מופעים וקולינריה בירושלים

במת האומה: חוויה תרבותית עוטפת הכוללת מופעים של אמנים מובילים שבהם יתארח השף הירושלמי המוביל, אבי לוי ממסעדת המוציא בירושלים. לפני כל מופע תוצע לקהל הרחב חגיגה קולינרית ירושלמית משובחת בניצוחו במתחם טרקלין אגם שיעוצב לאירוע, ובה 6 דוכנים עם מגוון מנות ירושלמיות אותנטיות במחירים אטרקטיביים החל מ-20 ₪ ועד ל-45 ₪ למנה בלבד. האורחים יהנו מחוויה תרבותית יוצאת דופן המלווה בקולינריה משובחת ומוסיקה. בין המופעים: לינט מארחת את אשתר, מופע סטנד אפ של אדיר מילר, מופע חגיגי של שלומי שבת לציון 40 שנות יצירה, יהורם גאון ואסתר עפרים ביחד ולחוד, ועוד.

פסטיבל במת האומה יערך במרכז הקונגרסים הבינלאומי בנייני האומה ירושלים. לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים

פירוט האירועים והמופעים של במת האומה בבנייני האומה ירושלים (צילום: יחצ)
פירוט האירועים והמופעים של במת האומה בבנייני האומה ירושלים (צילום: יחצ)

מנה של השף אבי לוי שתוגש בפסטיבל במת האומה (צילום: דן לב)
מנה של השף אבי לוי שתוגש בפסטיבל במת האומה (צילום: דן לב)

אומנות ובינה מלאכותית

ZERO ONE: פסטיבל אומנות דיגיטלית הפועל במפגש בין אומנות, טכנולוגיה, מיתוסים ומעשי קסם חוזר למגדל דוד. שלושה ימים של אמנות קצה בינלאומית עם מופעי מוסיקה בשיתוף עם רדיו מוסררה, הרצאות, מופעים אור קוליים, יצירות אמנות דיגיטליות, הרצאות ועוד. הפסטיבל ותכניו יעסקו במחשבות סביב בינה מלאכותית, ובפרט בשאלה היכן עובר הקו בין מלאכותי לטבעי. הפסטיבל שואף לפתח שפה שתאפשר לדמיין את יסודות העולם הדיגיטלי המתהווה, ולסקור באמצעות כלים של יצירה, אומנות, חוויה ומחקר את ההיסטוריה של העתיד. הפסטיבל הינו חלק מסצנת פסטיבלים המקיימים ברחבי העולם כמו Mutek המתקיים במונטריאול, או Sona + D בברצלונה וערים נוספות בעולם המקדמות אמנות דיגיטלית. 

פסטיבל Zero One v2.5 יתקיים בין התאריכים 11-13 בנובמבר. האירועים יתקיימו במוזיאון מגדל דוד, חלקם בתשלום וחלקם בחינם בהרשמה מראש. לפרטים וצפייה באירועים

מעיין ליניק התהוות. פסטיבל ZERO1NE בירושלים (צילום: אורנה קלגרד)
מעיין ליניק התהוות. פסטיבל ZERO1NE בירושלים (צילום: אורנה קלגרד)

מלחמה ושלום בספרות

לָרָחוֹק וְלַקָּרוֹב:  פסטיבל הסופרים הבין-לאומי של מכון טרומן שבאוניברסיטה העברית ובית עגנון בירושלים יעסוק במלחמה ובשלום, בקונפליקטים ובפתרונות אפשריים, כפי שהם באים לידי ביטוי בספרות העברית, הפלסטינית והבין-לאומית. במפגשים השונים ידברו על שלום ומלחמה בראי הספרות, על שירה פוליטית כשירת-אהבה, על סיפורו של ש"י עגנון "מאויב לאוהב", על ביקורו של ליאונרד כהן בסיני עם מחבר הספר "מי באש" מתי פרידמן, על חיים לצד המאבק הפמיניסטי ועל "שעת האפס" של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בפסטיבל ישתתפו פרופ' אריאל הירשפלד, רון חכלילי, נועה דיין, ג'ומפה להירי, ויויאן גורניק, מתי פרידמן, רנא אבו פריחה, בלהה בן אליהו, פרופ' איימן אגבאריה ועוד. 

