מועצת מפעל הפיס לתרבות תשיק ב-31 במרץ את 'אקווריום', הדור הבא של מופעי המוזיקה, ששואב את השראתו מ"-Tiny Desk Concerts, פורמט ההופעות החיות המוכר ביותר ביוטיוב. ב"אקווריום" של מפעל הפיס יתארחו אמנים ותיקים ומוכרים, לצד יוצרים ואמנים צעירים בראשית דרכם, שיקבלו במה יוקרתית, קבועה ויציבה להשמעת המוזיקה שלהם, במגוון ז'אנרים. הפרויקט נולד כחלק מהחזון של מועצת הפיס לתרבות ולאמנות לתמוך באמנים וביצירתם, ולהנגיש לקהלים רבים ומגוונים להיחשף ולצרוך תרבות. 

כלל המופעים יעלו לערוץ יוטיוב ייעודי ולרשתות החברתיות, יהיו זמינים לצפייה ללא עלות ויצטרפו לארכיון ענק של מוזיקה ישראלית על כל גווניה. האחראי על הניהול האומנותי של האקווריום יהיה גלעד כהנא.

המופע הראשון שיתקיים יהיה המופע של נונו, ולאחריו יעלו בתדירות קבועה, ביום ובשעה קבועה, המופעים 'חצר אחורית' (7.4), טדי נגוסה (14.4) וכנסיית השכל (21.4) וכן הלאה.

בין האמנים המשתתפים בפרויקט: גיא מזיג, טדי נגוסה, נונו, כנסיית השכל, צליל דנין, עדן דרסו, החצר האחורית, האחיות כרקוקלי, ישי לוי, רונה קינן, ימן בלוז (רביד כחלני), גבע אלון, אסף אמדורסקי, תומר ישעיהו, נורוז, אופק אדנק, עמיר בניון, ארקדי דוכין, טריפולי, אסתר רדא, עמיר לב, התקוה 6, מיכאל כהן, קרולינה, אביב בכר. כמו כן, צפויים להשתתף גם: פלד, שקל, דניאלה ספקטור, מוש בן ארי, בלקן ביט בוקס, ושורה ארוכה של אמנים נוספים.

'אקווריום' (צילום: אלמה מכנס קז)
'אקווריום' (צילום: אלמה מכנס קז)

דולין מלניק, ראש אגף תרבות של מפעל הפיס: "האקווריום הוא פורמט הופעות שנותן במה אינטימית למוזיקאים ומאפשר להם להישמע ולנגן כמו שבא להם - אולי אחרת מבדרך כלל, ולקהל ליהנות ממגוון גדול של מוזיקה טובה. טבעי שהמופעים מתקיימים במשרדי אגף התרבות, בחלל ייחודי ומקסים שהיה פעם הסינמטק הראשון של תל אביב ושופץ לאחרונה מתוך כוונה להפוך אותו למקום שמעודד ומקדם יצירה אמנותית".

גלעד כהנא, המנהל האמנותי של "אקווריום": "הכוונה שמאחורי ה"אקווריום" היא לייסד מקום להופעות שכולו מוקדש לאמניות/ים. זה מתחיל מן הסאונד הכי מוקפד - כזה שמשקף את דקויות הריגוש של הופעה חיה, דרך הצילום - שמספר את המוזיקה בעזרת תמונה שמעמיקה בנראטיב של השירים, וכלה בלוקיישן (משרדי מועצת התרבות של מפעל הפיס), שמבטל את עצמו למען כל הטוב הזה."

"אקווריום" הינו פרויקט מתמשך ארוך טווח, והוא "ווניו" - מקום מפגש דיגיטלי יחיד במינו: ההופעות יעלו לשידור ביוטיוב וברשתות החברתיות בתדירות קבועה, יום ושעה קבועים, משך כל מופע 15-20 דקות (3-4 שירים), וסה"כ כ-40 מופעים בשנה שיצטרפו לארכיון ענק של מוזיקה ישראלית - פתוח לצפייה לרווחת הקהל הרחב, וללא עלות.