בהופעתה הציבורית הגדולה הראשונה מאז שנחשפה כטרנסג'נדרית מוקדם יותר השנה, קייטלין ג'נר השתתפה אמש (רביעי) בטקס של ESPY בלוס אנג'לס בו קיבלה את פרס ארתור אש לאומץ וזכתה למחיאות כפות סוערות.



"מעולם לא הרגשתי יותר לחוצה מאשר מה שעברתי בחודשים האחרונים. התהליך שלי היה יותר קשה מכל דבר שאי פעם יכולתי לדמיין ויש עוד כל כך הרבה אנשים כמוני".




פרס ארתור אש מוענק לאנשים שגבורתם "מתעלה מעבר לספורט". בעבר זכו בפרס בין היתר: המתאגרף מוחמד עלי, הטניסאית בילי ג'ין קינג ונלסון מנדלה.

זו הייתה דרך ארוכה ומפותלת לג'נר, שהציבור האמריקאי הכיר במשך עשרות שנים כברוס, הכוכב האולימפי בענף "קרב עשר" שזכה במדליית זהב ושבר שיאי עולם בשנת 1976, במשחקים האולימיפיים במונטריאול. בין חוסר הביטחון הגיאופוליטי של המלחמה הקרה, ארצות הברית מצאה בספורטאים שלה - בעיקר הספורטאים הגברים שלה - מקור לנפש הלאומית וג'נר, היה סמל של גבריות שזורה בתרבות האמריקאית.


ברוס והמדליה. צילום: צילום מסך

על במת הטקס היא הודתה לדיאן סוייר, אצלה נחשפה בראיון הטלוויזיוני בחודש אפריל וכמובן גם לילדיה ולאמה, כאשר היא נרגשת. "תמיד רציתי שהילדים שלי יהיו גאים באבא שלהם, על מה הוא השיג בחייו". היא אמרה לבני משפחתה: "אתם נתתם לי כל כך הרבה תמיכה ואני כל כך, כל כך אסירת תודה לכולכם".

עוד היא הוסיפה כי לא מדובר רק במקרה שלה, "מדובר על כל אחד מאיתנו שצריך לקבל אחד את השני גם אם הוא שונה".