1965 - ילדות בצל העוני


שרה ג׳סיקה פרקר נולדה בנאשוויל, אוהיו, בתם של ברברה פרקר, מורה, וסטיבן פרקר, עיתונאי ממוצא יהודי. הוריה התגרשו כשהייתה קטנה מאוד, ובסך הכל יש לה שבעה אחים, שלושה מהוריה וארבעה אחים למחצה מנישואיה השניים של אמה לנהג משאית בשם פול פורסט. המשפחה עברה לסינסינטי וסבלה מקשיים כלכליים. אך למרות המחסור החמור במזומנים, זכתה שרה הקטנה במלגה ללימודי בלט, מוזיקה ותיאטרון. ״היינו נתמכי סעד, וידעתי שאני שונה משאר הילדים, שהיו משלמים על ארוחת הצהריים שלהם״, סיפרה בראיון ל״ניו יורק טיימס״ בשנת 2000. ״אני קיבלתי ארוחת צהריים בחינם, ונלוותה לזה סטיגמה. אני זוכרת שהיינו עניים, ולא הייתה דרך להסתיר את זה. לפעמים לא היה לנו חשמל. לפעמים לא חגגנו את חג המולד או ימי הולדת. גובי חובות היו מגיעים אלינו הביתה, לנתק לנו את הטלפון ודברים כאלה. היינו בוגרים מספיק כדי להבין״.





1976 - התפקיד הראשון בברודווי

שרה ג׳סיקה פרקר נולדה בנאשוויל, אוהיו, בתם של ברברה פרקר, מורה, וסטיבן פרקר, עיתונאי ממוצא יהודי. הוריה התגרשו כשהייתה קטנה מאוד, ובסך הכל יש לה שבעה אחים, שלושה מהוריה וארבעה אחים למחצה מנישואיה השניים של אמה לנהג משאית בשם פול פורסט. המשפחה עברה לסינסינטי וסבלה מקשיים כלכליים. אך למרות המחסור החמור במזומנים, זכתה שרה הקטנה במלגה ללימודי בלט, מוזי­קה ותיאטרון. ״היינו נתמכי סעד, וידעתי שאני שונה משאר הילדים, שהיו משלמים על ארוחת הצהריים שלהם״, סיפרה בראיון ל״ניו יורק טיימס״ בשנת
2000. ״אני קי­בלתי ארוחת צהריים בחינם, ונלוותה לזה סטיגמה. אני זוכרת שהיינו עניים, ולא הייתה דרך להסתיר את זה. לפעמים לא היה לנו חשמל. לפעמים לא חגגנו את חג המו­לד או ימי הולדת. גובי חובות היו מגיעים אלינו הביתה, לנתק לנו את הטלפון ודברים כאלה. היינו בוגרים מספיק כדי להבין״.




1984 - המעבר לקולנוע והאהבה הראשונה
אף על פי שהניסיון הראשון בטלוויזיה לא צלח במיוחד, כישורי המשחק של פרקר הותירו רושם על המלהקים, בעידן שבו עוד נהגו לצוד כישרונות על המסך הקטן. פרקר מלוהקת לתפקיד בסרט קטן בשם ״פוטלוס״ ומגלמת בו את ראסטי, החברה של כריס פן. אחר כך מגיעים עוד תפקידים בסרטי אייטיז מוכרים, כמו ״נערות רק רוצות לכייף״ לצד הלן האנט ו״נווט מכוכב אחר״, סרט מדע בדיוני של דיסני. בראיון למגזין ״אינסטייל״ סיפרה פרקר שבאותה תקופה הרגישה ״לא מספיק יפה כדי לגלם את התפקיד הראשי״. ב-84׳ היא השתתפה גם בסרט לא מוצלח במיוחד בשם ״Firstborn״, בכיכובו של קורי היים המנוח. הדבר העיקרי שיצא לה מהסרט הזה הוא רומן בן שבע שנים עם רוברט דאוני ג׳וניור, מערכת היחסים הרצינית הראשונה שלה. 



1998 - ”סקס והעיר הגדולה"
את התפקיד שהפך אותה לאחת הכוכבות הגדולות של שנות האלפיים התלבטה פרקר אם לקחת או לא. מפיק התוכנית דארן סטאר ראה אותה בסרט ״Miami Rhapsody״, והחליט שהיא האישה שנועדה לגלם את קארי בראדשו, העיתונאית הפאשניסטה שכותבת את האמת על חיי הרווקות בעיר הגדולה. אבל פרקר התלבטה אם להתחייב לסדרת טלוויזיה. לבסוף, למרבה המזל, היא הלכה על זה בגדול. הסדרה נחלה הצלחה היסטרית מסביב לעולם, פרקר הפכה לשם מוכר בכל בית ולאייקון אופנה, וברשת HBO היו כל כך מרוצים, עד שבעונה השלישית פרקר כבר הפכה לאחת המפיקות בתוכנית. בשנת 2000 היא זכתה בפרס גלובוס הזהב על תפקידה בסדרה. 


 
1991 - הפריצה הגדולה ומתיו ברודריק
אחרי שנים של תפקידים אזוטריים בקולנוע ובסרטים לטלוויזיה, קיבלה פרקר סוף כל סוף את הביג ברייק שלה: תפקיד בסרט ״L.A Story״ לצד סטיב מרטין, וזכתה לביקורות נלהבות. באותה השנה היא גם נפרדה מרוברט דאוני ג׳וניור (בראיון למגזין ״רדבוק״ אמרה: ״השימוש שלו בסמים פשוט היה יותר מדי בשבילי״). אחר כך קיבלה תפקיד בסרט ״ירח דבש בלאס וגאס״ עם ניקולס קייג׳ (שאיתו גם ניהלה רומן קצר), ומשם התפקידים פשוט המשיכו לזרום במשך השנים הבאות. היא השתתפה בסרטים כמו ״אד ווד״ לצדו של ג׳וני דפ, ״הוקוס פוקוס״, ״הפלישה ממאדים״ ו״מועדון האקסיות״. ב-1991 היא פגשה את מתיו ברודריק, שביים את אחיה במחזה בברודוויי. ״הוא כנראה הגבר הכי מצחיק שהכרתי בחיי״, אמרה ל״לוס אנג׳לס טיימס״. ״אני משוגעת עליו, לגמרי״. השניים התחתנו ב-1997.


