מספר ימים לאחר מותו של מאיר בנאי, נחשפה דוגמה להתנהלות הצנועה והלבבית, לא מפיהם של בני משפחה או מכרים, אלא ממעריצה. הילה אסולין, מורה לעברית בחו"ל, שלימדה את תלמידיה את השפה באמצעות שיריו של בנאי. היא פתה אל המוזיקאי בבקשה שיכין וידאו לתלמידיה, שלמדו להכיר אותו באמצעות המוזיקה.



"לפני כשנה וחודשיים, בלי קשרים מיוחדים, החלטתי לכתוב לו הודעה פרטית בפייסבוק: לאחר החג הראשון אלמד את תלמידי התיכון את שירך האהוב ״וביניהם״ (הם לומדים כרגע על מושב, כפר, קיבוץ ועיר) אשמח מאוד להפתיע תלמידי בווידאו ממך", סיפרה אסולין בפוסט שהעלתה לפייסבוק. "הם יודעים שאתה אחד היוצרים המוכשרים והמוערכים ביותר בא״י וכבר חלקתי עימם חוויות מנוכחותי בכמה הופעות שלך. שוחחתי על צניעותך, כשרונך ויצירותיך. אודה מאוד באם תסכים לשתף פעולה ולשלוח לי וידאו קצר בו אתה מאחל לתלמידים שנה טובה וכי הנך שמח על כך שהם לומדים עברית ואת שירך. אם אכן תעשה זאת לא תהיה מאושרת ממני, כוון שלא יהיו מאושרים מהם".



התגובה מבנאי לא איחרה להגיע: "מאיר קרא, החליט לצלם את הווידאו (כעת, אף מגלה שכל הזמן הזה היה חולה) ופשוט נרתם למשימה. התלמידים שלי כל כך התרגשו וביקשו להכין לו ״וידאו תודה״ בחזרה". בנאי התרגש מהמחווה: "התרגשתי ונהניתי מאוד מהסרטון ששלחתם לי, זה כל כך חשוב ללמוד את השפה שלנו ולשמוע אתכם, עם מירוץ החיים האינסופי שלנו מקדישים זמן ללימוד חשוב כל כך, כבר יודעים לקרוא ולדבר בצורה מיוחדת וכנה, ריגש במיוחד".