פסטיבל לָרָחוֹק וְלַקָּרוֹב יתקיים בין התאריכים 23-20 בנובמבר. האירועים יתקיימו בבית עגנון ירושלים, במכון טרומן באוניברסיטה העברית וב-Zoom. ההשתתפות ללא תשלום. מומלץ להירשם מראש. לפרטים וצפייה באירועים 

מתי פרידמן מחבר הספר ''מי באש'' על ביקורו של ליאונרד כהן בסיני (צילום: Mary Anderson)
מתי פרידמן מחבר הספר ''מי באש'' על ביקורו של ליאונרד כהן בסיני (צילום: Mary Anderson)

ילדים של החיים

איך כותבים ילד? תיאטרון הקרון יוזם לראשונה כנס לתרבות ילדים ששם לו למטרה להתעמק בשאלות החשובות העולות מהתרבות הנוצרת כיום לילדים. הכנס מיועד ליוצרים, אנשי חינוך ומטפלים בכל התחומים ביניהם: אמנות, אמנות הבמה, אמנות טיפולית, אנשי חינוך, טלוויזיה, ספרות וסטודנטים בכל אחד מהמקצועות הרלבנטיים, ולכל מי שרוצה לבחון את הממשק בין תרבות לילדות. מדובר בכנס בין תחומי שייערך מדי שנה ביום הילד הבינלאומי החל ב-20 בנובמבר. 

בנוסף, בכנס תושק ספריית הילדים של תיאטרון הקרון על שם דליה יפה מעין. דליה יפה מעין מנכ"לית ומנהלת אמנותית של תיאטרון הקרון ושל הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות אשר הלכה לעולמה לפני כשנה. דליה פעלה בכל מאודה לקידום אמנות תיאטרון הבובות האמנותי בישראל ופעלה רבות על מנת לחשוף את הקהל הצעיר בארץ ובעולם לאמנות ייחודית זו.

כנס איך כותבים ילד? יערך ב-20 בנובמבר 2022 בתיאטרון הקרון, משכן דוידסון, גן הפעמון ירושלים, בין השעות 10:00-16:00. מחיר כרטיס רגיל 70 ₪. כרטיס הנחה 50 ₪. להרשמה ורכישת כרטיסים

כנס איך כותבים ילד בתיאטרון הקרון (צילום: יחצ)
כנס איך כותבים ילד בתיאטרון הקרון (צילום: יחצ)

טבע ואמנות בגן הבוטני   

הגן הבוטני בגבעת רם יקיים בשבת הקרובה 4 סדנאות בעקבות התערוכה "לראות את הבלתי נראה": כך למשל, בסדנת הרישום יחקרו המשתתפים את היחסים בין רישום פיסול וטבע בעקבות עבודתו של האמן מסין אי ווי ווי 'הכלוב המוזהב', ובסדנת הצילום ישאבו השראה מעבודת האמנות של האמן טימור סי קין מגרמניה, בה הצילום מאפשר מעברים מרתקים בין יקומים. סדנאות נוספות ומרתקות יערכו בעקבות נציב המלח הדמיוני של האמנית סיגלית לנדאו ועבודתו של האמן הבינלאומי רפיק אנדול (טורקיה) על החיבור שבין מציאות ודמיון, בין חלום ומציאות ובין האדם לטבע. לאחר הסדנאות מוזמנים לסיור עצמאי בגן המשתרע על פני 120 דונם ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזה"ת: יותר מ-6600 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות.

שבת אמנות בגן תיערך ב-12 בנובמבר 2022 בגן הבוטני גבעת רם, זלמן שניאור 1, ירושלים, בין השעות 10:00-16:00. מתאים לכלל הגילאים. ילדים מגיל 6 בליווי הורה. מחיר כרטיס 50 ₪ לאדם. השתתפות בסדנה בהרשמה מראש בלבד בלינק המצורף. פרטים נוספים באתר

נציב המלח של סיגלית לנדאו בגן הבוטני בירושלים (צילום: אביטל בן משה)
נציב המלח של סיגלית לנדאו בגן הבוטני בירושלים (צילום: אביטל בן משה)

צחוק וספרות במשכנות שאננים

"שמור בשם" - פסטיבל שיטוט תרבותי בין השראה והשפעה שיכלול מפגשי ספרות, קומדיה, מוזיקה, מחול ועוד. הקהל מוזמן לגלות מי הקומיקאי שהכי מצחיק את ליאת הר לב (ארץ נהדרת), לקבל טריקים להשראה בסדנת כתיבה עם הסופרת אורלי קסטל-בלום, לשמוע מי הם המוזיקאים שעיצבו את פסקול ילדותם של גל תורן וגיא לוי (ליילי), להציץ למוחם הפרוע של יוצרי ושחקני ההצגה וסדרת הקאלט "מייקל" ובסוף השיטוט להתרווח עם דרינק ומוזיקה בגן יעל הקסום.

רביעי – חמישי, 9-10 בנובמבר בין השעות 19:00 - 23:00. למידע נוסף וכרטיסים

שׁמוֹר בְּשם - פסטיבל שיטוט תרבותי במשכנות שאננים (צילום: יחצ)
שׁמוֹר בְּשם - פסטיבל שיטוט תרבותי במשכנות שאננים (צילום: יחצ)