אדל לא מגהצת

אחת הכוכבות הגדולות ביותר של השנים האחרונות נאלצה להתמודד עם אירוע מביך במיוחד לאחרונה. על אף שהיא מדורגת במקום התשיעי ברשימת המפורסמים המרוויחים ביותר בעולם, הזמרת הבריטית אדל פשוט לא הצליחה לגהץ את כרטיס האשראי שלה כאשר נכנסה אל אחד מסניפי רשת H&M.



הזמרת, שמרוויחה יותר משמונים מיליון דולרים בשנה, כך לפי הפרסומים האחרונים, שיתפה את הקהל שהגיע להופעתה בקליפורניה, בתקרית המביכה, והוסיפה – "למזלי אף אחד לא זיהה שזאת אני". אז עכשיו כולם יודעים – ברוכה הבאה לחיים של האנשים האמיתיים.


מהי היצירה הקלאסית של כל הזמנים?


ומכאן נחזור אחורה בזמן אל חדשות מעולם המוזיקה הקלאסית, שמספקת היום כותרת אחת משמעותית במיוחד. מגזין ה-BBC בחן 151 מלחינים ובחר את 20 הסימפוניות הגדולות ביותר בעולם. ומי במקום הראשון? הבחירה אינה מפתיעה - מדובר על בטהובן והסימפוניה השלישית, יצירה שהוקדשה במקור לנפוליאון וחוגגת את הרוח המהפכנית ששררה באותה התקופה באירופה. 

במקום השני, נמצאת סימפוניה אחרת של בטהובן – התשיעית. הסימפוניה האחרונה של מלחין דגול נוסף – מוצארט, נמצאת במקום השלישי. הסימפוניה החמישית של בטהובן – אחד הקטעים המוכרים בעולם, גם לאנשים שאינם בקיעים בז'אנר, נמצאת רק במקום ה-11. עורך המגזין הודה כי לא מדובר בהפתעה גדולה: "חלפו יותר מ-200 שנים מאז נכתבה הסימפוניה השלישית של בטהובן, קורה בה כל כך הרבה, אפשר להבחין בגאונות שלו דרכה".

 



היצירה נכתבה ב-1803, במקור היא נקראה בונפרטה, על שמו של נפוליאון, אך לאחר שהמלחין גילה כי בונפרטה מינה עצמו לקיסר – התרגז על ההחלטה ושינה את שם היצירה, שכאמור זוכה היום לתואר – היצירה הגדולה בעולם.