סיפור חייו הדרמטי של צביקה פיק, כוכב הפופ הראשון של ישראל והאיש שיצר גרסה מקומית ומוחשית במיוחד של המושג "נסיך הגאות והשפל", הפכה לאחרונה לסדרה בשם "ימי הפיק" של שי להב שעלתה ב-Yes. אראל סג"ל ודוד ורטהיים התייחסו לביקורת הנוקבת על הסדרה הדוקומנטרית בתוכניתם ב-103FM.

ילדותו בפולין, תחושת הזרות הנצחית בישראל, הפריצה המיידית ב"שיער", ההפיכה לכוכב שכמוהו עוד לא היה כאן והנפילה הכואבת של שנות השמונים. כמו גם ימי השפל במועדונים, בין החשפנית לקוסם, הגירושים מזו שכתבה את להיטיו, הקאמבק המדהים של "דיווה", הפיכתו לכוכב ריאליטי ו"מאסטרו", האירוע המוחי הקשה, השיקום והמוות המפתיע. אלה רק כמה מתחנות המפתח במסע שאותו מתאר פיק עצמו, בראיון האחרון איתו, לצד האנשים שלוו אותו לאורך חייו. מסע שמנסה לפצח את אישיותו של אחד האנשים הכי מפורסמים, וגם הכי מסתוריים, בתרבות הישראלית.

"יש סדרה עכשיו על צביקה פיק, אבל כולם נורא כועסים על סצנה מסוימת שיש בה", אמר סג"ל בפתח שיחתם. ורטהיים הוסיף: "יש עכשיו ביס סדרת דוקו על חייו של צביקה פיק שמנסה להביא את הצדדים הפחות מוארים ומתוקשרים בחייו וגם את תכונות האופי הפחות נוחות שיש לו, ויש שם סצנה אחת שהעיפה את הראש".

סג"ל המשיך: "יואב קוטנר, האיש שהמציא את גלי צה"ל, את המוזיקה, את האליטיזם הזה. הם השמיעו רק את המוזיקה שלהם והוא יושב שם על ערימת תקליטים ועובר תקליט-תקליט ואומר למה הוא לא טוב. אנשים כועסים כי צביקה פיק הוא אחד המלודיסטים הכי גדולים של המוזיקה הישראלית, אבל הוא לא היה חלק מחבורת - שלום, אריק, המקובלים, אלה שיושבים בספסל האחורי, למרות שהוא יוצר ענק. אבל למה זה כל כך מתכתב עם המציאות היום? כי גם אז קבוצה של אנשים החליטה שיש טעם מוזיקלי אחד, יחיד ומיוחד והם פשוט הרגו את כל האחרים".

ורטהיים ציין כי "גל אוחובסקי כתב משהו נכון, הוא כתב 'סדרת דוקו על אמן, עושים מאהבה'. זה נכון. לא חשבתי על זה אף פעם". סג"ל הוסיף: "צביקה פיק הוא יוצר ענק".

"אבל הוא (אוחובסקי) אמר משהו יותר עמוק מ'יוצר ענק'", הדגיש סג"ל, "הוא אמר, 'האנשים הגדולים באמת, הרבה פעמים הם באמת נרקיסיסטים. הרבה פעמים, אנשים שהם היו גדולים ועושים מעשים יצירתיים מאוד, הרבה פעמים יש להם חולשות אנושיות יותר קיצוניות או הרבה פעמים סתם חולשות אנושיות. מראים שם שהוא לא משאיר טיפים וכו'".


"מה שעצבן את האנשים זה הזלזול במורשת המוזיקלית שלו", אמר סג"ל. "זה די ברור שלמחאה (נגד הרפורמה המשפטית) יש צבע אחד. זה די ברור שחלק גדול ממובילי המחאה הם יוצאי קיבוצים, כאלה שעדיין בפנים. כשאנחנו היינו פותחים טלוויזיה בשנות ה-70, לא היה מקום לצביקה פיק. לא היה בשנות ה-70 תוכנית עם צביקה פיק. הייתה תוכנית מ'צוותא' עם שלמה ארצי, עם שלום, עם להקת הנח"ל, זה מה שהטלוויזיה הישראלית הראתה".

ורטהיים ענה: "לא רק הטלוויזיה, גם הרדיו. זה לא מקרי שבתקופה ההיא זוהר ארגוב היה 'זמר קסטות' מה שכינו אז, והם היו בפריים טיים בטלוויזיה של ערוץ 1, מה שהיה אז".