כשאוריה קלפטר נולד לפני 32 שנה ליצחק קלפטר, אגדה מוזיקלית מקומית, ולבת זוגו דאז דורית פלד, הוא נאלץ מיומו הראשון להתמודד עם התואר "הבן של", במיוחד בתקופה שבה אביו היה בשיא הקריירה המוזיקלית שלו. בעוד שיחסי הוריו עלו על שרטון ב־1993, מצא אוריה מקום מפלט בדבר העיקרי שחונך אליו מילדותו: מוזיקה. "מאז ומתמיד אספתי מוזיקה. אני חושב שהג'וק הזה תמיד היה קיים בי", הוא נזכר. "תמיד התרגשתי מנגני מוזיקה, מערכות סטריאו ורמקולים. זה התחיל בקסטות, ואחר כך המשיך בדיסקים ובמיני־דיסקים. היום יש לי גם אוסף תקליטים".



ב־2004 החליט קלפטר ג'וניור לקחת את אהבתו ותשוקתו למוזיקה צעד אחד קדימה, והחל לתקלט במסיבות - תחילה במסיבות טבע וטראנס, ובהמשך במסיבות טכנו ואלקטרו בתל אביב.



בהמשך החל גם ליצור מוזיקה בעצמו ולצבור שם של תקליטן ומפיק מוזיקלי בולט, בארץ ובחו"ל. "את התקלוטים הראשונים בחו"ל סידרו לי חברים, שהכירו את בעלי המועדונים או את החבר'ה שאחראים על התוכן המוזיקלי", הוא משחזר. "אבל היום, אחרי שהתחלתי לשחרר מוזיקה מקורית משלי בלייבלים בינלאומיים, אני מתחיל לבסס קהל וקריירה גם בחו"ל. עדיין, מרבית התקלוטים שלי הם בארץ".



יצחק קלפטר. צילום: משה שי
יצחק קלפטר. צילום: משה שי



כאחד השמות המובילים בסצינת המוזיקה האלקטרונית בארץ, קלפטר ישתתף בחול המועד סוכות בפסטיבל DGTL, מפסטיבלי המוזיקה האלקטרונית הגדולים בעולם, שיתקיים לראשונה בישראל, ועתיד לתקלט לצד אושיות הטכנו המובילות בעולם: "אני מאמין שיהיה שם שיא מסוים של אבולוציה וקדמה בתחום הפסטיבלים האלקטרונים בארץ, וזה מרענן ומרגש. אנשים מאוד מוכשרים עובדים סביב הפסטיבל, והאמת שאני סקרן ומצפה בעצמי".



אגב בינלאומיות, במה שונה סצינת הדי.ג'ייז בארץ ביחס לחו"ל?
"אני חושב שהסצינה בתל אביב מאוד מתקדמת ביחס לעולם. הקהל פה מעולה וגם המועדונים ברמה גבוהה. אבל באופן כללי הסצינה דומה בכל העולם, והיום כולם מחוברים לאינטרנט ויודעים מה קורה".



איך נראה סדר היום שלך?
"השבוע שלי נראה בערך ככה: אני מתקלט בדרך כלל פעמיים־חמש פעמים בשבוע, בדרך כלל בסופי שבוע. בתחילת השבוע אני בעיקר נח מסוף השבוע בבית. תוך כדי כך, אני גם מקשיב למוזיקה וכותב מוזיקה באולפן הביתי ומכין מוזיקה לתקלוטים. אגב, אני גם מבשל הרבה ורואה הרבה סרטים".



שאלת המיליון: איך זה להיות בן של אגדה?
"יצא שאני הבן של יצחק קלפטר. זה קטע, אה? יש לי אבא מדהים, כיף גדול וגם השראה גדולה. אני מאמין שזה דחף אותי להשקיע, לעבוד קשה יותר ולהוכיח, בעיקר לעצמי, שאני טוב במה שאני עושה. אין פה תחרות. הוא קלפטר האורגינל, ואני רק ממשיך את הדרך, אבל בדרך שלי".



פסטיבל DGTL. צילום: יח"צ
פסטיבל DGTL. צילום: יח"צ



איך לא יצאת גיטריסט?
"אני מאמין שאני עוד אעשה את זה, אבל לוקח את הזמן".



במה אתה ואבא שונים זה מזה?
"אנחנו מדור אחר וגם בגיל אחר, אז יש הרבה שוני בין הדורות. בגדול אנחנו די דומים. אני חושב שהוא קצת יותר שמרן ממני".



מה הוא חושב על המקצוע שבחרת לעצמך?
"הוא שמח שאני עושה את מה שאני אוהב, וגם שומע עלי פה ושם מאנשים שמספרים לו שהם נהנו מאיזה סט שלי, ואת זה תמיד נחמד לשמוע".



איזה שיר שלו אתה הכי אוהב?
"אני משוגע על המוזיקה שלו. יש כל כך הרבה שירים שאני אוהב, אבל אני הכי אוהב את האלבום שלו 'לבד'. לדעתי הוא מופתי".



אפשר לומר שאתה חי את החלום?
"ללא ספק. אני שמח שאני עוסק במשהו שאני מאוד אוהב וטוב בו, ואני נהנה מזה. סימנתי וי על כמה וכמה מטרות אישיות, כמו להוציא מוזיקה מקורית שלי שאני מאמין בה, לקבל קומפלימנטים מגיבורים אישיים שלי וגם לנגן על במות גדולות וחשובות. יש לי עוד דרך ארוכה ואני שמח ומוכן לקראתה".