2002 - אמהות


שרה ומתיו הביאו לאוויר העולם את בנם הבכור, ג׳יימס וילק ברודריק. הוא נקרא על שם אביו של ברודריק ועל שם וילקי קולי־ נס, סופר ששני בני הזוג מאוד אוהבים. ״אנ­חנו רוצים שיהיה לנו הכל, אבל תמיד משהו אחד צריך לבוא על חשבון משהו אחר״, היא אמרה למגזין ״אינסטייל״. ״למרבה המזל, הילד שלי תמיד יבוא במקום הראשון״.



2004 - פרס האמי, גאפ והפרידה מסקס

אחרי חמש שנים רצופות, שבמהלכן הייתה מועמדת לפרס השחקנית הטובה ביותר בטקס פרסי האמי, ובכל פעם מחדש הפסידה לשחקניות אחרות, פרקר זכתה סוף כל סוף בפרס המיוחל, דווקא בעונת הסיום של ״סקס והעיר הגדולה״. פרקר הייתה זו שהחליטה להוציא את הסדרה לגמלאות. ״את לא רוצה להיות האחרונה שעוזבת את המסיבה״, אמרה באותה השנה למגזין ״פיפל״. ״אם נישאר על המסך כי זה נוח לנו, זה אומר שנישאר יותר מדי זמן, וזה יהיה עצוב״. הסדרה ירדה מהמסך בפברואר 2004, ופרקר נשבעה שלעולם לא תשתתף בסדרת טלוויזיה נוספת.
 
באותה השנה הוכתרה פרקר לפרזנטורית של ענקית האופנה ״גאפ״, ועשתה היסטו־ ריה קטנה כשהפכה לכוכבת הראשונה שזו־ כה להוביל קמפיין של הרשת. היא חתמה על חוזה של 38 מיליון דולר לשלוש עונות, אבל שיתוף הפעולה לא הניב תוצאות מר־ שימות במיוחד: הקהל התקשה לקבל אותה בלבוש ספורט־אלגנט, אחרי כל כך הרבה שנים שהתרגל לראות אותה במנולו בלא־ ניק שלה.

2005 - גברת בושם וחזרה למסך הגדול
בעידן פוסט ״סקס והעיר״ ניסתה פרקר להפוך ליזמית ואשת עסקים. היא עדיין ניצלה את המומנטום ואת מעמדה כאייקון אופנה, והשיקה את הבושם הראשון שלה - Lovely, שהצליח מאוד במכירות והוביל לבושם נוסף - Covet, ולליין שלם של ניחוחות אחרים. שנתיים אחר כך היא השיקה גם קולקציית בגדים משלה בשם Bitten, בשיתוף עם רשת הביגוד המוזלת Steve & Barry's, עם פריטי לבוש מתחת ל־20 דולר.

ב־2005 פרקר פילסה את דרכה בחזרה למסך הקולנוע, הפעם כמגה־כוכבת, ושיחקה בקומדיות רומנטיות כמו ״עד שהמשפחה תפריד בינינו״ (תפקיד שהקנה לה מועמדות לגלובוס הזהב), וב־2006 כיכבה ב״אין כמו בבית״ לצדו של מת׳יו מקונוהיי.


2008 - הסקס חוזר
ארבע שנים אחרי ירידתה של ״סקס והעיר הגדולה״ מהמסך, חזרו קארי וחברותיה בסרט קולנוע רחב יריעה ועתיר שיק, שבאופן צפוי להפליא הפך לבלוק באסטר והכניס יותר מ־55 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון להקרנתו (הישג שהפך אותו לסרט לבני 18+ הראשון שהגיע למספר המרשים הזה). סרט ההמשך, שיצא ב־2010, גרף סכום זהה - 51 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון להקרנתו. באוקטובר 2014 רמזה פרקר בציוץ בטוויטר שהסרט השלישי כבר בדרך.



2009 - תאומות
כשהיא בת 44 וברודריק בן 47, מביאים השניים לעולם את התאומות מריון וטבית'ה, באמצעות אם פונדקאית. שנה מאוחר יותר, כשנשאלה על ידי מגזין ״HEAT״ על סודות היופי שלה, ענתה בפשטות: ״אין לי. אני מרגישה זקנה ועייפה. יש לי שלושה ילדים לרוץ אחריהם״. באותה שנה הביאה לעולם ילד נוסף: חברת הפקות משלה בשם ״Pretty Matches", שבמסגרתה היא מייצרת תוכן לרשת HBO ולרשתות אחרות.



2014- נעליים משלה
זה לקח לה יותר מעשור, אבל אף פעם לא מאוחר: בפברואר 2014 אייקונית האופנה הנצחית משיקה סוף כל סוף ליין נעליים משלה - The SJP Collection - בשיתוף עם רשת האופנה האמריקאית Nordstrom, ומקדמת אותה נמרצות ברשתות החבר־ תיות. במקביל היא גם מצלמת שני סרטים חדשים, שצפויים לצאת במהלך 2015.

 

צילומים: רויטרס, באדיבות yes, צילומי מסך, נורדסטרום