על מיזם ״גירים״ כבר שמעתם? אז ככה, מדובר בפרויקט חינוכי-חברתי-ערכי ללא כוונת רווח, תוצר של שת״פ בין מועצת התלמידים והנוער הארצית עם חברת רונדור, העוסקת בתחום המטבע הווירטואלי.



״גירים״ הוא מטבע משלים עבור קהילת בני הנוער בישראל (ועבורם בלבד), המשתמש בפלטפורמה אינטרנטית כדי לאפשר סחר חליפין בין בני נוער.



המטבע מנוהל באמצעות בני נוער ״נגידים״, יחד עם מועצת התלמידים והנוער הארצית. כדי לקבל גירים, על בני הנוער להתנדב בקהילה. על כל שעת התנדבות הם יזכו ב־35 גירים. 40 עמותות שונות משתתפות במיזם.



עד כה צבר ״גירים״ למעלה מ־45 אלף משתמשים שהעבירו את השמועה מפה לאוזן. עכשיו החליטו קברניטי המיזם למכור אותו גם לתקשורת, ולהחדיר אותו לתודעה בעזרת הפרזנטורים הפופולריים שיר מורנו ואסף הרץ.



למה הלכתם דווקא על הפרויקט הזה?
הרץ: ״מדובר בפרויקט ללא מטרות רווח שנועד אך ורק למטרה אחת: העצמת בני הנוער, כולל שוויון הזדמנויות בצריכה ועבודה. ילדה בת 16 שהחלום שלה זה לקנות שמלה, אבל היא לא יכולה בגלל המצב הכלכלי של המשפחה, אז במקום לשגע את ההורים, לבכות, או ללכת לעבוד בעבודה שלא מתאימה לגילה, היא תוכל ללכת להרוויח את שכרה בעזרה לקהילה, בכל עמותה שתבחר, ותוכל לעשות זאת דרך ׳גירים׳. בעיני זה מבורך. בימינו, כשהכל תמיד קשור לכסף, יש פה משהו שבאמת חושב ופועל אחרת״.



מורנו: ״התחברתי לפרויקט בהמון מובנים. יש בו ערך מוסף, חשיבה על הדור הצעיר, על העצמאות שלו, על הבחירות שלו, על היכולת ללמוד ניהול כלכלי שלא מקבלים בשום מקום אחר. ומעל הכל כמובן הכי חשוב - עידוד העזרה לקהילה״.



אסף, בקרוב תוסיף לרזומה את הטייטל מוזיקאי.
״אכן. סיימתי להקליט אלבום עם ההרכב שלי, ׳הבוג׳ה׳. זאת הייתה עבודה של שנים, והדרך עוד ארוכה, אבל מדובר בחוויה מדהימה. בתקופה האחרונה אני בעיקר לומד ועובד על עצמי. עברתי לגור בתל אביב, ואני ממש מרגיש שאני בתחילת פרק נוסף בחיים״.



מאז עמית פרקש לא היית בזוגיות רצינית. לא מדגדג לך?
״אני בחור של חופש, ככה שאני חווה קשרים, אבל שום דבר כרגע לא ממש רציני. עד שאני אכיר מישהי שאוכל להרגיש איתה חופשי באמת - אין חדש תחת השמש. רווק״.



לא מזמן חזרת מהולנד מצילומים לסרט נוער. אני מניח שזה היה קצת שונה מהצילומים ל׳׳גירים׳׳.
״הייתה חוויה מטורפת. לא ידענו בדיוק על מה מדובר, והאם ההפקה תהיה מקצועית, או משהו יותר חלטוריסטי, כי הכל קרה מהר. הגענו לשם, ואיך שנחתנו חיכו לנו בשדה עם לימוזינות. זו הייתה הפקה הולנדית של אחת מחברות ההפקה הגדולות באמסטרדם, והכל היה כל כך מקצועי ורגוע, שבאמת הרגש־ תי בעולם אחר. הגעתי לשם עם הגיטרה שלי והתחלתי לשיר כדי לשבור את הקרח״.



למרות השוני, אנשים הם אנשים בכל מקום, לא?
״כן. אחרי ההלם הראשוני מההפקה המדויקת שהכל בה מתקתק כמו שעון הולנדי, היה מעניין להבין שהכל די אותו דבר כמו פה. השחקנים וכל האנשים שקשורים להפקה ממש הזכירו לי את החבר׳ה בארץ, כאילו שזו אותה קהילה - רק באמסטרדם. השיחות על החלומות, הקשיים, הלימודים והעבודה הקשה. לפעמים חו״ל מרגיש לנו הישראלים נורא מרוחק, אבל הפעם זה היה סיפור אחר, וזה מה שהיה כיף״.



שיר, קיבלת הצעת נישואים לא מזמן מאורן מאור. איך מתקדמות ההכנות לחתונה?
״עדיין אין התקדמות בנוגע לחתונה. שנינו בתקופה מאוד עמוסה בעבודה. אני מאמינה שכשהלחץ יירגע, נתקדם בעניין״.



אחרי הצעת הנישואים, אמרת שאת כבר מחכה להיות אמא בעצמך. העבודה עם ילדים פתחה לך את החשק?
״תמיד אהבתי ילדים והתחברתי אליהם. החשק לבנות בית משל עצמי עם בעל וילדים היה החלום שלי מאז ומעולם. העבודה בעולם הילדים טבעית ונכונה עבורי. בגלל החיבור והאהבה הגדולה לילדים חתרתי להגיע לקהל הזה. הקהל הכי חם, נאמן, תומך ומפרגן. לגבי התרחבות התא המשפחתי, אנחנו לא ממהרים לשום מקום. בטח שלא בגיל שלי (24). אנחנו מאמינים שכל דבר בזמן שלו. אנחנו לא בלחץ וכרגע מאוד נהנים מהרגע ומהתהליך שלפנינו. אני לא מאמינה בחשיבה שילדים מבטלים קריירה, אני חושבת שזאת בחירה. אפשר ללמוד לשלב. והדוגמה הקרובה והטובה ביותר היא אחותי הגדולה טלי (המגישה טלי מורנו), שמנהלת בית ביד רמה, אמא מדהימה ומשקיעה, ובעלת קריירה נפלאה משל עצמה״.



מה התוכניות לתקופה הקרובה?
״כרגע אני בשיא הצילומים ל׳חממה׳ עד סוף יולי. יש פרויקטים על הפרק שכרגע אני לא יכולה לפרט ולדבר עליהם. הקיץ לפנינו ואיתו הופעות ועוד תוכניות. אני משקיעה בקריירה באהבה״.