'ארץ נהדרת' - תוכנית הטלוויזיה הפופולרית בערוץ 12, שודרה לראשונה בשנת 2002 ומאז הפכה לאחת מתוכניות הפופולריות ביותר בישראל. התוכנית ידועה בפרודיות החריפות שלה על אירועי אקטואליה, פוליטיקאים ואנשי מפתח במדינה.

בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר - אותה שבת שחורה בה נרצחו למעלה מ-1,400 בני אדם - צוות התוכנית הושפע קשות והתקשה להמשיך את השידורים כרגיל. המפיקים והכותבים נפגשו בזום כדי להחליט האם יש להם עדיין תפקיד ומה הוא יכול להיות, כך נכתב באתר "פוליטיקו".

אורח מיוחד הערב בארץ נהדרת (צילום: ירון שילון)
אורח מיוחד הערב בארץ נהדרת (צילום: ירון שילון)

13 יום לאחר המתקפה הרצחנית, חזרה התוכנית למסך עם תכנים שנועדו בעיקר לגרום לצופים להרגיש שרואים אותם. המערכונים הראשונים היו רכים יחסית, והתמקדו בעיקר בנושאים אישיים ומשפחתיים.

עוד צוין באתר "פוליטיקו", כי נכון לימים אלה "ארץ נהדרת" לא רק חזרה לפעילות, אלא גם תפסה תשומת לב עולמית בזכות הביקורת החריפה שלה על סיקור חדשותי מערבי מוטה, כפי שהיא רואה זאת - יחד עם רוב הישראלים.

ארץ נהדרת (צילום: צילום מסך קשת)
ארץ נהדרת (צילום: צילום מסך קשת)

ה-BBC זכה לביקורת מערכונית בתוכנית, על כך שהניח באופן אוטומטי שישראל עומדת מאחורי הפצצת בית החולים הערבי אל-אהלי בעיר עזה ב-17 באוקטובר, כשלבסוף התברר כי ההפצצה אירעה כתוצאה מפגיעה של רקטה שנורתה מתוך עזה.

"ארץ נהדרת" הצליחה למשוך את תשומת ליבם של הצופים הישראלים גם לאחר האירועים הטראגיים, והיא ממשיכה לשמש כשופר לביקורת חברתית ותרבותית בישראל - הפעם גם כלפי המערב, צוין ב"פוליטיקו".

גולדה מאיר ונתניהו ב''ארץ נהדרת'' (צילום: צילום מסך ערוץ 12)
גולדה מאיר ונתניהו ב''ארץ נהדרת'' (צילום: צילום מסך ערוץ 12)