לא מלכותית בכלל: הזמרת לורד, שאחראית ללהיט "Royals", ביטלה היום (ראשון) את הופעתה בישראל ועוררה מהומה ברחבי האינטרנט. אמנים ומוזיקאים ישראלים, ולצידם מעריצים מאוכזבים, מביעים ברשת את מורת רוחם מההודעה כל ביטול הופעתה של הכוכבת הניו-זילנדית בת ה-21 שהייתה אמורה להתקיים בגני התערוכה בתל אביב ב-5 ביוני 2018.

"שתזדיין", כתב המוזיקאי ואמן הרמיקסים המצליח, נוי אלוש. "וכל האמנים הצבועים האחרים יחד איתה". גולשים רבים הצטרפו אל אלוש וכתבו תגובות נזעמות:  "היה צפוי... מה ציפית מילדה בת 21? העיקר שאמנים החשובים בעלי העמוד שידרה מגיעים ולא נכנעים לרוג'ר ווטרס, הדביל הזה וחבריו", כתבה גולשת אחת. "לורד ביטלה הופעתה בישראל. או: מכירת כרטיסים דלה איפשרה את ביטול ההופעה באמתלה של פוליטיקה", כתב גולש אחר.









גולשים אחרים בחרו לקחת את ההודעה בהומור והוסיפו כמה הודעות מבודחות על חשבונה של הזמרת: "תודה לאל, התפנה תקציב. תביאו את סמיר שוקרי. הגיע הזמן להתפתח", כתב גולש אחד. "אם לורד מבטלת את ההופעה בישראל, היא אוטומטית הופכת ללורד וולדמורט?", הוסיף גולש אחר. "הזמרת לורד לא תגיע לארץ, פורסם בדה מרקר. לא נורא, גם ככה זה היה פיילוט", סיכם גולש נוסף.




כזכור, מפיקי המופע בישראל מסרו הערב הודעת ביטול: "לצערנו אנו נאלצים להודיע על ביטול ההופעה של לורד שתוכננה ליוני הקרוב בישראל , התשלום עבור הכרטיסים, למי שכבר רכש, יוחזר תוך 14 ימי עסקים. על הנסיבות שהביאו לביטול, לורד תוציא בקרוב הודעה בטוויטר".

לפי תגובה של הזמרת בטוויטר מיום שישי האחרון, נראה כי הסיבה היא לחץ מצד ארגונים אנטי-ישראליים. כמו אומנים רבים שמחליטים להגיע ולהופיע בישראל וזוכים לתגובות חריפות בין אם ממעריציהם או בין אם מארגונים המבקשים להחרים את ישראל. הביקורת הזו לא פסחה על לורד שזכתה גם היא לתגובות קשות ממעריציה שהגדילו לעשות ושלחו לה מכתב רשמי בו הם טוענים כי "הופעתה בתל אביב מרמזת על תמיכה במדיניות הכיבוש של ישראל על העם הפלסטיני" - כלשון המכתב.
לאחר שאחד ממעריציה העביר לה את המכתב, הזמרת פרסמה ביום שישי הודעה בטוויטר בה כתבה כי לקחה את העניין לתשומת ליבה. "שוחחתי עם אנשים בעניין" כתבה לורד, "ואני שוקלת את כל האופציות" הוסיפה. לסיום סיכמה – "תודה שאתם מלמדים אותי, גם אני לומדת כל הזמן".