לפי הדיווחים, ג'סטין ביבר (23), שנמצא כעת בעיצומו של מסע ההופעות הבינלאומי השלישי שלו, היה אמור להופיע בבייג'ינג ב־16 בספטמבר, וכעבור שלושה ימים הוא היה אמור לקיים הופעה נוספת בעיר שנגחאי. אולם בהודעה שפורסמה באתר של מחלקת התרבות של בייג'ינג נאמר כי בשל ההיתקלויות התכופות של ביבר עם רשויות אכיפת החוק הוא לא יכול להתאים לקהל הסיני, ולכן ההופעות לא יתקיימו.



"ג'סטין ביבר הוא זמר מחונן, אבל הוא גם זמר צעיר זר ושנוי במחלוקת", ציינה ההודעה בעקבות פנייתה של מעריצה שתהתה מדוע ביבר לא הופיע עד כה בסין. "ככל שזה נוגע לנו, הוא היה מעורב בשורה של התנהגויות רעות, הן בחייו החברתיים ובהופעה קודמת בסין, שגרמה לחוסר שביעות רצון בקרב הציבור".





עוד מסרה מחלקת התרבות כי "כדי להסדיר את שוק הבידור המקומי ולטהר את הסביבה שלו, אנחנו סבורים שזה לא ראוי להביא זמרים שלהם התנהגויות רעות".



בסיום ההודעה נאמר כי "אנחנו מקווים שג'סטין ביבר יוכל לשפר את התנהלותו בעת שהוא גדל, וימצא שוב את תמיכת הציבור". זו לא הפעם הראשונה שבה הרשויות בסין מונעות את כניסתם של אמנים בולטים, אם כי לרוב הסיבה היא תמיכה במנהיג הרוחני הגולה של טיבט הדלאי לאמה. בין היתר מופיעים ברשימה השחורה ליידי גאגא, בוב דילן, סלינה גומז, בון ג'ובי, מארון 5 ולינקין פארק.