הנה קומבינציה מעניינת: דין דין אביב ולאה שבת. שתי זמרות דגולות שנפגשו לאחרונה כדי ליצור דואט, מתוך הפרויקט החדש של סנגיט סגל שכולו נשים.


התוצאה: "כל מה שיש בך" - שיר של נשים אל נשים, על נשים. אביב ושבת שרות כאן בקול אחר שטרם נשמע. חשופות, מחוספסות ואמיתיות. בשילוב של עוצמה ורכות, יופי וכאב, צחוק ודמע, הן שרות מהקרביים שלהן היישר ללבה של כל אישה.



הרעיון לפרויקט הנשים נולד כאשר סנגיט ביקש מאביב להשתתף באחד הקטעים בסדרה. "זרקתי רעיון", מספרת אביב, "פרויקט שינגנו וישירו בו רק נשים. סנגיט הרים את הכפפה והפרויקט הרביעי בסדרה יצא לדרך". אביב ("מוכרת לי מפעם", "אם תלך"), נמצאת בשנים האחרונות בתהליך התחזקות בדת, עליו היא אומרת: "אני מתחזקת באמונה בהשם, בגידול ילדים, אהבת חברים, הודיה והכרת תודה על הטוב שניתן".



את הולכת בדרך של אתי אנקרי, כלומר מתכננת להופיע רק מול נשים?
"אין חיה כזאת ללכת בדרך של מישהו אחר. לכל אחד יש את הדרך שלו. ההלכה לא פשוטה ולא מקלה על זמרות. ההלכה אומרת 'קול באישה ערווה', שזה אומר ששירתה של האישה חשופה, ויש עניין להצניע את זה, בפרט אם את האישה. האישה ביהדות משולה ליהלום, לא כמו שכולם חושבים. כתוב שלאישה יש בינה יתרה. אם היינו מקבלים יהלום מאוד גדול, היינו רוצים לשמור עליו בכספת שמורה. הפתרון היהודי לשמירה על היהלום, כלומר האישה, הוא לבוש צנוע. חלק מזה קשור גם בשירתה, כי קול אישה עלול לעורר את יצריו של הגבר. הלוואי ואזכה להגיע למידה הזאת. אני בעלת תשובה, אני מגלה חמלה כלפי התהליך שלי, ורק השם יודע איך הדברים מתגלגלים".



"כל מה שיש בך" נולד בוקר בהיר אחד עם אקפלה חד־פעמית של אביב במטבח שלה. השאר כמו קרה מעצמו. שבת תרמה את חלקה כשהשיר היה כמעט סגור והפכה אותו לדואט נשי עוצמתי.




STUDIO SESSIONS הוא שמה של סדרת וידיאו קולאז'ים מוזיקליים בהשתתפות מוזיקאים ואמנים. בסדרה זו משתמש סנגיט בשיטת הפקה בלתי שגרתית שבה הוא דוגם זמרים ונגנים באלתור חופשי, ללא אוזניות, ומעבד את כל החומר שנאסף לכדי יצירה שלמה. למעשה המוזיקה כותבת את עצמה תוך כדי התהליך, וכל משתתף מביא את הרעיונות והצבע המיוחדים שלו.

איך היה החיבור עם לאה שבת?
"אני ולאה חברות הרבה שנים, אבל דווקא הפעם החיבור נוצר ללא ידיעתי. סנגיט עשה לי סוג של הפתעה. היה לנו רעיון לעשות פרויקט שכולו נשים, שזה משהו שאני מאוד מחוברת אליו. הוא בא אלי בוקר אחד והקלטנו אקפלה במטבח שלי. מאז עברו חודשים רבים שבהם הקליט נגניות מכל הארץ, וכשכמעט הכל היה מוכן, פתאום הוא שלח לי את השיר ואני שומעת את לאה המדהימה. זו הייתה הפתעה מחממת לב וכיף גדול".

יש לך תוכניות איך לשלב את הדת עם העולם המוזיקלי שלך?
"אני מעוניינת להמשיך ליצור ולשתף פעולה עם סנגיט, ובעזרת השם נוציא בקרוב שירים חדשים. בנוסף, אני מופיעה הרבה עם הרבנית ימימה מזרחי בכנסי נשים. הרמתי מופע חדש שמשלב תשע נשים במוזיקה ומחול עם חברתי ושותפתי אורלי שירלי דיין ובעלה הוד יעקב דיין. ברמה האישית אני מצפה מעצמי להיות אמא טובה יותר, אדם טוב יותר, ולהיות שמחה בחלקי".