בשישי הקרוב, 9.12, תיפתח במועדון הגלריה בקיבוץ נען "את שראה מפה, ידע לבטח גם שם": תערוכה לזכרו של האמן החברתי אלירם באשר, במלאת שנה למותו. בתערוכה, שאצרה ימימה סויטלמן, יוצגו עבודותיו המגוונות מכל השנים, בהן "נוף ילדי" - שיח אמן ילדים, שהיה חלק ממיזם התנדבותי של באשר, במסגרתו אירח 20 אלף ילדים שציירו בתגובה לציורי מצוקה שיצר באשר, מתוך מטרה לעורר בקרבם רגישות חברתית, להניע מחאה מתוך תקווה, לחולל שינוי חברתי ולהתריע כנגד עוולות וקלקולים חברתיים.

על "ציפור פצועה", סדרה נוספת שתוצג בתערוכה על פי שיריו, כתב גדעון עפרת: "בין אם בפריז, בין אם ביפו, אלירם באשר הוא אמן רדוף על ידי הטרגדיה האנושית. תהא זו חברתית, פוליטית, או קיומית. עשרות רבות של יצירות בשיר ובציור, זווגו יחדיו ביצירה אובססיבית, הממצה את עצמה בדימוי ובכותרת 'הציפור הפצועה'. אלה הם ציורים, איורים וכרזות, המאחדים צעקה אישית עם מחאה חברתית".

סדרת ציורים נוספת, "קהלת", מלווה בספרו של באשר "קהלת – הרהורים וציורים אמן ופסיכולוג מתלבטים", משלבת חלקים מהמגילה, שירים פרי עטו ואלמנטים קולאז'יים. בנוסף לשלוש סדרות אלו יוצגו יצירות נוספות מתקופות שונות וקטעים ושירים מחמשת ספרי השירה והציור שפרסם.


"את שראה מפה, ידע לבטח גם שם", תערוכה לזכר אלירם באשר ז"ל. לתיאום ביקור עם האוצרת במהלך השבוע: 052-4204790. נעילה: 15.12.2016.