רגע לפני שהוא מוסר את המפתחות למחליפו והופך להיות אזרח מן השורה - נשיא ארה"ב ברק אובמה, מנצל את ימיו האחרונים בתפקיד כדי להעביר חוק שייטיב עם כל חובבי המוזיקה. לפי היוזמה החדשה של אובמה, רכישת כרטיסים להופעות דרך אתרים שמופעלים על ידי ספסרים, תיחשב לעבירה פדרלית. אותם אתרי ספסרות רוכשים עם פתיחת המכירות אלפי כרטיסים, מה שמונע מהציבור לרכוש כרטיסים במחיר המקורי, אלא רק דרך אותם ספסרים שגובים מחירים מופקעים.



לפני כשבועיים סיפרתי לכם על חוק דומה שעבר במדינת ניו יורק, ואפילו קודם לכן, באוקטובר האחרון הונחה על שולחן הממשלה הבריטית הצעה דומה, כשהעונש עומד על קנס של 5,000 פאונד או מאסר בפועל. מדובר בתעשיית מפלצתית, כך לפי הגרדיאן הבריטי שמדווח כי תעשיית הספסרות מגלגלת בבריטניה סכום של מיליארד פאונד!



נראה שלאט לאט העולם הופך להיות פחות ופחות סובלני כלפי התופעה המגונה, אנחנו בעד המאבק הצודק. יישר כח!




אז מי הם האמנים האהובים ביותר על הבריטים?



שנת 2016 עוד רגע מסתיימת, ומסתבר שלא רק אנחנו אלא גם הבריטים אוהבים מאוד סיכומים. אז מה הפעם? סקר חדש שנערך בממלכה, ביקש מ-2,000 בריטים נבחרים לדרג את האמן - זמר וזמרת, האהובים עליהם, בכל הזמנים.



את המקום הנשי הראשון תפסה זמרת בריטית צעירה, בלי הרבה קילומטראז' בתעשיית המוזיקה, אבל עם מיליוני מעריצים בכל רחבי העולם – ניחשתם נכון, מדובר באדל. במקום השני, שימו לב, הפתעה – נמצאת הזמרת קייט בוש, ומיד אחריה וויטני יוסטון, טינה טרנר, וביונסה.







במקום הראשון ברשימת הזמרים הגברים האהובים ביותר בממלכה, נמצא, איך לא, דיוויד בואי שגבר על אלביס פרסלי. במקום השני - אד שירן, ולאחריו, מייקל ג'קסון וברוס ספרינגסטין.



ואם תהיתם מה עם הביטלס (בכל זאת, סקר בריטי), נרגיע אתכם ונבשר שפול מקרטני – הנציג הבכיר של ההרכב האנגלי המובהק, נכנס אף הוא לרשימה, על אף שהוא ממוקם רק במקום ה-15.