אחרי העצומה באיסלנד הקוראת להחרים את האירוויזיון בישראל בשנה הבאה, בנורווגיה יש כבר מי שלא מחכים ומחרימים את ישראל כבר עכשיו: הנהלת פסטיבל מוזיקה שנתי בעיר דראמן, הנקרא Drammen Sacred Music festival (“פסטיבל דראמן למוזיקה מקודשת”), שמארח מדי שנה הרכבים מוזיקליים מרחבי העולם, החליטה השנה לא לאפשר לישראל לשלוח הרכב מוזיקלי וזאת עקב “האירועים האחרונים בעזה” ומתוך רצון “לא לנקוט עמדה בסכסוך”.



סגן שגריר ישראל בנורווגיה דן פורז שוחח עם יו”ר הנהלת הפסטיבל וטען באוזניו כי אי הזמנת ישראל “היא־היא נקיטת עמדה” עוד הוסיף פורז באוזני מנהלי האירוע: “מדובר בהחלטה קיצונית ואנטי־ישראלית שהיא בניגוד גמור לעמדות אותן מתיימר הפסטיבל לייצג - ערכים של סובלנות, שלום וקבלת האחר”.


מנגד טען יו”ר הנהלת הפסטיבל איוואר פלאטן כי הפסטיבל בשום פנים ואופן אינו מחרים אומנים מישראל וכי הראייה לכך היא השתתפותם של אומנים ישראלים בעבר.



משלבת מוזיקה תימנית ואמריקאית. להקת גולזה
משלבת מוזיקה תימנית ואמריקאית. להקת גולזה



"כניעה מצערת ובלתי ראויה"



הוא הוסיף כי ההחלטה שלא לשתף השנה אומנים ישראלים נובעת בשל לחץ חיצוני גדול שהופעל על מארגני האירוע לא להזמין להקה ישראלית בצל האירועים בעזה והעברת השגרירות האמריקנית לירושלים. פלאטן מסר כי ההחלטה היא סופית. יש לציין כי ההחלטה התקבלה טרם ההסלמה אמש ברצועת עזה.



מי שהייתה אמורה להשתתף באירוע מטעם ישראל היא להקת “גולזה” המשלבת אלמנטים מהמוזיקה התימנית ומוזיקה אמריקנית. להקת “גולזה” הופיעה בעבר במדינות סקנדינביה וזכתה להצלחה רבה, בעיקר בדנמרק.



דובר משרד החוץ עמנואל נחשון מסר: “מדובר בכניעה מצערת ובלתי ראויה של מארגני הפסטיבל ללחצים של אנשים וארגונים הפועלים במכוון נגד רוח של סובלנות ושל דו־שיח”.



"פעלו בניגוד לערכים להם מתיימרים". פסטיבל המוזיקה המקודשת, צילום: האתר הרשמי
"פעלו בניגוד לערכים להם מתיימרים". פסטיבל המוזיקה המקודשת, צילום: האתר הרשמי