אם עברה בי מחשבה, שחלף עבר לו הגל - איזה גל, נחשול! - של שירי הקורונה, פרי השנה המטורפת שבה התנסינו, אז התבדיתי. הגל המוזיקלי ממשיך להתנחשל והיום אפילו עולה ברשת אחד מהשירים המוצלחים ביותר בו, "כל תנועה במקום", שמביא עומר קורן, בסיוע משמעותי של טל גורדון, כשלדבריו, השיר נכתב והוקלט בתקופת המגפה ובהשראתה.

למעשה, "בתקופת", אם כי לא לגמרי, ראשיתו במילים לשיר שקיבל לפני כעשור מגורדון, בהיותה מורתו לכתיבה בבית הספר המוזיקלי "מיוזיק" והמתין מאז בסבלנות באיזו מגרה, עד שנמצא ראוי להוות בסיס לשיר העכשווי.

"במקור התעסקתי בכתיבת השיר בחיכוך שבין פלוס למינוס והחיבור ביניהם", מספרת  גורדון, בעלת מניות היסוד בשיר. "אצלי מתמטיקה, פיזיקה ושירה זה אותו דבר והיפוכו, כמו בתורת הקוונטים. כל משוואה משמידה ומקיימת את עצמה באותו זמן. לכן, כל תנועה גם עומדת במקום, כשם השיר וכמו שכתבתי משהו ולא קרה איתו דבר עד שעומר התניע אותו מחדש בעקשנות שלו".   

"בעצם השיר מספר על מגע כלשהו, שהיה חסר הרבה זמן ובסוף הוא קורה אחרי שנה עם הרבה מרחק, פיזי וגם נפשי", מעיד קורן. "באחרונה צירפנו אלינו את המפיק המוזיקלי עופר מאירי ועשינו לשיר המקורי מתיחת פנים, שינינו, הוספנו, הורדנו ויצא מה שיצא".

האווירה שבשיר באה לביטוי בקליפ, המתלווה אליו ובו מופיע קורן עם הדוגמנית "היפהפייה", כהגדרתו, נוי שכטר "והיא, בעצם, בתפקיד של טל". קורן מחשיב את שילובם של קליפים, "כשבהאזנה לשיר מצטרפת ויזואליה, אם כי המוזיקה תמיד מעל לכל".

טל גורדון (צילום: שירלי פוקס)
טל גורדון (צילום: שירלי פוקס)

אם להתייחס לימי הקורונה, הם החלו מבחינת קורן ב"מכה", כשבדיוק אז יצא בהפקתו של עומר הרשמן אלבומו השלישי, "ארץ לא", שבו סיפר את סיפור הארץ הזאת דרך שירי משוררים ערבים ויהודים. זאת, לא במקרה. קורן, שהופיע ברמאללה בכנס פורום ארגוני השלום עם שיר של המשוררת הערבייה ניאא ח'ורי שהוא הלחין, מתגלה כזמר פוליטי במהותו. "מחובתנו כאמנים במקום הזה להגיד את מה שיש לנו על הלב ושיש לנו זכות בכך ששומעים את הקול שלנו".

בן 32, קורן, שגדל בין גיל חמש לגיל שבע בניירובי שבקניה, שם היה אביו בשליחות. "מאז החיבור שלי לטבע, כשהבנתי כמה אנחנו קטנים לעומתו ומהאכזריות בין החיות יכולתי להסיק לגבי בני האדם", הוא נותן להבין מניין נובע האקטיביזם הרעיוני שבשיריו.

אחרי הצבא שהה כחצי שנה בסיאטל, עיר הולדתו של ג'ימי הנדריקס וערש מוזיקת הגראנג'. עם שובו משם, פצח בשלוש שנות לימודים ב"מיוזיק". למחייתו, פתח אז עסק, שממנו הוא מתפרנס עד היום לכתוביות ולתמלול. מאז הוציא אי.פי ושני אלבומים מעוררי עניין.

מרים טוקאן ועידן עמדי הם בין הזמרים שהוא פתח את הופעותיהם. לעומתם, לא התקרב לכוכב נולד ולתוכניות הריאליטי המוזיקליות שבאו בעקבותיה. "אם יש אמנים שמתאים להם טלוויזיה, יש שלא", הוא סח. "לי קצת פחות. המוזיקה שלי לא מתאימה לדברים כאלה".

מבחינתו, הקורונה הגיעה בעיתוי לא מוצלח. "לאחר שהספקתי לקיים מופע טרום בכורה לאלבום 'ארץ לא', נמנע ממני לקיים את הבכורה וכל 20 ההופעות שהיו מתוכננות לי, בוטלו, כמו גם כל מה שתוכנן אחר כך וזה היה מטריף", הוא מספר. "זה היה קשה לעבור את המכות האלה פעם אחר פעם. למעשה, הייתי חייב להוציא את האלבום כדי לפנות את הדרך לשירים חדשים. כדי לסגור את המעגל, אופיע ב-15 במאי במרכז סוזן דלל, באותו מקום שבו הייתי אמור להופיע לפני שנה".