ארצות הברית של אמריקה, פדרציה המורכבת מ-50 מדינות, חוגגת יום הולדת 240. לכבוד המאורע, אספה נעמה חן מ-eco99fm חמישה פלייליסטים של דברים שתמצאו רק באמריקה: 



1. "יום פרינס": מדינת מיניסוטה היא מדינה גאה, שמתהדרת בשלל אומנים שנולדו וגדלו בה. הגאווה הכי גדולה של "המיניסוטאים" הוא האומן המפורסם פרינס, שהלך לעולמו בחודש אפריל האחרון. כדי לכבד את זכרו של פרינס, החליטה מדינת מיניסוטה, לציין את יום הולדתו של הזמר הנערץ בצורה קצת לא שגרתית. אם תגיעו למיניסוטה בשבעה ביוני, תוכלו לקחת חלק בחגיגות "יום פרינס" שמתקיימות במדינה, קוד לבוש: סגול.



ואם אתם מתגעגעים, הנה פלייליסט שכולו פרינס:





2. "יום המרמיטה": בכל שנה, ב-2 בפברואר, מתכנסים תושבי פנסילבניה אל מול מחילת המרמיטה, וממתינים ליציאתה. אם המרמיטה יוצאת מהמחילה, פוגשת בצל של עצמה ושבה להתחבא שוב במהרה – החורף ימשך שישה שבועות נוספים. אם המרמיטה תצא מהמחילה – הדבר מבשר על בוא האביב. דני רופ – מאחורייך!



3. "יום קאסימיר פולאסקי": מצויין במדינת אילינוי מאז 1978, ביום שני הראשון של חודש מאי, לזכרו של קאסימיר פולאסקי מהפכן פולני שתרם לצבא האמריקאי. ביום הזה, הילדים לא הולכים לבית הספר, הבנקים סגורים, ומוסדות המדינה גם הם אינם פעילים. אם תהיתם, למה דווקא באילינוי מציינים את היום ה-מעט משונה הזה, התשובה טמונה באוכלוסייה שחיה במדינה. מסתבר שיש שם לא מעט פולנים.



4. "יום ביונסה": נחזור אל מיניסוטה, שמכבדת לא רק את האומנים שגדלו ונולדו בה, אלא גם סתם כאלה שהגיעו להופיע בה, כמו ביונסה למשל. ההופעה המדוברת של כוכבת הפופ התקיימה ב-23 במאי השנה, והשפיעה רבות על המושל מארק דייטון שהתרשם מאוד מהזמרת, והחליט שהתאריך יהפוך ליום ביונסה הרשמי במדינה. במסמך הרשמי שפרסם טען כי הזמרת משפיעה על ילדות ונשים, עם מסרים חזקים וחיוביים בשיריה, ולכן זכתה ביום רשמי. מלכה אמיתית. 



והנה טעימה מוזיקלית מכמה להיטים:





5. "זריקת גמדים": נסיים עם משהו שלשמחת כולנו, כבר אינו מתרחש יותר באמריקה, והפעם – במדינת פלורידה. רוברט ואנג'לה ואן אטן – זוג נמוכי קומה, פנה בשנת 1989 אל בית המשפט וביקש לאסור על השלכת "גמדים". מסתבר, שהפעילות ה"ספורטיבית" הזאת הייתה פופולארית מאוד בבארים במדינה, והשניים הצליחו בנחישות לשכנע את מערכת המשפט להוציא את השלכת הגמדים אל מחוץ לחוק. אז אם תיכננתם ביקור בפלורידה – אל תסתבכו עם רשויות החוק במדינה – אל תשליכו גמדים.


והנה סט יומולדת מיוחד לארצות הברית של אמריקה. מזל טוב.