כ-20 שנים לאחר מותו, יתכן שנפטרה תעלומת הרצח של הראפר טופאק שאקור, שהסעיר את ארה"ב והעולם. הרפאר המנוח היה במהלכה של קריירה משגשגת כאשר נורה מרכב חולף בספטמבר 1996, כשהוא בן 25 בלבד. בעת האירוע, נורו אל עבר טופאק צרור יריות, שפגעו בחזה, באגן, בידו ובירך. כמו כן הוא נפגע בריאה מרסיסי זכוכית שנשברה. הוא נפטר בבית החולים שבוע לאחר מכן מדימום פנימי. לאחר מותו, גופתו נשרפה וחלק מהאפר שלו עורבב עם גראס וחברי הכנופיה שלו עישנו אותו.



כעת, חברו ומי שהיה עמו במכונית כשנורה, המפיק המוזיקלי שוג נייט, הצהיר כי הוא יודע מי הם הרוצחים של הראפר המנוח. עורך דינו של נייט הגיש הצהרה לבית המשפט בשמו, והיא תועדה בסרט הדוקומנטרי החדש אודות הראפר המנוח, 2pac assasination: battle for compton.

על פי ההצהרה של נייט, הוא עצמו היה המטרה האמיתית להתנקשות, ולא חברו טופאק. הוא גם הוסיף כי מי שעומדים מאחורי הרצח של טופאק הם גרושתו של נייט וקצין הביטחון של חברת התקליטים שלו לשעבר.


AFP :שוג נייט בבית המשפט. צילום
AFP :שוג נייט בבית המשפט. צילום

נייט עצמו מרצה כעת עונש מאסר בגין רצח, לאחר שדרס שני אנשים על סט צילומי סרט ב-2015. זו הפעם הראשונה שהוא מוכן לדבר על הנושא לאחרי קרוב ל-20 שנים של שתיקה. "נייט ידע במשך שנים רבות שראגי וייט ג'וניור והאקסית שלו שרית'ה עמדו מאחורי הרצח של טופאק וניסו לרצוח את נייט", הצהיר עורך דין דינו תודוס קולפפר בבית המשפט. לצד הצהרה זו, גם נחשף בסרט הדוקומנטרי כי נייט לא היה גרוש עדיין בעת הרצח, ולכן לטענתו אשתו רצתה לגרום למותו כדי לרשת את הונו. 

נכון לעכשיו לא ידוע האם המידע שנמסר הוא אמת, בין אם אלו הם רוצחיו של הראפר ובין אם הכדורים כוונו באמת אל נייט. ניאלץ להמתין בסבלנות למידע נוסף, וכן לצפות בסרט הדקומנטרי