אולי זה סמלי ש"כוחו של גורל", מאופרות הלהיט של ורדי, אמורה להיות משיאי העונה הבאה של האופרה הישראלית, שעל תוכניתה המרשימה נמסר אתמול (שני) במסיבת עיתונאים במשכנה. כי זה, כנראה, כוחו של גורל, כשלפיו ההצגה אמורה להימשך בצל פרישתם הקיץ של חנה מוניץ, מנכ"לית האופרה מ־95', ומיכאל אייזנשטדט, המתאם האמנותי שלצדה. לצד דרמה זו, והאיום בקיצוצים תקציביים, יבלוט מעבר פסטיבל האופרה השנתי המרכזי ממצדה אל עמודי שלמה בפארק תמנע.



העונה הבאה, האיטלקית ברובה, תיפתח בנובמבר באופרה "נורמה" מאת בליני, בניצוחו של דניאל אורן, מנהלה המוזיקלי של האופרה הישראלית. אחריה יועלו האופרות "לוצ'יה די למרמור" מאת דוניצטי, בניצוחו של דניאל קלגרי; "פאוסט" מאת המלחין הצרפתי שארל גונו, בניצוחו של המנצח הישראלי הבינלאומי דן אטינגר; "לה גאזטה" (המגזין) מאת רוסיני, בבכורה ישראלית בניצוחו של יאן שולץ; "כוחו של גורל" מאת ורדי ו"מאדאם בטרפליי" מאת פוצ'יני, שתיהן בניצוחו של אורן.



כמתאבן לקראת הפסטיבל בתמנע, תצא האופרה הישראלית הקיץ ממשכנה בתל אביב לבריכת הסולטן בירושלים, שם תעלה הפקה חדשה של האופרה "נבוקו" מאת ורדי (שכבר קצרה תשואות במצדה) ולחצרות האבירים בעכו, שם תעלה הפקה חדשה של אופרת הבארוק "יוליוס קיסר במצרים" מאת הנדל.


שתי אופרות מרהיבות אמורות לחנוך בספטמבר 2017 את פסטיבל האופרה המדברי מול עמודי שלמה בפארק תמנע – "שמשון ודלילה" מאת סן־סאנס ו"נשף מסכות" מאת ורדי, שתיהן בניצוחו הנמרץ של דניאל אורן, המזוהה עם פסטיבל האופרה במצדה.



במסיבת העיתונאים נמסר גם על הפעילויות האחרות במשכן לאמנויות הבמה. סדרת "מחול במשכן" מחזירה לישראל לאחר הפוגה ממושכת את להקות המחול של מוריס בז'אר ושל פיליפ ז'נטי. להקת "באייה ברזיל" תגיע לראשונה להופעות בארץ ולהקת המחול הקיבוצית תעלה בבכורה עולמית את "סוסים בשמים", יצירתו של מנהלה האמנותי, רמי באר. בכורה עולמית אחרת תהיה במסגרת הסדרה הליטורגית ל"קדיש יתום" מאת המלחין הצעיר אבי ברמן.