הם לא הוציאו אלבום חדש כבר תשע שנים, ועבר לא מעט זמן מאז שהיו בפסגת העולם, אבל נראה כי הלויאליות של כל מי שגדל על גאנז אנד רוזס היא בלתי מעורערת. מפיקי המופע של הלהקה בישראל, קבוצת בלוסטון – לייב ניישן ישראל, הודיעו בשבוע שעבר שכל הכרטיסים למופע אזלו לאחר שנמכרו 61 אלף יחידות, ונראה שלא מעט אנשים נפלו בפח עם כרטיסים מזויפים.



פעם, במחצית השנייה של האייטיז, גאנז אנד רוזס היו להקת הגלאם־מטאל המושלמת שהוציאה את אלבום הגלאם־מטאל המושלם, Appetite For Destruction, שמכר קרוב ל־30 מיליון עותקים ברחבי העולם, וכל זאת בזכות שירים מושלמים כמו Sweet Child o’ Mine, Welcome to the Jungle ו־Paradise City. אקסל רוז היה אז הסולן החתיך עם הטייץ הלבנים והבנדנה, שכל הבנות היו מאוהבות בו, בעוד שהרבה בנים דווקא חשבו שסלאש – הגיטריסט המתולתל עם המגבעת הענקית והסיגריה המשתרבבת – הוא הכוכב האמיתי של הלהקה.





ההצלחה של גאנז המשיכה לתוך שנות ה־90, כששברו שיאים בזכות הבלדה המהממת November Rain, באורך תשע דקות, שבה אקסל מנגן בפסנתר כנף ומלווה בתזמורת שלמה. אי אפשר לשכוח כמובן גם את הקליפ האפי, שהפקתו עלתה כמיליון וחצי דולר. בקליפ נשא רוז את אהובתו באותם הימים, הדוגמנית סטפני סימור, לאישה, במקביל לצילומי הופעת הלהקה בקרנגי הול שבמנהטן, כשהליקופטרים חגים מעל לראשו של סלאש שמרביץ סולו גיטרה מהסרטים. רק חבל שהכלה מתה בסוף הקליפ.



אבל כל זה היסטוריה רחוקה. ב־1996 הצהיר סלאש שאקסל רוז הפך את גאנז לדיקטטורה ופרש, והמתופף מאט סורום והבאסיסט דאף מקייגן בעקבותיו. מאז, ההרכב הפרסונלי של גאנז היה נזיל מאוד: חברים באו, חברים הלכו ורק אקסל נשאר, וגם הוא נעלם לשנים ארוכות מעיני התקשורת, הפך לסוג של מתבודד משוגע נוסח סיד בארט ונצפה מדי פעם ברשת, באיזושהי תמונה לא מחמיאה שצולמה במהלך מעצר משטרתי.




הבמה הגדולה בישראל
הפעם הראשונה שבה גאנז הופיעו בארץ הייתה ב־93’. אז עוד היה כתוב “רובים ושושנים” על הפוסטר. אף על פי שזה היה בימים הטובים של הלהקה, רבים התאכזבו מההופעה עצמה. הם חזרו ב־2012, בהרכב שכלל בעיקר את אקסל וכל מיני נגנים להשכרה, ולא יותר מדי קהל. אבל הפעם – כך מבטיחים – זה הולך להיות משהו אחר לגמרי. נכון, לקח להם לא מעט שנים להתאחד כמו שצריך, אבל בסוף זה קרה. בשנה שעברה חזרו סלאש ודאף מקייגן להרכב, ועתה הם מגיעים אלינו במסגרת סיבוב ההופעות שהוא בגדר נס, ועל כן גם נושא את השם, The Not in This Lifetime Tour. רוז, סלאש ומקייגן מופיעים בסיבוב הזה יחד על הבמה לראשונה מאז 93’, ואליהם יצטרפו בפארק הירקון סוללת נגנים הכוללת את המתופף פרנק פרר, הקלידן דיזי ריד (חבר להקה מאז 1990), הגיטריסט ריצ'רד פורטוס שהצטרף לגאנז לפני 15 שנה והקלידנית הצעירה מליסה ריס.



גאנז פצחו בסיבוב הזה לפני שנה, וזכו להצלחה עצומה. מדובר בסיבוב ההופעות הרווחי ביותר, פר הופעה בודדת, לשנת 2016, והביקורות מהללות. על פי ביקורות מחו”ל, מדובר בהופעת רוק בסדר גודל שלא רואים כבר הרבה זמן, ומעל לכל, במופע נוסטלגיה מתגמל. אלינו הם מגיעים במסגרת החלק החמישי של הטור, היישר מהופעה בהולנד. עד כה הם הספיקו להופיע בארצות הברית, קנדה, מרכז ודרום אמריקה, יפן, ניו זילנד, אוסטרליה, דובאי ושלל מדינות אירופיות. ההופעה בתל אביב, שתירך במוצאי שבת, תסגור את סיבוב ההופעות האירופי. המפיקים מוסרים שאורך ההופעה יהיה לא פחות משלוש וחצי שעות, והלהקה מתכננת לעלות לבמה ב־20:00 בדיוק, אחרי הופעת החימום של להקת הרוק מנאשוויל,Tyler Bryant & the Shakedown. שערי הפארק, אגב, ייפתחו כבר ב־17:00, אם אתם רוצים לתפוס מקום חמים בין ההמון.


גאנז אנד רוזס
גאנז אנד רוזס


המפרט הטכני שפורסם מרשים: ההפקה הודיעה שבמיוחד עבור ההופעה של גאנז נבנתה בפארק הירקון הבמה הגדולה ביותר שנבנתה אי פעם בישראל: אורכה 60 מטר, עומקה 18 מטר והיא מתנשאת לגובה של 16 מטר. ציוד הלהקה השוקל יותר מ־100 טונות הגיע לארץ בקונטיינרים במשלוח אוויר מיוחד. מסכי הצד יהיו גדולים מהרגיל: גובהם יגיע ל־12 מטר ורוחבם ל־10 מטר. ציוד התאורה המלווה את ההופעה כולל כ־400 פנסים, ומערכת הסאונד כוללת 48 רמקולים בכל צד ומגדלי דיליי - וכל זה בשביל שתוכלו לשמוע את מיטב הלהיטים האהובים מפעם.