"האומנות העדינה של 'לא לשים זין'", יס VOD

מרק מנסון, סופר אמריקאי, כתב בשנת 2016 את הספר “האומנות העדינה של ‘לא לשים זין'". הספר בעל השם הפרובוקטיבי הפך להצלחה מסחררת ושהה לא פחות מ־148 שבועות ברשימת רבי־המכר של ה"ניו יורק טיימס". כולנו מצויים במרדף אינסופי אחר האושר הפנימי שלנו, טוען מנסון - לקנות בית גדול יותר, מכונית טובה יותר, להתקדם בעבודה, אבל כשאנחנו מגיעים לשם איננו מאושרים יותר. וזאת מכיוון שהחיים בעיקרון מחורבנים. יש להם תוכניות אחרות, והם מפילים עליך צרות בלתי צפויות.

הצרות הבלתי צפויות הללו הן מקור התחושות הקשות שאופפות אותנו ופוגעות באיכות חיינו, אומר מנסון. והדרך הנכונה להתמודד איתן לשיטתו היא לא להתקומם כנגדן אלא “לשפר" אותן. לגשת למקום הבעייתי ולהיטיב את מצבנו שם.

הסרט “האומנות העדינה של ‘לא לשים זין'" נעשה על בסיס הספר של מנסון. למעשה מנסון - לפחות בחצי השעה הראשונה בסרט - הוא הדובר היחיד והמסביר את התזה שלו כדי לשפר את חיינו. הנה כמה נקודות שמכבידות על הסרט - כאמור בחצי השעה הראשונה שלו: א. תפיסת הבודהה אמרה דברים דומים כבר לפני אלפי שנים, גם אם לא מול מצלמות טלוויזיה. ב. מנסון אולי כותב מוצלח, אבל מול מצלמות הטלוויזיה הוא טיפוס משעמם. הוא מדבר הרבה כדי להגיע למסקנות קטנות ובלתי מלהיבות. למעשה צפייה בסרט שלו היא אחת מהצרות הבלתי צפויות שפוגעות באיכות חיינו, ואכן, במטרה לשפר את הצרות שלי כיביתי את הטלוויזיה אחרי חצי שעה ובאמת הרגשתי הרבה יותר טוב.

לראות או לוותר: לברוח.