"ואת לא חוזרת/ לחכות ליד הדלת/ בלילות נרדמת/ כבר בשעה שפויה", שרה עדן אבוטבול בסינגל חדש, "לא חוזרת", שדווקא מחזיר אותה בגדול אחרי שלוש שנות שתיקה, מאז זכתה בעונה השלישית של "אייל גולן קורא לך". אבוטבול (24), גדלה בקריית גת. הוריה התגרשו כשהייתה צעירה ואת העוגן בחייה מצאה בבית של סבה וסבתה (מצד אביה). נקשרה במיוחד לסבא מומי ז"ל, שגידל אותה, אך נפטר מיד אחרי זכייתה ב"אייל גולן קורא לך", והותיר בחייה חלל עצום. 

ההשוואה לנינט מתבקשת. שתיהן מגיעות מקריית גת, שתיהן פרצו בריאליטי מוזיקלי, אך אבוטבול מתנגדת להשוואה: "אני מכירה את נינט ומעריכה אותה מאוד כיוצרת וזמרת. אבל חוצמזה שאנחנו מגיעות מאותו מקום גיאוגרפי, ויוצאות תכנית זמר, אנחנו זמרות שפונות לז'אנר שונה לגמרי. אבל תמיד נחמד לשמוע שיש אמנים יוצאי פריפריות, שמצליחים בארץ ובעולם. אני מאוד אוהבת את העובדה שהיא בחרה לעשות מה שהיא באמת אוהבת וההחלטה שלה לעזוב את ישראל היא החלטה אמיצה. כמו גם במקרה שלי, זה לא פשוט לוותר על הכל. אבל בהסתכלות לאחור, זה היה נכון לקחת צעד אחורה, לנשום ולהחליט איך באמת נכון לי לפלס לי את הדרך לקריירה משלי".



אחרי זכייתה של אבוטבול ב"אייל גולן קורא לך", היא הייתה צריכה קצת זמן לעצמה, כדי למצוא את הקול שלה בתוך כל הרעש סביבה. היום, כשהיא מרגישה מוכנה, היא מוציאה אלבום בכורה, "דלתות מסתובבות", מתוכו השתחרר, כאמור דלעיל, הסינגל "לא חוזרת".





למה "דלתות מסתובבות"?


"מהמקום שבו אני נמצאת. יכול להיות שהדברים היו נראים היום אחרת, אם הייתי מנצלת את הבמה ישר אחרי התכנית, ואולי לא. לכן שם האלבום, במקרה הזה, הגיע מהבטן. אי אפשר לדעת מה היה קורה, ואיפה הייתי היום, אילו נכנסתי בדלת שהציעה לי הזכייה בתוכנית של אייל. זה היה יכול להיות די מעניין. ממש כמו בסרט 'דלתות מסתובבות'. אם הייתי יכולה לחוות את שני העולמות, ולראות באמת מה היה קורה. האלבום מאוד מגוון, יש בו נשמה, פופ ובלדות מזרחיות מרגשות.



אני זמרת מזרחית ים תיכונית, ומאוד אוהבת לשיר בלדות גדולות וקלאסיות. חשוב לי להוכיח לקהל שלא הלכתי לשום מקום. בסך הכל אספתי את עצמי, כדי לבוא מוכנה יותר, בשלה ומגובשת".



איך את מסכמת במבט לאחור את חוויית תוכנית הריאליטי?


"מי שצפה בתוכנית, יודע שהגעתי לשם חסרת אמונה וביטחון. לא ממש האמנתי שמישהו ירצה לשמוע אותי, ובאודישן לתוכנית הייתי על סף התעלפות מגודל המעמד. יושבים בפאנל אנשים שדעתם מאוד משפיעה ונחשבת בעולם המוזיקה. משלב לשלב הבנתי, לפי האהבה שקיבלתי מהקהל ואנשים בכל הארץ ־ שכנראה אני מצליחה לעורר בהם משהו בלב. זה מאוד ריגש אותי. כל פעם שהכריזו שאני עוברת שלב, חשבתי שאני חולמת. משלב לשלב הרגשתי יותר שייכת, אבל בכל הופעה, אפילו בגמר, הרגשתי שהבטן מתהפכת לי מרוב התרגשות. לא האמנתי ובקושי הבנתי שאני הזוכה. במבט לאחור אני מעריכה את ההזדמנות שניתנה לי. למדתי המון והתפתחתי בתור זמרת. הבנתי לאיזה סוג מוזיקה אני יותר מתחברת, ומה חשוב לי לתת לקהל לשמוע".



אייל גולן עוזר לך מקצועית?


"אחרי הזכייה הופעתי עם אייל, וזה היה עוצמתי ומרגש. מכוון שהחלטתי לקחת נשימה וצעד אחורה, לא הייתה לזה המשכיות".



על מה מדבר הסינגל החדש שלך, "לא חוזרת"?


"השיר מדבר על זוג אוהבים, שעם האהבה והנתינה שלהם, יש הרבה רגשות מעורבים. על פני השטח האהבה סוררת, אך מתחת לפני השטח האדמה רועדת. בסופו של יום, למרות האהבה, היא מוצאת את עצמה בפרידה שמשאירה אותה חזקה ומנצחת".