חג יובל 



במהלך יום שני הקרוב מוזמן הציבור לחגיגות שיימשכו מהבוקר עד הלילה במוזיאון. בין השאר ייפתחו שתי תערוכות באגף הנוער, ייערכו סיורים מודי רכים ותצוגת הקבע החדשה בגלריה לאמנות ישראלית תיפתח באותו יום. בנוסף יהיו מופעי חינם בהם: להקת טררם, יוסי ברג ועודד גרף, תיאטרון האינקובטור, וכמובן שאי אפשר לחגוג יום הולדת בלי קוסם ומכופף בלונים. ילדים שיגיעו לחגיגה יהנו משקית יום הולדת עם הפתעות ומסדנאות יצירה, ומי שנולדו ב-11 במאי 1965 ויבואו לחגוג במוזיאון ביום זה את יום הולדתם, יקבלו במתנה מנוי למוזיאון לכל החיים. הפסל Sacred Heart של ג׳ף קונס, ייחשף לראשונה בטקס חגיגי בהשתתפות שמעון פרס כחלק מהחגיגות. עוד הפתעות יחכו לבאים מהשעה 10 בבוקר ועד 9 בלילה. הכניסה למוזיאון וההשתתפות בכל הפעילויות ביום ההולדת היא חינם.



יפים ומאיימים



בתערוכה 'דיוקנאות דמיוניים', האמנית לורטה לוקס בוראת מחדש דיוקנאות של ילדים כארכי׳ טיפים, וחושפת ילדיות אחרת - מוזרה, מסתורית וטעונה במתח. לילדים המצולמים יש שמות, אך הם נעדרי זהות. הם נוכחים אך גם נעלמים למרחב מדומיין. הצילום של לוקס מוקפד וחמור, הצבעו׳ ניות המאופקת והסביבה המינימליסטית מחזקים את תחושת החרדה והחשש לגורל הילדות כרעיון.
8.5.15 - 13.7.15, בגלריה החדשה בבית הספר לאמנות מוסררה ע״ש נגר, ירושלים.

היו לילות
 
אסתר עופרים, זמרת מבצעת מהחשובות בתרבות הישראלית, פיתחה סגנון אמנותי משלה ורבים משיריה הפכו לנכסי צאן ברזל של המוזיקה העברית. בתחילת שנות ה-70 חזרה עופרים לארץ להופעה בהיכל התרבות, שהוקלטה והניבה את התקליט המצליח "אסתר עופרים בהיכל התרבות״. מעל ארבעים שנה אחר כך, היא חוזרת להיכל התרבות עם קול פעמונים הצלול שלה, שהזמן לא נגע בו. יוני רכטר מפיק מוזיקלית את המופע וישיר לבד וביחד עם אסתר. השניים משתפים פעוי לה לאורך שנים רבות, מאז שדרכיהם הצטלבו בשנת 1977 כאשר עופרים שיתפה פעולה עם ההרכב 'קצת אחרת'. אל השנים יצטרפו הגיטריסט יוסי לוי, גורי אגמון בכלי נשיפה, אילן סאלם בחליל, יוראי אורון בבס ואיתמר דוארי בכלי הקשה.
 
היכל התרבות, תל אביב, 14.5, כרטיסים *9080, www.zappa-club.co.il