תום יורק יוצא משלוותו: במהלך מופע של רדיוהד בפסטיבל TRNSMTבגלזגו שבסקוטלנד, מפגינים פרו פלסטינים הניפו דגלים ושלטים במחאה על ההופעה המתוכננת של הלהקה בישראל. המפגינים קראו לחרם על ישראל וכאות הזדהות עם הפלסטינים, ויצאו נגד בחירת חברי הלהקה לבקר בארץ ב-19 ביולי.



למרות שחברי הלהקה המשיכו, וניסו להתעלם מההפרעה למופע, יורק לא התלהב מהמחווה וסינן כלפי המפגינים "אנשים מזוינים". משהמשיכו המפגינים בקריאות, סולן הלהקה לא הצליח לשמור על שלוותו והניף אצבע משולשת.





כזכור להקת רדיוהד ספגה ביקורות מכמה גורמים בגלל ההחלטה להופיע בישראל, בין השאר מפעיל ה-BDS רוג'ר ווטרס, שהצהיר בראיון ל"ניו יורק טיימס": "התכתבתי עם חברי הלהקה בנושא הופעתם בישראל והם החליטו להופיע בתל אביב. בסופו של דבר, הם צריכים לחשב על ההחלטה שקיבלו ולפעול לפי מה שמצפונם יורה להם לעשות. לדעתי האישית הקולגות שלי לא צריכים להופיע שם, אך מי שבוחר לעשות זאת, זה עניין שלו עם המצפון שלו".



רדיוהד. צילום: Getty images



בראיון למגזין "רולינג סטון", אמר יורק בתגובה לטענות: "חבל מאוד שהם בוחרים לזרוק עלינו חרא בפומבי במקום לפנות אלינו באופן אישי. הם מניחים להניח שאנחנו בורים או שאנחנו כל כך מפגרים עד שאנחנו לא יכולים להחליט עבור עצמנו, לדעתי זה מתנשא באופן קיצוני. זה מעליב ואני פשוט לא מצליח להבין למה ללכת לנגן בהופעת רוק או ללכת להרצות באוניברסיטה זה בעיה מבחינתם".