"היינו בסוג של חלום. מבחוץ זה נראה טוב, אבל מבפנים זה לא היה ככה. היינו צעירות, וכל מה שעניין אותנו היה להופיע ולהתפרסם, ניצלו את הרצונות והתמימות שלנו”, מספרת אתי קסטרו, חברת להקת "חמסה" שהפכה לסנסציה בתחילת שנות האלפיים, עם הלהיט "אתה חייב למות עליי" והטייטל "להקת הבנות המזרחית הראשונה".

"הלהקה התפרקה כי רצינו העלאה במשכורת. היינו מופיעות בכל הארץ ולא קיבלנו מה שחשבנו שהגיע לנו. לא רצינו תוספת גדולה, משהו כמו 200 שקלים להופעה. הייתה להם ביצת זהב בידיים, והם ויתרו עליה".



מה היה הדבר הכי קשה?
"חמש בנות זה לא דבר קל, לא היה מושלם, היו ריבים, חיכוכים, וחילוקי דיעות, מי תשיר סולו, מין אגו כזה, אבל היינו סוג של משפחה. מעבר לזה, אמרו לנו מה לעושת, היו סיטואציות שהיו מלבישים אותנו, ואם מישהי לא רצתה ללבוש את אחת התלשובות אמרו לה 'אין מה לעשות'. היום בחיים לא מתנהגת ככה. אם הייתי מחזירה את הגלגל לאחור הייתי יותר עומדת על שלי, ולא מתעסקת בפרסום ובריצוי, אלא יותר באמת שלי. חמסה חישלה אותי, ההכרה וביטחון לא נמצאים בחוץ וזה נצמא אצלנו. הופענו בכל מקום אפשרי, הופענו אצל דודו טופז כשכולם ראו רק ערוץ 2, אבל הרגשתי שלא רואים אותי".

למה את חושבת שזה קרה?
"הייתה לי ילדות לא פשוטה, היו לי הפרעות קשב שלא אובחנו, הייתי מאוד מופנמת, ילדה שלא מבינה למה לומדים את כל המקצועות האלו, יש כאלה שיש להם הפרעות קשב ועושים בלאגן, אני הייתי יושבת בשיעור ובוהה. תמיד הרגשתי שיש לי בעיה, חשבתי שאני טיפשה. לא ראו אותי, ובחמסה רציתי שיראו אותי. מאוחר יותר, כשהגעתי לגיל 30 הלכתי לעשות אבחן של ADHD, ובתוצאות של אמרו לי 'תקשיבי יש לך בעיות קשב, יש לך ADHD קלאסי, היית צרכיה לקבל מבחנים בעל פה והקלות'. פרצתי בבכי, הייתה לי סגירת מעגל, והבנתי שאני לא מטומטמת, ויש לי בעיה. אני בזמנו אמרתי לאמא ליש יש לי בעיה. והיא לא הקשיבה לי, המסר שלי להורים, הוא להקשיב לילידם".

אסתר אתי קסטרו - צילום סלי פרג
אסתר אתי קסטרו - צילום סלי פרג


מה היה הדבר הכי מרגש שקרה לך באותה תקופה?
"הכרתי את בעלי לשעבר, שבי זרעיה, מאחורי הקלעים אצל דודו טופז, וכל תקופת 'חמסה' היינו יחד. היינו זוג מאוד מתוקשר. לכל מקום שהלכנו היו מצלמים אותנו. זו הייתה תקופה מיוחדת במינה, כי גם שבי היה מאוד חזק בתקשורת. בזכותו יש לי ילדה מהממת".

עבדתן גם עם אמיר פיי גוטמן.
"אמיר פיי גוטמן היה סוג של כריאוגרף שלנו, הוא ליווה אותנו כמו סוג של מנטור. קיבלתי את הידיעה על מותו מאוד קשה, זה בן אדם שעברתי איתו 4 שנים משמעות מהחיים שלי, והוא היה מלווה אותנו לכל מקום. זה לא נתפס".



הספייס גירלז הודיעו לאחרונה על איחוד. יש סיכוי שזה יקרה גם ל"חמסה"?
"יחי ההבדל. הלוואי שהייתי מיליונרית כמו הספייס גירלז. אם היית שואל אותי לפני כמה שנים, הייתי אומרת 'כן'. היום אני לא רוצה. היום אני בעולם הילדים. אני ממוקדת".

בתום 12 שנים, אחרי להיט סולו אחד, "כוכב מפלסטיק", לידה טראומטית, גירושים משבי זרעיה ותהליך התקרבות הדרגתי לדת - שבמהלכו הוסיפה לעצמה את השם אסתר - קסטרו נשמעת מפויסת ומפוכחת מתמיד. בימים אלו משחקת קסטרו בסדרת הילדים "האוטוגלידה של אסתר" עם אסף אשתר, עירית ענבי ואסף משה, המשודרת בערוץ הכוכבים של yes, ב־yes VOD, בפרטנר TV ובערוץ היוטיוב "האוטוגלידה של אסתר".



"פניתי לקובי מחט ואמרתי לו שאני רוצה לעשות איתו משהו יחד", היא מספרת. "הוא סיפר לי על רעיון שהיה לו, 'האוטוגלידה', וישר אמרתי לו: 'זה שלי'".

מה הסיפור של האוטוגלידה?
"אסתר היא נערה מקסימה שאוהבת תעלומות. מדי יום היא מגיעה עם סבתא שלה לגינה, ויחד הן מכינות גלידות בטעמים קסומים ומיוחדים. אנחנו פוגשות את פרדי, פיראט מאוד מוזר שחי בגינה ולא מוכן לזוז משם, כי הוא טוען שהיה שם פעם ים. בעקבות הסדרה יצאתי במופע חדש בכל הארץ, ובחנוכה אני הולכת להופיע בהרבה מקומות". 

אסתר אתי קסטרו - צילום סלי פרג
אסתר אתי קסטרו - צילום סלי פרג


מה גרם לך לפנות דווקא לעולם הילדים?
"עולם הילדים לא זר לי. שנים אני נמצאת ומופיעה שם. בין היתר דיבבתי את הסדרות הפופולריות ביותר, בהן 'חבורת החצר', 'תותית', 'מועדון ווינX' ועוד. בנוסף הופעתי גם בהצגות ילדים. תמיד חלמתי ליצור משהו שהוא שלי לגמרי. וכשאני מופיעה מול ילדים, אני מרגישה שזה תיקון. אני רואה בהם את הילדה שבי, שנורא רצתה שיראו אותה".



 מה החלום שלך?
"יש לי עוד הרבה חלומות שאותם אני רוצה להגשים. לאט־לאט כולם ידעו עליהם".

"האוטוגלידה של אסתר", 14 בדצמבר, חמישי, 18:00, ספורטן הוד השרון; 17 בדצמבר, ראשון, 18:00, ספורטן פתח תקווה; 18 בדצמבר, שני, ספורטן חיפה