פסטיבל 'האישה הכי יפה בעיר', שיתקיים בשבת הבאה (2.4), במועדון 'בסקולה' בתל אביב, יוקדש כולו ליוצרות צעירות אך מצליחות - חלקן כבר הצליחו לכבוש את המיינסטרים הישראלי וחלקן אפילו התחילו לכבוש את העולם - שיעלו מופעי סטנדאפ, מוזיקה, אופנה, אמנות ועוד. הפסטיבל סוגר את חודש האירועים שהתחיל ביום האישה הבינלאומי ב-8.3.



לדברי ניבי יהלום, מי שיזמה והפיקה את הפסטיבל יחד עם ירדן אלבוחר ומורן ויספיש, אין קשר בין יום האישה הבינלאומי והפסטיבל. “באופן די מקרי, יצא שהפסטיבל מתקיים בצמוד לחודש האישה הבינלאומי", מספרת יהלום, “ככה שאולי זה יעזור לנו במזל", יהלום מנהלת בשנים האחרונות את ההפקה של הפסטיבל המצליח 'אינדינגב' והייתה מעורבת בעבר בפסטיבל 'יערות מנשה', מורן ויספיש היא קולנוענית מוכרת וירדן אלבוחר, המוכרת בשם הבמה 'יונדר', היא אחת מהדי-ג’ייות הפופולריות בתל אביב, ושדרנית בתחנת הרדיו 'הקצה'.



הפסטיבל החל את דרכו כליין מסיבות במועדון 'אלפאבית' בלב תל אביב, שבו הופיעו אמנים בני שני המינים. “בניגוד לכל מיני פסטיבלי נשים, שבדרך כלל מתמקדים בז’אנר אמנותי אחד,” ממשיכה יהלום, “אנחנו החלטנו לתת פוקוס למספר ז’אנרים, לא רק מעולם חיי הלילה ממנו אנחנו מגיעות, וחשוב לנו לקדם כמה שאפשר יוצרות עצמאיות".



בין השמות הבולטים ברשימת המופעים של הפסטיבל ניתן למצוא את הסטנדאפיסטית העולה והמעולה תום יער, שבחודשים האחרונים מתארחת באופן קבוע בתוכנית הלילה של גורי אלפי, את אסתר רדא, שעולה עם מופע אקוסטי חדש, את זמרת האינדי פופ נגה ארז, שלאחרונה הוכרז כי תופיע בפסטיבל היוקרתי פרימוורה בברצלונה, הרכב חדש בשם 'טרינגל' שכולל את הזמרות נועם סדן, שירן פדידה ודניאלה תורג’מן, שמאחדות כוחות, את שירלי קונס רגע לפני צאת אלבומה החדש, את קארמה שי, המשלבת היפ הופ פסיכידלי עם ויז’ואל סוריאליסטי חוץ גופני ואת מלכת הביטים עדי אולמנסקי, רגע לפני שהיא עוזבת אותנו לטובת עוד טור ברחבי העולם.



אולמנסקי גאה להשתתף בפסטיבל. “אני חושבת שהאירוע הזה הוא חשוב על מנת להציג את גודל הכישרון שיש אצלנו", אומרת אולמנסקי, שבימים אלה, מסיימת את עבודתה על האי פי החדש שלה, Higher, ותצא לטור בגרמניה במהלך האביב, כשהיא מחממת את להקת Ok Kid. “אנחנו מדינה מאוד קטנה וביצה מאוד קטנה, ואין הרבה נשים שלוקחות על עצמן להפיק אירועים כאלה. אני לא אומרת שצריך להיות לוחמניות, אבל אנחנו צריכות להעיז ולפרוץ. באופן חיובי אני צריכה לציין שבשנתיים האחרונות במופעי הסולו שאני עושה בארץ ובעולם, יש פתיחות גבוהה יותר כלפי נשים יוצרות בתחום שלי. נכון שמעבר לים יש פתיחות גדולה יותר, אם אני מכוונת ללוס אנג’לס או לונדון למשל, אבל זה יקח זמן עד שייסגרו פערים". אולמנסקי חושפת מה החומרים שהיא תשיר במהלך הפסטיבל, “ב EP למעשה אני חושפת צדדים די אפלים שלי, כמו למשל בשירי Pink Pills שבו אני מדברת על הפתיחות לכדורים פסיכדלים. בהפקת האלבום, גם לקחו חלק אנשים מוכשרים בהם עטר מיינר, ג’וני גולדשטיין (TYP) ואריק דרייק שהפיק לדרייק".



אולמנסקי ושאר הזמרות שיופיעו על הבמה, ילבשו בגדים של מותג האופנה 'קום איל פו', שהוא התומך העיקרי של הפסטיבל. עבור סיביל גולדפיינר, הבעלים של 'קום איל פו' זה מובן מאליו. “יש בליין שיתוף פעולה שאכן נוגע לקדם יוצרות ואמניות שאמור לתת פלטפורמה לכישרון בצידו הפמיניסטי. בהיותנו מותג שאינו פאסט-פאשן, אנחנו מעוניינות לדבר עם הקהל ולנהל עימן דיאלוג על מנת לחזק את האג’נדה שלנו, וכן לחזק רגע לפני שנשיק ליין חדש. במהלך השנה, אנחנו נעשה חנות פופ-אפ במתחם הפסטיבל, בה יימכרו בין השאר טי שירטים עם טקסטים פוליטיים ופמיניסטים במחירים יותר נוחים לקהל הלקוחות שלנו".



אבל הפסטיבל לא יסתפק רק באופנה, מוזיקה וסטנדאפ, וישתתפו בו גם משוררות כמו נועם פרתום, סיגלית בנאי, לורן מילק ואופיר משרקי - פרתום, הרקדניות קרן אייל (מלהקת LEV של שרון אייל), ג’ניפר כהן (בורדל טוטאל), ונועה מייסה (קרקס סנדסייאל) יעלו מופעי מחול ולצד כל אלה תהיה גם תערוכת צילום אינדי, שאוצרת הילה ווגמן, ותערוכה של קורין (קוקו) אבידריסיס, שיצאה לא מזמן מבית האח הגדול, ומציגה את עבודותיה.



2.4 מועדון בסקולה, רחוב הרכבת 72, תל אביב, החל מהשעה 13:00