פסטיבל הצילום הבינלאומי ה-11 של PHOTO IS:RAEL חוזר! כמו בשנה שעברה, הפסטיבל יתקיים במרכז ענב ובמתחם גן העיר בתל אביב. מדובר באירוע הצילום הגדול ביותר בישראל והיחיד הנותן במה לאקטיביזם חברתי לצד גופי עבודה מרתקים של צלמים ואמנים מכל העולם. השנה, מציע הפסטיבל כ - 50 תערוכות של צלמים ישראלים ובינלאומיים מובילים, לצדם עשרות אירועים, מפגשים וסיורים מיוחדים, פאנלים, הרצאות, וכן אירועי אמנות רב-תחומית הכוללים פרפורמנס, וידאו ארט, מופעי מוזיקה ועוד. האירועים יתפרשו על פני כל מתחם מרכז ענב וגן העיר - באולם מרכז ענב לתרבות, בלובי השקוף של המרכז, על הגג וברחבי גן העיר. במהלך 2024 ימשיך הפסטיבל לנדוד אל הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית ויוצג באתרים נוספים בישראל.

בעקבות התקופה הסוערת שעוברת על המדינה, הוחלט לא לבחור נושא לפסטיבל השנה על מנת לאפשר לצלמות ולצלמים לעסוק בנושאים בוערים שחשוב להם להציג לקהל הרחב. הפסטיבל מציע במה ייחודית לשתף ולחשוף, לצעוק וללחוש את כל מה שצריך להישמע באמצעות הצילום במטרה לקדם שיח, לחזק את חופש הביטוי ולתת קול לכולן/ם ללא הבדל דת, גזע ומין, וללא הדרת אוכלוסיות, דעות ורעיונות. בתערוכות השונות יוצגו מגוון רחב של פרשנויות חברתיות ואישיות על כמה מהנושאים האקטואליים והבוערים שמעסיקים את החברה בארץ ובעולם ביניהם: מחאה ואקטיביזם, משבר הפליטים בעולם, המלחמה באוקראינה, מלחמת יום כיפור (לציון 50 שנה למלחמה), התמודדות עם פוסט טראומה, קהילת הלהט"ב, משבר האקלים ועוד. כמו כן, תוצג תערוכה מיוחדת המבוססת על ספרו החדש של אשכול נבו (ובשיתוף פעולה עמו), תערוכת יחיד לזוכה פרס "מיתר" לצילום 2022 סטפן גלדייה (פריז), ותערוכה מיוחדת בשיתוף פעולה עם מכון אדם מישקביץ וקרן שלום מורשה, המציגה את תמונותיהם של אנשי הקהילה היהודית שחיו בפולין ערב השואה, לציון 80 שנים למרד גטו ורשה.

פסטיבל הצילום הבינלאומי מהווה נקודת מפגש למאות צלמים מישראל ומהעולם. עבודותיהם מוצגות לצד אלו של אלפי משתתפים מקהילות מגוונות מכל רחבי הארץ, המשתתפים בפעילות החברתית של פוטו ישראל, המבקשים להשמיע את קולם בשפת הצילום בפני עשרות אלפי המבקרים הפוקדים את הפסטיבל שנה אחר שנה.

הפסטיבל מהווה נקודת שיא בפעילותה השנתית של  PHOTO IS:RAEL, חברה לתועלת הציבור שלא למטרות רווח. החברה הוקמה במטרה לקדם עשייה חברתית ופועלת ליצירת דיאלוג בין השדה האמנותי לקהילות שונות ברחבי הארץ. הפעילות החברתית של הפסטיבל מיושמת באמצעות מודל ייחודי בשם  PHOTO IS:VOICE ומתודה מבוססת על ההכרה שלכל אדם בחברה ישנה הזכות להציג את עצמו, לשקף את עולמו לסביבה ולומר את דברו באופן ישיר ובלתי אמצעי. בעזרת מודל זה, עשרות משתתפים מקהילות מוחלשות ברחבי הארץ לומדים את שפת הצילום ומתנסים בצילום מעשי על מנת לתאר את חייהם וחוויותיהם. המשתתפים מציגים בפסטיבל לצד צלמים מובילים מהארץ ומהעולם.