אחרי תשע עונות מצליחות אך מתישות מאוד של ״המשרד״, הדבר האחרון שריין וילסון רצה זה לעשות עוד סדרת טלוויזיה. ״בשבוע האחרון לצילומי 'המשרד', הסוכנים שלי התקשרו ואמרו 'אנחנו רוצים שתקרא את התסריט הזה ואמרתי 'או-קיי'. התברר שמדובר בפיילוט לסדרה והתגובה האינסטנקטיבית שלי הייתה 'אתם מפוטרים'. אבל אחרי שקראתי את התסריט, הבנתי שהבקשה שלהם הייתה במקום. תפקידים כאלה אינם מוצעים לעתים קרובות לבחורים לבנים בעלי מראה מוזר ושמנמנים״, הסביר וילסון ל״דטרויט פרי פרס״.



הסיבה שבגללה וילסון נמלך בדעתו וויתר על חופשה ממושכת בחיק משפחתו היא ״בקסטרום״, דרמה משטרתית קומית, המבוססת על סדרת ספרים שוודית מצליחה, שבמרכזה ניצב הבלש אוורט בקסטרום. השוטר הוא אלכוהליסט בעל פה מלוכלך ויצר הרס עצמי מפותח, אבל חד כתער. הוא חוזר מהכפור כדי לעמוד בראש צוות חקירה מיוחד של משטרת פורטלנד. על מנת לפצח את התיקים המורכבים שמוטלים עליהם, בקסטרום וצוותו, שמורכב מקרימ-נלוגים אקסנטריים, משתמשים בטכניקות בלתי שגרתיות ושנויות במחלוקת.



״אני מאוד אוהב לשחק את הטיפוסים החריגים, התימהוניים והאאוטסיידרים. זה מה שעשיתי עם דוייט שרוט ב'המשרד' ועם ארתור ב'עמוק באדמה'. לאנשים יש מגרעות, והמגרעות הן שהופכות אותם למעניינים ואנושיים יותר. אז איך יכולתי להגיד לא לתפקיד יוצא מהכלל, בשרני,



מעניין, מורכב וקשה שכזה? היה לי ברור מהרגע הראשון שאני חייב לשחק את הדמות המדהימה והייחודית הזאת״, מבהיר השחקן בן ה-49, שחוץ מתפקידו האלמותי ב״המשרד״ - שזיכה אותו במועמדות לאמי - זכור היטב מתפקידי האורח שעשה בסרט ״ג'ונו״, ב״חוק וסדר״, ״הפמליה״, ״מונק״, וכאמור ב״עמוק באדמה״.



על מנת להפוך את סדרת הספרים השוודית לפורמט טלוויזיוני ידידותי לצופה, יוצר הסדרה הרט הנסון ושותפיו להפקה, ביניהם וילסון - שקיבל קרדיט של מפיק שותף - נאלצו להפיח חיים חדשים בדמות הראשית והאנטיפתית להחריד בגרסת המקור. ״במקור הוא אפילו לא בלש מוצלח במיוחד. בעצם הוא מקבל קרדיט על מה שאחרים עושים, במידה רבה כמו מפיק ראשי בטלוויזיה.



״המהפך שעשינו בדמות הוא עצום. הפכנו אותו לאחד שמצטיין בעבודתו ולאמ-פתי. לקחנו למעשה את כל התכונות הרעות שלו ומינפנו אותן לטובת פתירת מקרי פשע. נכון שהוא מעצבן בטירוף, הפה שלו מטונף ברמות ויחסי האנוש שלו מזעזעים, אבל בקסטרום מסור לתפקידו, ויעשה הכל כדי לתפוס את הפושעים. אני מעדיף לבלות בחברת אדם כמוהו, מאשר בחברת בלש חלקלק, שומר חוק, מתוחכם ומגובה בצוות ™cs המושלם, שלא מפספס כל קצה של שערה בזירת הפשע, ופותר כל תיק תוך שבוע. כיוון שגם לי יש שדים וצד אפל כמו לכולנו, זהו אתגר נפלא עבורי לחקור את הצבעים, אחרי עשר שנים בתפקיד דוייט״. 



"בקסטרום", ימי ראשון, 22:00, yes אקשן yes vod-1 hd