גאווה ישראלית!


קצת גאווה ישראלית אף פעם לא מזיקה, והפעם הגאווה מגיעה מכיוון מאוד לא צפוי. הסופרת הבריטית ג'יי קיי רולינג, שידועה בעיקר בזכות סדרת ספרי הארי פוטר שנמכרה במאות מליוני עותקים, והפכה לספר השני הנמכר בעולם אחרי התנ"ך, שיתפה את עוקביה בטוויטר בהעדפות המוזיקליות שלה. מעריציה הרבים של מחברת רבי המכר הציגו לה שלל שאלות בטוויטר, אחת מהן התייחסה למוזיקה לה רולינג מאזינה. התשובה, הצליחה בהחלט להפתיע רבים! מסתבר שהסופרת אוהבת להאזין בזמנה הפנוי לשיריה של הדיווה הישראלית דנה אינטרנשיונל.


על אף שחלפו 18 שנה מאז שזכתה באירוויזיון, אינטרנשיונל ממשיכה להישאר כשמה – בינלאומית, לנו לא נותר אלא להתגאות!


מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר (אחרי הופעה)?


מי לא אוהב ללכת להופעות מוזיקה? ומי לא אוהב לשתות קפה? אם אתם חובבים של השניים, שימו לב לזה - מחקר חדש מגלה ששתיית קפה לאחר בילוי בהופעת מוזיקה רועשת – עשויה להזיק מאוד לשמיעה שלכם! במחקר שנערך באוניברסיטת מקגיל בקנדה, השתמשו החוקרים בשלוש קבוצות של חזירים. קבוצה אחת נחשפה לקפאין, קבוצה שנייה נחשפה לטונים גבוהים של 110 דציבלים, והקבוצה השלישית נחשפה לשניהם.

לפי המחקר – הקבוצה השלישית שנחשפה גם לקפאין וגם לעוצמת הדציבלים הגבוהה, התקשתה להתאושש מעוצמת הרעש, וההתאוששות שלה הייתה איטית באופן ניכר מהקבוצה שאינה נחשפה לקפאין. המסקנה מהמחקר ברורה – לאחר שנחשפתם לרעש בעוצמה חזקה, שתיית קפאין תקשה על התאוששות השמיעה – אז קחו את זה בחשבון כשאתם לוגמים מהקפה של הבוקר, אחרי שביליתם ערב קודם בהופעה רועשת.