ברוכים הבאים לקאמבק השני של אול סיינטס, להקת הבנות משנות ה־90 שרכבה על גל הגירל־פאוור, אם כי בצורה מעודנת יותר מאחיותיהן, הספייס גירלס. להקת אול סיינטס שלטה ביד רמה במצעדי המוזיקה במחצית השנייה של שנות ה־90, ועד כמה שקשה להאמין, חלפו כ־19 שנה מאז יציאת הסינגל הראשון שלהן.



להקת הבנות שכולם אהבו לאהוב החלה את דרכה בשנת 93' כשלישייה המורכבת משאזניי לואיס, מלאני (מל) בלאט וחברה שלישית שמהר מאוד פרשה. אחר כך הן צירפו לשורותיהן את האחיות הקנדיות ניקול ונטלי אפלטון, שאיתן למדו בבית ספר לאמנויות הבמה בלונדון. בסוף שנת 97' יצא אלבום הבכורה של הלהקה, שכלל את הלהיט Never Ever, גרסת כיסוי ל־Under the Bridge של רד הוט צ'ילי פפרז ו"ליידי מרמלד" של פאטי לה־בל. האלבום לווה בקליפים שבהם דיגמנו הבנות את אופנת השעה: מכנסי דגמ"ח וחולצות בטן.



בזכות הסאונד הטרי והאיכותי של Never Ever, הוכתרו בנות אול סיינטס על ידי עיתונות הפופ הבריטית לאלטרנטיבה האיכותית לספייס גירלס. נכון, מדובר בלהקת בנות, אך הן חרגו מהנוסחה המקובלת של להקת פופ המנווטת על ידי מפיקים.



אלבומן השני Saints and Sinners הנפיק שני להיטים מוצלחים: Pure Shores (מפסקול הסרט "החוף" עם ליאונרדו דיקפריו) ו־Black Coffee בהפקתו של ויליאם אורביט. אלא שלאחר ריב בין נטלי וניקול לשאזניי ומלאני, הלהקה התפרקה. קריירת הסולו של אף אחת מהחברות לא התרוממה, כמו כן גם לא צמד אפלטון של האחיות. בשנת 2006 הוציאו הבנות אלבום קאמבק בשם Studio 1 ושוב נעלמו לתהום הנשייה המוסיקלית. לפני כשנתיים התאחדה הלהקה כדי לחמם את להקת הבקסטריט בויז בסיבוב ההופעות הבריטי שלהם. האיחוד הוכתר כמוצלח, ולכן החליטו להיכנס שוב לאולפנים.



בשני העשורים שחלפו מאז שפרצו לתודעה, מכרו אול סיינטס 12 מיליון אלבומים, הכניסו חמישה סינגלים לראש המצעד הבריטי וזכו בשני פרסי 'בריטס'. כך שסביר להניח שישנם לא מעט מעריצים שמחכים לאלבומן הרביעי Red Flag (הליקון), שיוצא השבוע כעשור לאחר קודמו.



שיר שובר לבבות


השיר הראשון מתוכו, One Strike, נשמע כמו אול סיינטס בימי ויליאם אורביט וכמו אול סיינטס במיטבן. זהו כנראה שיר הפופ היפה ביותר שיצא בעשור האחרון, והוא שובר את הלב כמו שרק שיר פופ טוב יכול.





בזמן שאתם רוקדים בחדר בעיניים דומעות, חשבו על גירושיה של חברת הלהקה ניקול אפלטון מבעלה ואבי בנה, ליאם גלאגר, הסולן לשעבר של אואזיס. השיר עוסק ברגע שבו חייה של ניקול התפרקו, כשגילתה בשיחת טלפון על בגידתו של בעלה, ועל כך שעומדת להיוולד לו ילדה מעיתונאית אמריקאית שעמה ניהל רומן. “זה לא על הגירושים”, אמרה ניקול על השיר, “זה על הרגע שבו גיליתי מה הוא עשה לי”.



את הטקסט של One Strike כתבה שאזניי לואיס: “השיר מבוסס על שיחות שהיו לי עם ניק בזמן שהיא עברה דברים אישיים בחיים שלה”, אמרה לואיס בראיון למגזין ID. “כחברה זה נתן לי השראה לכתוב על זה, הרגשתי את החיים של ניק. זה על הרגע, על שיחת הטלפון. הביטוי One Strike (מכה אחת) הוא על איך שהחיים שלך יכולים להשתנות בשנייה אחת”.



גם נטלי, אחותה של ניקול, שנשואה לליאם הולט מלהקת פרודיג’י, כואבת את כאבה של אחותה: “בפעמים הראשונות ששמעתי את הסינגל באוטו לא יכולתי להפסיק לבכות, כי שמעתי כל כך בבירור על מה מדבר השיר”.