבום החדש, שבו אני שרה על הכבשה הלבנה, שתמיד הולכת עם העדר, מבינה את החוקים, רוצה להיות בסדר ולכבד את הגבולות. לדעתי, אם מישהו יותר מדי בשליטה, הוא מפסיד משהו ומשלם מחיר".
 
השחרור הפעם מושפע גם מה"איי דו" שהשבת לחברך, אלון, כשהציע לך לא מזמן נישואים?
"את האמת? את השירים באלבום הזה כתבתי לפני. אלון הוא אהוב לבי, ואהבתי אליו נותרה כמו לפני ה'איי דו' ולא תלויה בחתונה שנחגוג עוד מעט".
 
מתי?
"ב־1 במאי. כבר־כבר".
 
את בין בוגרות "כוכב נולד" הפעילות ביותר. זה בא מטמירה ירדני, המפיקה שלך ושל "כוכב"?
"טמירה מיוחדת בעיקר בכך שהיא נותנת לאמנים שלה המון חופש ליצור ולעשות. אצלי זה מתבטא גם במשחק, לא רק בשירה. אני מוצאת במשחק הזדמנות לחקור את עצמי עוד קצת".
 
לאחר שהופעת כוונדי ב"פיטר פן", כליזל ב"צלילי המוזיקה" וכדורותי ב"הקוסם", גם השתתפת בסדרות "אופוריה" ו"גאליס", שחשפה אותך עוד יותר לקהל הילדים, מה הלאה?
"אני עומדת להצטלם לסדרה חדשה, 'הרוסי', ובה אשחק, תחזיק חזק, מוכרת במכולת. זה יהיה תפקיד קומי, מה שמזמן רציתי לעשות. אשחק גם בסרט קומי של שי כנות שיצא הקיץ, '4X4', ובו אני בתפקיד של ערבייה. בכל פעם אני משהו אחר".
 
כשלוהקת לצוות המורים של "בית ספר למוסיקה", לצד שרית חדד, קרן פלס והגדול מכולם – יהורם גאון, לא צבטת את עצמך?
"הייתי בשוק כשהודיעו לי על כך, וקצת הלחיץ אותי להעביר חוות דעת כשהשלושה ישבו לידי. כי מה אני יודעת לעומתם, בפרט יהורם גאון, שכמעט כל מילה שלו פנינה".
 
הצטיירת במהלך העונה כחברה של ילדי התוכנית, לא כשופטת.
"כך בדיוק הרגשתי שם. אני אוהבת את הילדים האלה כאילו שהם האחים שלי". 
 
רוני דלומי – השקת האלבום "תסתכל עליי", 3.4, ראשון, פתיחת דלתות: 20:30, תחילת הופעה: 22:00, זאפה, תל אביב