להקת הרוק  PSYCHIC TV מגיעה להופעה חד פעמית והיסטורית


להקת הרוק התעשייתי PSYCHIC TV הפיקה מוזיקה מהמטרידות והפרובוקטיביות ביותר מאז שנות השמונים. לגישתם היתה השפעה עמוקה על המוזיקה המחתרתית והפצתה מאז. כבר מתחילת דרכה של PTV היוו פרטי האריזה, השיווק ואורח החיים הקיצוני של חברי הלהקה, מרכיבים חיוניים בהצהרתם האמנותית. הם הפסיקו את פעילותם באמצע שנות התשעים, עד שב- 2003, Edley O’Dowd הצליח לשכנע את ג'נסיס להצית מחדש את רוחה של  הלהקה.
 
 PTV. 24.3, בארבי. פתיחת דלתות בשעה 20:00.


ביצוע בכורה ליצירה מאת דורון טויסטר, בקונצרט של תזמורת ראשון לציון


 צילום: מייקל כהן
בתוכנית הקונצרט הקונצרט השביעי בסדרה הסימפונית של התזמורת הסימפונית ראשון לציון, תחת שרביטו של המנצח הבולגרי אמיל טבקוב ועם רביעיית הצ'לנים הרוסית רסטרלי, הופעת בכורה עולמית לקונצ'רטו לארבעה צ'לו ולתזמורת, מאת המלחין הישראלי דורון טויסטר (בתמונה). בנוסף תבצע התזמורת את הסוויטה הפופולרית  'פר-גינט' מאת גריג ואת הסוויטה הסימפונית 'שחרזדה' מאת רימסקי-קורסקוב.
 
"היצירה המסקרנת של הערב היא יצירתו החדשה של דורון טויסטר", אומר אריאל כהן, מנכ"ל התזמורת, "טויסטר מוכר היטב לקהל בזכות יצירותיו שבוצעו בעבר אצלנו וגם על ידי תזמורות אחרות, וזכו להצלחה רבה. היצירה שלו היא מזיגה מופלאה של המגוון התרבותי המקומי והעולמי, וכל זאת בהרכב תזמורתי וסולני ייחודי ומיוחד ובדרכו המרתקת כתמיד". 
 
רחובות, בית העם, היכל התרבות, יום רביעי ב- 20:30, 
 
ראשון לציון, היכל התרבות, יום חמישי, ב - 20:30, ו- 28 במרץ ב - 21:00. 
 
לכרטיסים: 03-9484840 או דרך אתר התזמורת. 

צילום: יח"צ

נאזים חיכמת (1902-1963), גדול משורריה של טורקיה המודרנית ושל העמים דוברי הטורקית, היה משורר לוחם בעל השקפת עולם אידיאליסטית-קומוניסטית ושילם על כך ברדיפה, מאסר וגלות במשך חייו, אך נשאר נאמן להשקפותיו עד יום מותו. המופע "מיום שהטילוני לכאן" הועלה לראשונה בפסטיבל ישראל בירושלים 2002, במסגרת שנת המאה להולדתו של המשורר. 

המופע בנוי בחלקו הגדול מלחניו של המלחין הטורקי ארדם בורי ( 1923-1993) שחיבר מוזיקה לשירים של נאזים. עיבוד הלחנים נעשה בידיו של הצ'לן והמנהל המוזיקלי יגי מלכה יחד עם אנסמבל אבידין - ויקטוריה סרויה –שירה, מאיו שבירו -צ'לו, אהוד גרליך- קונטרבס, אורן פריד-כלי הקשה, שחקו: עמנואל חנון.

שבת 21.3.15 בשעה 12:30 – אולם הקונצרטים בית ג'מאל



אנדריי מקרביץ' מגיע לראשונה לארץ עם המופע "יידיש ג'אז" 



צילום: יח"צ

מכנים אותו לנון הרוסי” ולא בכדי, אנדריי מקרביץ’, מבכירי המוזיקאים ברוסיה – זמר, מלחין, יוצר וסולן להקת הרוק “מכונת הזמן” שהוקמה בשנות ה-70’ תחת המשטר הקומוניסטי, נחשב למגה סטאר ונערץ על ידי עשרות מיליוני דוברי רוסית ברחבי העולם. אפילו ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב, שביקש להיפגש עם מקרביץ’, התוודה בראיונות שונים: “גדלתי עליו ואני מעריץ אותו”.

מקרביץ’ יצא לאחרונה בגלוי נגד מדיניות פוטין בחצי האי קרים ושילם בשורה של ביטולי מופעים בארצו. כמו ולדימיר ויסוצקי לפניו, כך גם מקרביץ’ אינו חושש לשיר טקסטים מהפכניים בקול קטיפתי ומלטף, ללחנים מלודיים שנעים בין קצוות – רוק, ג’אז רוסי רך ופאנק. 

 

חיפה, מרכז רפפורט- אולם האודיטוריום,

 28.3.15 ב- 20:30, ת"א:

 תיאטרון גשר- אולם נגה, 29.3.15 ב- 20:00,

 אשדוד: המשכן לאמנויות הבמה, 31.3.15 ב- 20:00,

 באר שבע: משכן אמנויות הבמה, 1.4.15 ב- 20:00. 

 

טלפון להזמנות:072-2753221, 3221*