"פסקול ישראלי"

הזמן כאילו נרדם בתוכניתו של יואב קוטנר ״פסקול ישראלי".



התיישב מול התוכנית ונעצר. התפאורה אותה תפאורה יגעה ובלתי מפתיעה, שראינו בתוכניות דומות לפני 40 שנה - על הקיר שתי גיטרות חשמליות ולצדן שתי ואזות ריקות. ממול מקול ישן, שאז קראו לו עדיין פטיפון. ובאמצע, נצחי כמו הזמן, מתוק כדבש, איתנו מאז ולתמיד, אותו יואב קוטנר.



מנחים ומראיינים באו ונעלמו, הטונים הפכו אגרסיביים יותר, יצאנו לכמה מלחמות, וקוטנר אותו קוטנר. לא מזקין, לא מצעיר, בשערו לא זורקת שיבה, לצוות שיושיב על הגריל את ג׳סטין ביבר כבר לא יוזמן, משוחח עם אותה גלי עטרי על אותו תהליך היצירה.



לא שגלי עטרי ראויה להישלח על גבי קרחון למרחקי הים. היא עשתה ועדיין עושה את הקילומטראז' המוזיקלי המכובד שלה. רק שמעט קשה, אחרי שעוד לא הצלחנו להחזיר לעצמנו את הנשימה מביקורו של רובי וויליאמס, להתרגל לגודלנו האמיתי, שהוא, מה לעשות, גלי עטרי. וכל זה באריזת קצבו היגעה של ערוץ חינוכית 2, שככל שהוא מנסה למתוח את פניו, ולעתים נוחל הצלחה או שתיים, לא באמת מוצא את הצוות והדרך והתקציבים שיביאו אותו לדגדג את ערוץ דיסקברי, ערוץ ההיסטוריה וערוצי נשיונל ג'יאוגרפיק. אז הבו לנו את הנמנמה, את המצנפת, את האנפילאות, כבו את האורות ונצפה -בווליום נמוך - בקוטנר מראיין את גלי עטרי.



"כיסא פנוי"

ג׳יי קיי רולינג היא ג׳יי קיי רולינג. אי אפשר להאשים אותה שאינה נותנת עבודה. התוכנית ״כיסא פנוי״, המבוססת על הרומן הראשון שפרסמה אחרי סדרת ספרי ״הארי פוטר״, וכבש תוך שעות ספורות את המקום הראשון ברשימת רבי המכר באמזון, מתרחשת בעיירה ציורית שקטה (היכן שיוצרי סדרות אנגלים אוהבים למקם את הסדרות שלהם), שם מתפנה, עקב מותו של אחד החברים, כיסא במועצה המקומית. מערכת הבחירות המתנהלת לכאורה על פני השטח השקטים, מוציאה את השלדים מהארון ששומרת כל אחת מהדמויות, ושיהיו בריאים כל השלדים. לכל אחת מהדמויות המופיעות בסדרה, גם אלו שתפקידן שולי, מחלקת רולינג ביסודיות שלד שמן, חסון, שוקק חיים, מתפוצץ מבריאות.



איש לא מקבל הנחה. אין רומנטיקה, אין קוצ׳י מוצ׳י. רק צרות מכל פינה. עד כדי כך שלעתים העומס כמעט מכריע את הצופה, שצריך איזה הארי פוטר שיגיע לעשות קצת הוקוס פוקוס ויקל על תושבי העיירה האומללים ועלינו. אבל מלבד זאת הכל עשוי בצורה בריטית מאוד, עבודת מקצוענים מדויקת, מוקפדת, קצבית ומרתקת. תענוג. אחלה סדרה. מומלצת בחום.




הסדרה החדשה של ג'יי קיי רולינג. "כיסא פנוי". צילום: yes


"הצוות"

יש הרבה באזז סביב ״הצוות״. הרבה מספרים גדולים. עשרה מיליון יורו הושקעו ביצירת הסדרה. ארבעה מיליון איש צפו בפרק הבכורה. חמש שנים עבדו עליה, והיא צולמה בחמש ארצות. 11 רשתות שידור עומדות מאחוריה ושחקניה דוברים שש שפות. בינתיים, עוד לא רואים על מה המהומה הגדולה. בינתיים, הסיפור נראה כמו רצח סדרתי שגרתי לגמרי של רוצח שיורה בעין השמאלית של קורבנותיו - כולן פרוצות - וקוצץ להן אצבע אחת.



״הצוות״ מבטיחה לעסוק במציאות העגומה של הפשע המאורגן ביבשת אירופה - סחר בבני אדם, זנות, עבדות מודרנית. הפרק הראשון הראה בקושי קצת מכל אלה. אפשר רק לקוות שההמשך יקיים את ההבטחות הגדולות. בינתיים ״הצוות״ עוברת בקושי. רק בקושי.




עוברת בקושי, רק בקושי. "הצוות". צילום: הוט


קשיי קליטה

• פתי מאמין לכל דבר. ערוץ 1 היה האחרון שעבר לשידור המהומות בכיכר רבין בתל אביב. על המסך הופיעה הכתובית על כך ששידור המשחק בין מכבי חיפה למכבי תל אביב שנקטע הועבר לערוץ 33. תם שהאמין לכתובית ועבר לערוץ 33, זכה להרחיב את אופקיו בתוכנית זמר מענגת - וארוכה־ארוכה - בשפה הערבית. ועל כך אומרים: טלפיזיון 1, כמו תמיד אינתה עומרי.



• כבר יצא לכם לראות את הסרטון שרץ ביו־טיוב בשם ״המהלך המחורטט - מני גיחבורג״? עוד לא ראיתם? רוצו לראות. נהדר. לא פחות מנהדר.