היוצר המוזיקלי אבשלום כהן הלך לפני כיממה (שלישי) לעולמו בגיל 89, זאת לאחר מאבק ממושך במחלה חשוכת מרפא. ממי שהיה פזמונאי, מלחין וזמר בארץ מסוף שנות ה-40 ועד אמצע שנות ה-50, זכורים במיוחד פזמוניו המפורסמים "עגלה עם סוסה", "הסבתא בנגב" ו"על חוף אילת", אשר בוצעו על ידי הזמרת יפה ירקוני. בצוואתו ביקש כהן שיזכרו את שיריו.


"אני רוצה למות כבר, אבל לא נותנים לי", כך סיים היוצר והזמר אבשלום כהן את שיחתנו האחרונה כשסיפר לי על מכאוביו הרבים לאחר מאבק במחלה חשוכת מרפא.
הכרנו לראשונה כשראיינתיו לפרויקט התיעוד שלי, במסגרתו נחשפתי לאדם רגיש, אופטימי ומוכשר שכמיהתו היחידה הייתה להיות מוערך כיוצר בישראל.

"כואב לי שלא מעריכים אותי מספיק בישראל", סיפר לא פעם בשיחותינו התכופות, "יצרתי שירים שעד היום מגדלים דורות בישראל אבל עדיין מתייחסים אליי בארץ כ'בוגד'.  אני מקווה שביום מותי מישהו ידאג להזכיר את שמי ואת יצירותיי ולא יניחו לי להישאר חסר הערכה וכבוד בארצי האמיתית כפי שחשתי כל 62 שנותיי בארצות הברית. הישראליות טבולה בדמי לנצח".


אבשלום כהן נולד בתל אביב ב-13 במאי 1928 והחל לשיר מגיל צעיר מאד, "כבר מגיל 3 נהגתי לשיר ונהגו להעלות אותי על שולחן קטן ועליו תופפתי ושרתי" סיפר. כבר בנעוריו החל להופיע ואת שירו הראשון "טיקו טיקו" כתב  בגיל 14. 
 
במחצית הראשונה של שנות ה-50 נחשב כהן ליוצר מבטיח עם שירים פורצי דרך שביטאו את הווי החיים בישראל הצעירה, כשבין הלהיטים שכתב: "עגלה עם סוסה" (הנחשב להיט הילדים הראשון), "הסבתא בנגב", "השוק השחור" ו"לונה פארק" (הבסיס עליו הקליט ישראל יצחקי את 'אבאל'ה בוא ללונה פארק').  שיריו בוצעו על ידי מיטב הזמרים מיפה ירקוני וישראל יצחקי ועד שוקולד מנטה מסטיק ושלמה ארצי
 
"באמצע שנות ה-50 הוזמנתי על ידי נשיא ההסתדרות הציונית להופיע בארה"ב ולאור העובדה שחברות התקליטים ניצלו אותי ולא נותרה לי פרוטה, 'קפצתי' על ההזדמנות והגעתי לניו יורק", נזכר כשדיברנו על עזיבת הארץ, "בארה"ב אפילו נאט קינג קול רצה להקליט שיר שלי אך ירד מזה לאחר שביקשתי 50% מהתמלוגים".
 
בארה"ב שימש בעיקר כמורה לשירה וזמר עברי בבתי ספר יהודיים ובשנים האחרונות התגורר בלאס וגאס והתמודד עם מחלת הסרטן ממנה נפטר שלשום בבית החולים.