בתזמון כמעט חופף לאירועי הגאווה המקומיים בתל אביב, בשבוע הבא יוצג בתיאטרון הסימטה המחזה "הלילה הקצר ביותר בשנה" - עיבוד מודרני ומפתיע לסיפור המומחז של "העלמה יוליה" שכתב אוגוסט סטרינדברג. בגרסה הקלאסית, זוגיות בין שני משרתים פשוטים נקרעת בגלל עלמה אצילה שהתאהבה בבחור הפשוט, אך בגרסת 2016 שביים אבישי בן גל, נחשף מאבק רומנטי בין שני גברים ואישה: בנו של רוזן אציל, משרתו האישי של אביו וארוסתו שהרתה לו. גאווה, עם הדעה הקדומה.


השחקנים נדיר אלדר, לירון ויגדור ושחר פרץ, מגלמים את שני הגברים שהתאהבו והאישה שעומדת בינם בגרסה של התיאטרון היפואי. השלושה, חושפים את עצמם על הבמה באומץ, על מנת להמחיש עד כמה בני האדם של המאה ה-19, קשי יום לצד אצילים, נאבקו כדי לשפר את מעמדם החברתי, כמו גם את מאבקו של היחיד והשונה להיחלץ מהמוסכמות שנכפו עליו בתקופה ההיא, אך קיימים במקומות שונים בעולם עד היום. בסופו של דבר, המטרה היא לזכות בחופש הבסיסי של כל אחד ואחת, לחיות את חייו כפי שהוא.

העיבוד היצרי העדכני של עידו ריקלין, מציג סחרור של תקוות, יצרים, אלימות ומאבקי שליטה, על רקע מסיבה סוערת, שבה נשבר טאבו אחרי טאבו. ככל שמתקדם הלילה, כך גם נחשפים השקרים והאשליות, כאשר שני הגברים שמנסים להביע את אהבתם נאלצים להתמודד גם עם הגינוי והתיעוב של הארוסה הזנוחה, כשמעל הכל מרחף צלו של הרוזן האימתני, האיש שהאוהבים מתאמצים בכל כוחם להימלט ממנו.

"הלילה הקצר ביותר בשנה", 7-8,10/6 בתיאטרון הסימטה, יפו.